וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הכריז שיתמודד לנשיאות ב-2024: "הקאמבק של אמריקה מתחיל"

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 9:28

הנשיא לשעבר נאם מאחוזתו מאר א-לאגו בפלורידה, והבטיח "קאמבק". הרצון להקדים את היריבים והחשש מפני האפשרות כי ייראה חלש לאחר בחירות האמצע, הובילו אותו להחלטה לצאת בהכרזה מוקדם ככל האפשר. "כדי לעשות את אמריקה גדולה שוב אני מכריז על התמודדותי לנשיאות"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מכריז שיתמודד לנשיאות ארה"ב ב-2024, באחוזתו בפלורידה, 16 בנובמבר 2022. רויטרס
יתמודד לנשיאות. טראמפ, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הכריז הלילה (רביעי) שיתמודד בבחירות לנשיאות 2024. בנאום שנשא מאולם הנשפים באחוזתו מאר א-לאגו בפלורידה, אמר כי "הקאמבק שלנו מתחיל עכשיו". מוקדם יותר הגיש לוועדת הבחירות הפדרלית את המסמכים הקובעים את מועמדותו להתמודדות לנשיאות.

"הקאמבק של אמריקה מתחיל עכשיו", הכריז טראמפ לאחר שהודה לאוהדיו. "תחת הנהגתנו היינו אומה מרהיבה, היינו חזקים וחופשיים. אנחנו עכשיו בנסיגה וכושלת". הוא פירט את הישגיו בבית הלבן ותקף את הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן. לבסוף אמר: "כדי לעשות את אמריקה גדולה ומפוארת שוב אני מכריז על התמודדותי לנשיאות ארה"ב".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מכריז שיתמודד לנשיאות ארה"ב ב-2024, באחוזתו בפלורידה, 16 בנובמבר 2022. רויטרס
טראמפ בהכרזתו, היום/רויטרס
דונלד טראמפ ורעייתו מלניה, בחירות אמצע, פאלם ביץ', ארה"ב, 8 בנובמבר 2022. רויטרס
דונלד טראמפ ואשתו בוחרים בבחירות האמצע בפלורידה/רויטרס

לדברי מקורות שדיברו עם ה"גרדיאן" הבריטי, הנאום של טראמפ הושלם אמש בעזרת שני כותבי נאומים והצוות הפוליטי שלו, שמקווה כי הנשיא לשעבר יפגין רצינות בזמן שהוא מנסה לשכנע את הבוחרים לבחור בו לכהונה שנייה בבית הלבן.

טראמפ המתין עד שבחירות אמצע הכהונה יסתיימו כדי להכריז על התמודדותו. בימים האחרונים הוא ספג ביקורת מצד עמיתיו במפלגה הרפובליקנית ומצד התקשורת הימנית בשל התוצאות המאכזבות של המועמדים הרפובליקנים, במיוחד אלה שהם תמך באופן אישי, בשבוע שעבר. יועציו רצו שיכריז על הקמפיין לנשיאות לאחר הסבב השני של הבחירות לסנאט במדינת ג'ורג'יה, שייערך ב-6 בדצמבר, כדי לראות אם המועמד הרפובליקני, הרשך ווקר, יפסיד או ינצח, אך לטראמפ יש רצון משלו. על פי ה"גרדיאן", הוא אמר לצוותו לדבוק בתאריך המיועד כדי למנוע מראית עין של חולשה בשל בחירות האמצע.

רון דסנטיס ומשפחתו. טוויטר, אתר רשמי
היריב שמפחיד את טראמפ. רון דסנטיס, מושל פלורידה/אתר רשמי, טוויטר

סיבה נוספת עשויה היתה להיות העובדה שטראמפ סבור אולי כי ההכרזה הלילה תגן עליו מפני משרד המשפטים, בזמן שתובעיו חוקרים אם הנשיא לשעבר הפר את החוק כשלקח מסמכים מסווגים מהבית הלבן לאחוזתו בפלורידה כשסיים את תפקידו.

טראמפ גם מודאג מהאפשרות שמושל פלורידה, הרפובליקני רון דסנטיס, שזכה בבחירות בשבוע שעבר בכהונה שנייה, רוצה להכריז על מועמדותו בבחירות 2024, יריב רציני שהנשיא לשעבר רואה בו איום. וכדי להקדים את המתחרים ולהאפיל עליהם, טראמפ רצה להכריז על הקמפיין שלו מהר ככל האפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully