וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי בשדרות: צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה

17.5.2018 / 1:00

חיל האוויר הפציץ כמה עמדות חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הותקפו מבנים, תשתיות טרור ומתקנים לייצור אמצעי לחימה. כמו כן, בצה"ל הדגישו כי ארגון חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש בעזה. הפלסטינים דיווחו על הרוג אחד

צילום: דובר צה"ל עריכה: ניב מעוז

צה"ל תקף הלילה (חמישי) באמצעות מטוסי קרב מטרות טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה. במתחם צבאי הותקפו ארבעה יעדים, בהם מבנים ותשתיות טרור. כמו כן, במתקן לייצור אמצעי לחימה הותקפו שלושה יעדים נוספים. לטענת הצבא, התקיפה בוצעה בתגובה לירי מקלע כבד לעבר העיר שדרות ומספר אירועי ירי לעבר חיילי צה"ל במהלך היום.

בדובר צה"ל הדגישו כי ארגון חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה והוא "שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המתבצעות מעזה כנגד אזרחי ישראל וריבונותה".

בכלי תקשורת פלסטינים דווח הלילה כי מתקיפת צה"ל נהרג אדם אחד. עוד נמסר כי פיצוץ עז נשמע במקום. בנוסף, דווח על תנועה ערה של מטוסי חיל האוויר בשמי רצועת עזה.


עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן ממשיך לתקוף: "לא ניתן לישראל לגנוב את ירושלים"
למרות צעקות ארדואן והגינויים הקבועים - לא כל העולם שונא אותנו
בתים בשדרות נפגעו מירי מקלעים; צה"ל תקף עמדות חמאס ברצועה

עימותים בגבול רצועת עזה. רויטרס, רויטרס
כוח צה"ל בגדר הגבול עם רצועת עזה, בתחילת השבוע/רויטרס, רויטרס

אתמול נפגעו כמה בתים בשדרות מירי מקלעים שמקורו ברצועת עזה ולא היו נפגעים באירוע. אחד מהבתים שנפגעו הוא ביתו של ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל. מצה"ל נמסר כי בוצע ירי מקלע כבד על ידי פעילי טרור משטח רצועת עזה ובתגובה תקף צה"ל עמדות חמאס בדרום הרצועה.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי קרא אתמול לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולרמטכ"ל גדי איזנקוט להגיב "במלוא החומרה על ירי הקליעים לעבר שדרות. דין קליע כדין רקטה. חמאס הוא הריבון ואחראי לכל המתרחש שם. אני מחזק את מפקדי, קציני וחיילי צה"ל על פעולתם בכל הימים האחרונים ואנחנו יודעים שהם מגנים ושומרים עלינו. אנחנו עם התושבים שלנו בכל שאלה ובקשת סיוע ומרכז חוסן זמין לכל מי שנדרש לטיפול".

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר התראיין אתמול לרשת אל ג'זירה. סינוואר יצא בריאיון ראשון שהוא מעניק לכלי התקשורת ובו התייחס להפגנות בגבול רצועת עזה, ואמר כי חמאס ופלגי ההתנגדות הפלסטיניים "דאגו שהתהלוכות יהיו עממיות ובדרכי שלום", וכי חמאס "לא מעוניין שהן יגלשו לעימות מזוין".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully