וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמחצית מהרפובליקנים לא רוצים את טראמפ; האיום העיקרי - מושל פלורידה"

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 15:23

64% מקרב הבוחרים בפריימריז מתחת לגיל 35, ו-65% מהבוחרים בעלי תואר אקדמי אמרו כי יצביעו נגד טראמפ בפריימריז של המפלגה, בסקר חדש. אחד מתוך חמישה אמרו כי הנשיא לשעבר הלך רחוק מדי "כשאיים על הדמוקרטיה האמריקנית"

בווידאו: טראמפ יורה לכל עבר ומקלל בעצרת בחירות באלסקה/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ שוקל בימים אלה מתי כדאי לו להודיע על התמודדותו בבחירות ב-2024, על רקע הלחצים שמתעוררים בעקבות השימועים של ועדת בית הנבחרים לגבי המתקפה על גבעת הקפיטול, כמו גם רצונו להקדים את מתחריו במפלגה הרפובליקנית.

על פי סקר חדש של "ניו יורק טיימס"/סיינה קולג', התמיכה בו לאחר תום הכהונה בבית הלבן נחלשה, וכמעט מחצית מהבוחרים הרפובליקנים בפריימריז רוצים מועמד אחר של המפלגה בבחירות הבאות לנשיאות. יתרה מכך, מספר גדול של בוחרים התחייב לנטוש את הטראמפ, אם יזכה בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית.

על פי הסקר, 64% מקרב הבוחרים בפריימריז מתחת לגיל 35, ו-65% מהבוחרים בעלי תואר אקדמי - מדד מפתח של העדפות פוליטיות - אמרו כי יצביעו נגד טראמפ בפריימריז של המפלגה לבחירת מועמד לקראת הבחירות לנשיאות. סקר "ניו יורק טיימס"/סיינה כלל 849 בוחרים רשומים ברחבי ארצות הברית ונערך ב-5-7 ביולי.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בעצרת באלסקה. מערכת וואלה, צילום מסך
דונלד טראמפ רוצה לחזור/צילום מסך, מערכת וואלה

נראה כי לשימועים של ועדת בית הנבחרים על ההסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, יש השפעה על הציבור בארצות הברית. העדויות המזעזעות על התנהגותו של טראמפ במהלך אותו יום ולפניו, וההתנהלות של המקורבים לו, תרמו להיחלשות במעמדו, על פי הסקר. 75% מהבוחרים בפריימריז אמרו כי טראמפ "רק מבטא את זכותו להתמודד בבחירות" - אך אחד מתוך חמישה אמרו כי הלך רחוק מדי "כשאיים על הדמוקרטיה האמריקנית".

בסך הכל, טראמפ עדיין שומר על הובלתו במפלגה הרפובליקנית: אם היתה נערכת תחרות כעת בין חמישה מתמודדים רפובליקנים אחרים אפשריים, 49% אמרו כי יתמכו בטראמפ. האיום הגדול ביותר לטראמפ בתוך המפלגה הוא מושל פלורידה, רון דסנטיס, עם -25% שאמרו כי יצביעו לו. שאר המתחרים דורגו אחרי השניים בפער ניכר. דסנטיס היה האפשרות המועדפת גם על הרפובליקנים הצעירים ואלה עם תואר אקדמי. יתרה מכך, 44% מתוך אלה שהצביעו בעבור טראמפ ב-2020, אמרו כי יש להם דעה טובה מאוד על דסנטיס.

אם טראמפ ודסנטיס היו מתמודדים ראש בראש בפריימריז, על פי הסקר, התמיכה שיקבלו מרשת "פוקס ניוז" תתגלה כהכרחית: בקרב צופי "פוקס ניוז", טראמפ קיבל 62% תמיכה לעומת 26% לדנסטיס.

חבר בית הנבחרים האמריקני רון דסנטיס. GettyImages
מושל פלורידה רון דסנטיס/GettyImages

החששות של רבים באליטה הרפובליקנית לגבי מועמדות של טראמפ עשויה להיות מבוססת, על פי הסקר: הוא מפגר מאחורי ביידן, 44% לעומת 41%, במירוץ היפותטי בין השניים. בנוסף, 16% מהרפובליקנים אמרו כי אם טראמפ יהיה המועמד לנשיאות של המפלגה - הם יתמכו בביידן, יתמכו במועמד שלישי, לא יצביעו כלל או לא יחליטו עד הרגע האחרון, לעומת 8% מהדמוקרטים שאמרו שיינטשו את ביידן אם יתמודד שוב מול טראמפ.

כ-20% מכלל משתתפי הסקר אמרו כי אינם תומכים בטראמפ או ביידן. טראמפ מפגר אחרי ביידן בקרב בוחרים אלה - 39% לעומת 18%. אחד מתוך חמישה אמרו כי לא יצביעו בבחירות כאלה - אף שהאפשרות לא ניתנה כלל בסקר.

בקרב הבוחרים שאמרו כי יצביעו נגד טראמפ בפריימריז, 32% אמרו כי פעולותיו של הנשיא לשעבר איימו על הדמוקרטיה האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully