וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם חד-הורית, מצוקה כלכלית, קשיים בביה"ס: מיהו טים סקוט שהצטרף למרוץ לבית הלבן?

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 13:15

"מי שתוהה אם זה אפשרי שילד שבור מבית שבור יתעלה על הנסיבות שלו, התשובה היא כן. מי שתוהה אם אמריקה היא מדינה גזענית, שיסתכל בבקשה", אמר הסנאטור הרפובליקני השחור היחיד בהכרזה על מועמדותו - והצביע על אמו השחורה ועל אשתו הלבנה של המנטור שלו

הסנאטור הרפובליקני מקרוליינה הדרומית, טים סקוט, הודיע אתמול (שני) על הצטרפותו למרוץ לבית הלבן ב-2024, תחת מסר של אחדות ואופטימיות. בן של אם חד-הורית בעלת הכנסה נמוכה, סקוט הוא הרפובליקני השחור היחיד בסנאט האמריקני, ולעתים קרובות מדגיש את סיפורו האישי כראיה לכך שארצות הברית היא מדינה מלאת הבטחות.

בניגוד למסר האופטימי של סקוט, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שהודיע כבר על התמודדותו, ומושל פלורידה רון דסנטיס שעדיין לא נכנס למרוץ באופן רשמי, מתארים את ארצות הברית כאומה מידרדרת שזקוקה להצלה מאליטה השמאלנית המושחתת.

הסנאטור טים סקוט ואמו, קרוליינה הדרומית. רויטרס
טים סקוט ואמו, אתמול/רויטרס

בתור פוליטיקאי שחור שמרני, סקוט בן ה-57 יוצא דופן במדינה שבה הפוליטיקה מפולגת גם על רקע גזעני. כ-92% מהבוחרים השחורים תמכו בג'ו ביידן בבחירות ב-2020, ואילו 55% מהבוחרים הלבנים תמכו בטראמפ.

סקוט טען לעתים קרובות שבמהלך כהונתו, טראמפ השמיע אמירות גזעניות וחסם כמה מנויים לשופטים בשל סיבה זאת. הוא גם האשים את הדמוקרטים בניצול המתיחות הגזענית לטובת הישגים חד-מפלגתיים. אך למרות שסקוט מעיד כי היה קורבן לגזענות בעברו, אך מתעקש כי אמריקה אינה מדינה גזענית כחלק מקמפיין "אמונה באמריקה" - התייחסות לאמונתו האוונגליסטית.

במהלך הכרזתו על המועמדות אתמול, אמר סקוט כי "מי שתוהה אם זה אפשרי שילד שבור מבית שבור יתעלה על הנסיבות שלו, התשובה היא כן. מי שתוהה אם אמריקה היא מדינה גזענית, שיסתכל בבקשה" - והצביע על אמו השחורה ועל אשתו הלבנה של המנטור שלו. "אהבה ללא תנאים קושרת את הלבבות שלנו"

עם זאת, מצבו של סקוט אינו מזהיר. כ-2% מהרפובליקנים מתכננים להצביע בעבורו בבחירות המקדימות במפלגה, על פי סקרים, ומעט אנשים שמכירים את שמו ברמה הארצית. יותר ממחצית מהרפובליקנים מתכננים להציע בעבור טראמפ וכחמישית בסנטיס - אם יודיע על מועמדותו.

מנגד, לא כדאי להספיד אותו כבר עתה. סקוט מוכר היטב ומאד אהוד במדינתו קרוליינה הדרומית, שלה תפקיד מרכזי בפריימריז הרפובליקנים. יש לו גם תמיכה חזקה מצד תורמים. לארי אליסון, מייסד שותף של אורקל, הוא תומך אדוק של סקוט וצפוי לתרום לו, על פי מקורות המקורבים לאליסון ולסקוט. אנדי סבין, איל מתכות ותורם רפובליקני, אמר ל"רויטרס" החודש כי הוא מעביר את התמיכה שלו מדסנטיס לסקוט, על רקע חששות לסיכויי הבחירה של מושל פלורידה.

עוד בוואלה!

טראמפ לא יסיר מועמדותו לנשיאות גם אם יוגשו נגדו כתבי אישום - והוא גם שר על זה

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות לנשיאות 2024. רויטרס
דונלד טראמפ מכריז על מועמדותו בבחירות 2024/רויטרס
רון דסנטיס ומשפחתו. טוויטר, אתר רשמי
כולם ממתינים למושל פלורידה רון דסנטיס/אתר רשמי, טוויטר

סקט גדל בעוני על ידי אמא חד-הורית, ואף נאלץ במשך תקופה לחלוק מיטה איתה ועם אחיו בבית סבו. הסב, שגדל בדרום בתקופת ההפרדה הגזענית, הוצא מבית הספר כדי לקטוף כותנה ומעולם לא למד לקרוא.

סקוט התקשה בלימודיו בבית הספר ואמר כי הודות לאמו ולמנטור שלו, ג'ון מוניז המנוח, חייו השתנו. מוניז, זיכיון של רשת מזון מהיר, נתן לסקוט בן ה-13 את עבודתו הראשונה, לימד אותו את העקרונות השמרניים ואת האמונה הנוצרית. סקוט סיים לבסוף את לימודיו באוניברסיטת סאותרן בצ'רלסטון, קולג' נוצרי שבו הכריז אתמול על מועמדותו. לפני שנכנס לפוליטיקה, סקוט עבד בביטוח ובנדל"ן.

"המשפחה שלי עברה מכותנה לקונגרס במהלך חייו של סבי. זה היה אפשרי אך ורק הודות לאמונה העיקשת של סבי - אמונה באלוהים, בעצמו ובאמריקה", אמר סקוט אתמול. הוא תומך ביצירת "אזורי אפשרויות" כדי לקדם קהילות במצוקה ובתוכנית הטבות מס שתסייע למשפחות עם ילדים בעלות הכנסה נמוכה.

תומכים של הסנאטור טים סקוט, קרוליינה הדרומית. רויטרס
תומכים של טים סקוט/רויטרס

ב-2020, סקוט מונה לפתח חקיקה לרפורמה משטרתית, לאחר כמה תקריות רצח שחורים בידי שוטרים ומחאות נרחבות שפרצו בעקבות כך. עם זאת, השיחות הדו-מפלגתיות קרסו שנה לאחר מכן, כשהדמוקרטים אמרו שההצעות שלו לא מספיקות. לקראת השקת הקמפיין שלו, סקוט החל להתחמק מהנושא של רפורמה משטרתית לאור התנגדות הבוחרים הרפובליקנים לרעיון.

כניסתו של סקוט למרוץ מציבה אותו בתחרות ישירה מול ניקי היילי, לשעבר מושלת קרוליינה הדרומית ושגרירת ארצות הברית באו"ם תחת טראמפ, שהשיקה את הקמפיין שלה בפברואר. שני המועמדים מגיעים מאותה מדינה ויש להם אותו מאגר של תורמים ותומכים. סקוט התחיל את הקמפיין עם 22 מיליון דולר במזומן, על פי עוזריו. לטראמפ היו 14 מיליון דולר, נכון לסוף מרץ.

טראמפ שיבח את סקט אתמול ואיחל לו בהצלחה בקמפיין. המרוץ "מתמלא מהר באנשים רבים, וטים הוא התקדמות גדולה לעומת רון דסנטיס, שאינו בר בחירה", כתב הנשיא לשעבר ברשת החברתית שלו טרות סושיאל.

ניקי היילי. GettyImages
ניקי היילי הכריזה על מועמדות לבית הלבן ב-2024 בפברואר/GettyImages

על פי דיווחים, שמו של סקוט נקשר פעמים רבות לאפשרות שיתמודד למשרת סגן הנשיא, אם לא יצליח לנצח בבחירות המקדימות. הסנאטור לינדזי גרהם שתומך בטראמפ, אמר כי ידבר עם הנשיא לשעבר על סקוט בתור סגן אם טראמפ ינצח בפריימריז הרפובליקנים.

סקוט ככל הנראה רצה את התפקיד הזה בעבר. במאמר שכתב ב-1995 לעיתון "פוסט אנד קורייר", סקוט, אז חבר מועצה מחוזית, אמר כי היעד שלו הוא להתמנות לסגן הנשיא. "חשבתי על הנשיאות, אך בתור סגן נשיא יש לך אפשרות לדבר יותר ויש לך פורום להפצת מסרים", הוא כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully