וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון: חברות אירופיות צריכות להחליט לבדן אם לסחור עם איראן

17.5.2018 / 14:21

לנוכח הסנקציות האמריקניות שוקלות חברות אירופיות גדולות לנטוש את עסקיהן עם טהראן, אך נשיא צרפת אמר כי הן צריכות לקבל את ההכרעה בעצמן. באיחוד מנסים להציל את העסקה, אך הבטחותיו לא צפויות לספק את איראן

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר היום (חמישי) כי אירופה תנסה להגן על חברותיה העושות עסקים עם איראן מפני סנקציות אמריקניות, שהוטלו מחדש בעקבות פרישתו של הנשיא דונלד טראמפ מהסכם הגרעין. עם זאת, הוא אמר כי חברות ענק, כמו "טוטאל", יעשו את הבחירות בעצמן. דבריו נאמרו בעקבות החלטתה של חברת הספנות הגדולה ביותר בעולם "מולר-מרסק" ללכת בעקבות ענקית הנפט "טוטאל" ולשקול מחדש את עסקיה עם טהראן.

"חברות בינלאומיות עם אינטרסים במדינות רבות עושות את הבחירות שלהן על פי האינטרסים שלהן, וצריך לאפשר להן את הזכות הזו", אמר מקרון עם הגעתו לסופיה, שם מתכנסים מנהיגי הגוש מאז אתמול. "ואולם, מה שחשוב יותר, הוא שהחברות הללו, במיוחד אלו בסדר גודל בינוני שחשופות פחות לשווקים אחרים, אמריקנים או אחרים, יוכלו לעשות את הבחירה הזאת בחופשיות".

עוד על קריסת הסכם הגרעין
פוטין ומקרון שוחחו: מחויבים לשמור על הסכם הגרעין
נגיד הבנק המרכזי טרוריסט: ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על איראן

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל  במהלך פסגת האיחוד האירופי בסויפה, בולגריה 17 במאי 2018. רויטרס
מאמץ אירופי משותף. מקרון, מיי ומרקל, היום/רויטרס

מקרון אמר עוד כי הוא תומך בהצעות של הנציבות האירופית להגן ולפצות חברות אירופיות שעלולות להיפגע מסנקציות אמריקניות בשל עסקיהן עם איראן, אך אלו לא צפויות לעמוד בערבויות שמחפשת טהראן כדי להישאר בהסכם. הנשיא חסן רוחאני אמר כי ארצו תישאר מחויבת להסכם, שעליו חתומות גם סין, רוסיה, בריטניה, צרפת וגרמניה, כל עוד יובטח שהיא לא תיפגע מהצעדים האמריקניים החד-צדדיים.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, שנפגשה עם מקרון ועם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בסופיה, אמרה כי היא תומכת יחד עמם בשימור ההסכם, שנחתם ב-2015. "המנהיגים הסכימו שוב על כך שההסכם חשוב לביטחוננו המשותף", אמרה דוברת של מיי. "הם הבטיחו לעבוד עם יתר הצדדים עד הסוף. הם הדגישו כי על איראן להמשיך ולעמוד בהתחייבויותיה".

האיחוד האירופי מנסה להציל את ההסכם, שאותו כינה טראמפ "הגרוע ביותר שנחתם אי-פעם". ואולם, גורמים אירופיים אמרו כי אין דרך קלה להגן על החברות מפני העיצומים של ארצות הברית וכי יידרש זמן מה לגוש לגבש שורת צעדים, שיידרשו שילוב של רמת המדינות ורמת האיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully