וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נציגים מצרפת, בריטניה, רוסיה וסין ידונו בהסכם חדש עם איראן

בעיתון בגרמניה דווח כי המדינות ישוחחו על הסכם מתוקן, שבנוסף לסעיפים על תכנית הגרעין יתייחס גם לתכנית הטילים של טהראן ולמעורבותה בטרור. בתמורה תקבל איראן סיוע כלכלי. ארה"ב לא תשתתף בדיונים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

דיפלומטים במדינות אירופה, בסין וברוסיה דנים בניסוח הסכם גרעין חדש שיוצע לאיראן - כך דווח הלילה (ראשון) בעיתון גרמני. זאת, לאחר שלפני כשבועיים החליט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על פרישת ארצו מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, למרות התנגדותן של בריטניה, צרפת וגרמניה. על פי הדיווח ב"וולט אם סונטג", במסגרת ההסכם יוצע לאיראן לעצור את התקדמות תכנית הטילים הבליסטיים שלה ואת התערבותה במדינות המזרח התיכון בתמורה לסיוע כלכלי.

נציגים מצרפת, בריטניה, רוסיה וסין ייפגשו בווינה שבאוסטריה בשבוע הקרוב, בפגישה שתנוהל על ידי הלגה שמיד, בכירה באיחוד האירופי. בפגישה ישוחחו הצדדים על הצעדים הבאים לאור פרישתו של טראמפ מההסכם. ארצות הברית לא תשלח נציגים לפגישה. לא ברור כרגע אם איראן - שסירבה לקריאות לעצור את תכנית הגרעין שלה בעבר - תשתתף ביוזמה.

עוד בוואלה! NEWS:
מקרון: חברות אירופיות צריכות להחליט לבדן אם לסחור עם איראן
נגיד הבנק המרכזי טרוריסט: ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על איראן
פוטין ומקרון שוחחו: מחויבים לשמור על הסכם הגרעין

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל  במהלך פסגת האיחוד האירופי בסויפה, בולגריה 17 במאי 2018. רויטרס
התנגדו לפרישת ארה"ב מהסכם הגרעין. מרקל, מיי ומקרון השבוע/רויטרס

במסגרת ההסכם שנחתם ב-2015, איראן הסכימה לתנאים בנוגע לתכנית הגרעין שלה, בתמורה להסרת סנקציות מערביות. אחת התלונות העיקריות של ממשל טראמפ הייתה כי ההסכם לא התייחס לתכנית הטילים של איראן ולתמיכתה בארגוני טרור במזרח התיכון.

בעיתון צוטט גורם בכיר באיחוד האירופי, שטען כי "עלינו להוסיף כמה אלמנטים" להסכם. לדבריו, "רק זה ישכנע את הנשיא טראמפ להסכים להסיר מחדש את הסנקציות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא איראן חסן רוחאני, נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידה בשנחאי, מאי 2014 איראן, רוסיה, סין. AP
מנהיגי איראן, סין ורוסיה ב-2015/AP

השבוע הטילה ארצות הברית סנקציות חדשות על איראן, בפעם השנייה מאז שהכריז טראמפ על הפרישה מהסכם הגרעין. במסגרת הסנקציות החדשות, הוכנס נגיד הבנק המרכזי בטהראן, וליאוללה סיף, לרשימת הטרור, בטענה שהוא "קשר קשר עם כוח קודס במשמרות המהפכה כדי להעביר מיליוני דולרים דרך המערכת הפיננסית הבינלאומית במגוון מטבעות, במטרה לאפשר לכוח קודס לממן את פעילותיו בחו"ל".

האיחוד האירופי ניסה להציל את ההסכם, ואולם גורמים אירופיים אמרו כי אין דרך קלה להגן על החברות מפני העיצומים של ארצות הברית וכי יידרש זמן מה לגבש שורת צעדים. ביום חמישי אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון כי אירופה תנסה להגן על חברותיה העושות עסקים עם איראן מפני סנקציות אמריקניות. "חברות בינלאומיות עם אינטרסים במדינות רבות עושות את הבחירות שלהן על פי האינטרסים שלהן, וצריך לאפשר להן את הזכות הזו", אמר נשיא צרפת. "ואולם, מה שחשוב יותר, הוא שהחברות הללו, במיוחד אלו בסדר גודל בינוני שחשופות פחות לשווקים אחרים, אמריקנים או אחרים, יוכלו לעשות את הבחירה הזאת בחופשיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully