וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין בעל בית לסיפור הזה": דיון מיוחד בכנסת על הפשיעה החקלאית

16.5.2018 / 22:12

ועדות הכלכלה והפנים ערכו דיון חירום עקב החמרה בתופעה של גניבות מחקלאים, הרס ציוד ושריפת שדות. בעוד המפכ"ל אלשיך טען כי מדובר באחוז זעום מתוך עבירות הרכוש ויש ירידה בפשיעה, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל קרא לשיתוף פעולה עם השב"כ לעצירת התופעה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

ועדות הכלכלה והפנים של הכנסת התכנסו היום (רביעי) לדיון מיוחד בפשיעה החקלאית בהשתתפות המפכ"ל רוני אלשיך, מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו, הנהגת התאחדות חקלאי ישראל, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר ומזכ"ל האיחוד החקלאי, דודו קוכמן.

יושבי ראש הוועדות, ח"כ איתן כבל וח"כ יואב קיש, דרשו שילוב של פתרונות כלכליים וביטוח לצד הגברת האכיפה החמרת ענישה ותוספת תקציב. קיש אמר כי הוא "לא מאמין שהטרור החקלאי הוא גזירת גורל. בעבודה קשה אפשר למגר אותו וצריך לזה נחישות והשקעה". הוא הוסיף כי "בשילוב של נחישות באכיפה ופתרון כלכלי אפשר למנוע ולהקטין את הנזק".
ח"כ כבל הוסיף כי "כבר בשבוע הבא אכנס עם יו"ר ועדת הפנים שולחן עגול לטיפול בהחמרת הענישה, הגברת האכיפה, ביטוח ותוספת תקציב - 16 מיליון השקלים שמציע האוצר רחוקים מהנדרש לתת מענה כולל לבעיה".

עוד בוואלה! NEWS:
התגמול הישראלי: הממונה על השגרירות הטורקית ננזף במשרד החוץ
מיצג מעורר מחלוקת בבצלאל: שמות ההרוגים הפלסטינים על רקע שחור
מנהיג חמאס בעזה בריאיון נדיר: לא מעוניינים לגלוש לעימות צבאי

דיון של ועדת הכלכלה על הפשיעה החקלאית, כנסת, ירושלים 16 במאי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
"הטרור החקלאי הוא גזירת גורל". הדיון בכנסת, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

המפכ"ל אלשיך אמר כי "מדובר באחוז זעום מתוך עבירות הרכוש, עם זאת אנחנו מבינים שאסור להתייחס לזה כך כי יש לזה משמעויות של משילות ולכך שהחקלאי בודד יכול ליפול מפריצה אחת". לדברי המפכ"ל, במשטרה רואים ירידה באחוזי הפשיעה ועליה בדיווחים. "רמת החיבור לקהילה היא הדוקה והתמונה שעומדת בפנינו היא תמונה טובה".

מנכ"ל ארגון "השומר החדש" יואל זילברמן, שלפני שבועיים הוצת שטח המרעה של אביו אמר כי "הדיון הוא מנותק מהאווירה בשטח. אין בעל הבית לסיפור הזה, כשאנחנו מעכבים עם שש ניידות מג"ב 129 פרות של פולשים, בסוף המשטרה אומרת שהיא אחראית שלא תהייה פשיעה אז היא מוציאה את הבקר ומשם זה לא אחריות שלה. בסוף בשטח כל שבוע יש אירועים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
כלים החקלאיים שהוצתו בפשיעה חקלאית הועמסו על גבי משאיות והובלו בשיירת מחאה לביתו של שר החקלאות אורי אריאל בכפר אדומים, 30 במרץ 2018. החברה לפיתוח הגליל, מערכת וואלה!
מחאה נגד הפשיעה החקלאית/מערכת וואלה!, החברה לפיתוח הגליל

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן אמר בדיון כי "יש לעשות עבודה מערכתית הכוללת מודיעין, שיתוף פעולה עם השב"כ, גיוס מלא של משמר הגבול והגדרת המאבק הזה כיעד יחיד שלו. במקביל יש להחמיר משמעותית את הענישה כולל קנסות כספיים כבדים שיהפכו את כל הנושא לבלתי כלכלי". וילן הוסיף כי "סוגיית הביטוח של הרכוש החקלאי חייבת לקבל סוג של ערבות מדינה כך שהקרן לנזקי טבע המשותפת לממשלה ולחקלאים תוכל לטפל בנושא מידית".

ביקורת רבה הופנתה בדיון לעבר ראש ראשות הביטוח, דורית סלינג'ר בטענות כי הביטוח לא מעניק כיסוי מספיק והחקלאים נמצאים על סף קריסה. סלינג'ר אמרה כי "אנחנו מודעים לנושא של נזקים בחקלאות והיעדר ביטוח. היו מקרים ספציפיים שהפעלנו סמכויות במסגרת רצון טוב. אבל זה לא סוג נזק שהוא מסוג הנזקים הרגילים שחברות עסקיות לוקחות על עצמן. אנחנו צריכים תמיכה מימונית של הממשלה. כולנו נחושים להגיע לפתרון זה לא עניין של חודשים, צריך לתת לנו לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully