וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול מי יתמודד טראמפ בבחירות 2024?

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 11:58

נשיא ארצות הברית לשעבר הכריז הלילה יתמודד שוב בבחירות לנשיאות בעוד שנתיים. מולו עשויה להתייצב שדרה חדשה של מועמדים רפובליקנים שצפוייה להקשות עליו

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות 2024/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הכריז הלילה (רביעי) כי יתמודד שוב בבחירות לנשיאות ב-2024. זאת ההתמודדות השלישית של טראמפ על התפקיד: בפעם הראשונה הוא ניצח, בשנייה הפסיד - ועוד שנתיים נדע מה יקרה בפעם השלישית.

ההתמודדות ב-2024 ככל הנראה תהיה קשה לנשיא לשעבר, לאור שורה של דמויות ותיקות וחדשות במפלגה הרפובליקנית שרוצות גם כן בתפקיד. בנוסף, בעקבות התוצאות המאכזבות של בחירות אמצע הכהונה בשבוע שעבר וההפסדים של מועמדים שבהם תמך טראמפ, מעמדו נחלש משמעותית לעומת ההתמודדויות בעבר. הנה כמה יריבים אפשריים במרוץ 2024 לבית הלבן.

טראמפ הכריז שיתמודד לנשיאות ב-2024: "הקאמבק של אמריקה מתחיל". רויטרס
דונלד טראמפ ואשתו בהכרזה/רויטרס

מושל פלורידה, רון דסנטיס

רון דסנטיס בן ה-44 ניצח בשבוע שעבר וזכה בכהונה שנייה בתפקיד. הוא ככל הנראה יהיה היריב החזק ביותר של טראמפ בפריימריז עתידיים במפלגה.

לסנטיס יש בסיס פוליטי חזק ומימון גדול. ההתנגדות שלו למגבלות הקורונה כמו גם העימותים עם ליברלים בנוגע לזכויות להט"בים, הגירה וגזע, זכו לתשבוחות מהשמרנים ברחבי ארצות הברית.

עוד בוואלה!

היורש של טראמפ: רון דסנטיס, מושל פלורידה בן 43

לכתבה המלאה
רון דסנטיס ומשפחתו. טוויטר, אתר רשמי
רון דסנטיס אחרי ניצחונו בבחירות האמצע/אתר רשמי, טוויטר

סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס

מייק פנס מילא את תפקיד סגן הנשיא טראמפ נאמנה, אך בסופו של דבר, הבוס שלו יצא נגדו ואף איים עליו במהלך המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. פנס המרה את פיו של טראמפ באותו יום היסטורי ואישר כנדרש בחוק את תוצאות הבחירות של 2020, שלפיהן ג'ו ביידן ניצח.

פנס הרחיק את עצמו מאז מטראמפ אך ניסה גם לא להרגיז את הבסיס של הנשיא לשעבר. פנס בן ה-63 הוא מושל אינדיאנה לשעבר. על פי מקורות, הוא שוקל כעת הכרזה על התמודדות -2024. אתמול (שלישי) יצאה האוטוביוגרפיה שלו "So Help Me God," שבה הוא טוען כי המפלגה תמצא מועמד טוב יותר בבחירות הבאות.

סגן נשיא ארה"ב לשעבר, מייק פנס, בטקס הענקת תואר ד"ר לשם כבוד באוניברסיטת אריאל, 9 במרץ 2022. לירון מודובן, אתר רשמי
סגן הנשיא לשעבר מייק פנס/אתר רשמי, לירון מודובן

מושל טקסס, גרג אבוט

מושל טקסס הרפובליקני, גרג אבוט, נתמך על ידי טראמפ בהתמודדות השלישית שלו על התפקיד, וניצח בבחירות האמצע את יריבו הדמוקרטי בטו אורורק.

אבוט בן ה-65, התנגד למגבלות הקורונה ולחובה לחבוש מסכות. הוא חוקק את האיסור המגביל ביותר על הפלות בטקסס, לעומת כל מדינה אחרת בארצות הברית. הוא גם בונה מחסום חדש על הגבול של טקסס עם מקסיקו.

מושל טקסס גרג אבוט עם תושבי העיירה סאות'רלנד ספרינגס באירוע מאולתר לזכר קורבנות הטבח בכנסייה, טקסס, נובמבר 2017. רויטרס
גרג אבוט/רויטרס

חברת הקונגרס ליז צ'ייני

ליז צ'ייני בת ה-56 התחייבה לעשות את כל מה שביכולתה כדי למנוע מטראמפ לשוב לבית הלבן ואמרה כי תחליט בקרוב אם להתמודד בבחירות ב-2024.

בתו של סגן הנשיא לשעבר דיק צ'ייני, ליז מילאה תפקיד מרכזי בחקירת הקונגרס לגבי המתקפה על גבעת הקפיטול. היא הפסידה בהתמודדות המפלגה הרפובליקנית על מושב מדינת ויומינג בבית הנבחרים באוגוסט למועמד שנתמך על ידי טראמפ, לאחר שאמרה כי "לא תשתף פעולה עם השקר של טראמפ לגבי בחירות 2020".

ליז צ'ייני בגבעת הקפיטול בוושינגטון, ארה"ב, 12 במאי 2021. רויטרס
ליז צ'ייני/רויטרס

שגרירת האו"ם לשעבר, ניקי היילי

מושלת לשעבר של דרום קרולינה והבת של מהגרים הודים, היילי היתה אחת הנשים הבולטות בקבינט של טראמפ. היא כיהנה כשגרירה שלו באו"ם במשך שנתיים. היא גם היתה המושל האסייתית-אמריקנית הראשונה והאישה הראשונה שנבחרה למושלת בדרום קרולינה.

היילי בת ה-50, נחשבת כוכבת עולה במפלגה. היא מתחה ביקורת על טראמפ במהלך הקמפיין שלו ב-2016 ושוב לאחר המתקפה על הקפיטול ב-6 בינואר 2021. לדבריה, ההיסטוריה תשפוט בחומרה את הפעולות שלו אז. לאחר מכן היא ריככה את עמדתה וכינתה את טראמפ "חבר" שממלא תפקיד מרכזי במפלגה. ביוני, היילי רמזה כי תתמודד ב-2024, "אם יהיה לי מקום". באוקטובר היא אמרה שתשקול את הרעיון בתחילת 2023.

היילי התייחסה להסכם הגרעין עם איראן ביולי 2022 ואמרה בכנס של Christians United for Israel (CUFI): "אני מבטיחה לכם: הנשיאה הבאה תתן בראש ביומה הראשון במשרד".

שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר ניקי היילי, בוועידת המפלגה הרופבליקנית בארה"ב. 25 באוגוסט 2020. רויטרס, רויטרס
ניקי היילי/רויטרס, רויטרס

מייק פומפאו

שר החוץ לשעבר מייק פומפאו שכיהן בקבינט של טראמפ השתדל לא להתייחס לטראמפ באופן אישי והגן על תפקודו בבית הלבן בתקשורת, אך שינה את דעתו במהלך הזמן.

על פי דיווח של "ביזנס אינסיידר", הארגון שתומך בו פירסם מודעות שלו במדינות אדומות ובמדינות מתנדנדות, יממה לאחר בחירות האמצע.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בביקור בכווית. 4 בצדמבר 2020. רויטרס
מייק פומפאו/רויטרס

טים סקוט

סנאטור מדרום קרולינה, טים סקוט הוא השחור היחיד בסנאט של המדינה. הוא ידוע בשיתו, פעולה עם המפלגה הדמוקרטית כשמדובר בסוגיות כמו גזענות ורפורמה במשטרה. הוא אמנם אמר כי זאת כהונתו האחרונה שלו בסנאט, אך לא שלל עתיד פוליטי רחב יותר.

סקוט רמז לגבי עתידו לאחר ניצחונו בבחירות האמצע בשבוע שעבר, ואמר כי סבו הצביע בעבור ברק אובמה ב-20212. "הלוואי שהוא היה חי מספיק זמן כדי לראות אדם שחור נבחר לנשיאות ארצות הברית. אבל הפעם, אני מקווה שהוא היה רפובליקני", הוא אמר בראיון ל-USA טודיי.

טים סקוט. טוויטר, אתר רשמי
טים סקוט/אתר רשמי, טוויטר
גלן יאנגקין. ויקיפדיה, אתר רשמי
גלן יאנגקין/אתר רשמי, ויקיפדיה

גלן יאנגקין

גלן יאנגקין פרץ לתודעה עם ניצחונו בווירג'יניה בשנה שעברה במרוץ לתפקיד המושל. הוא קידם מועמדים נתמכי טראמפ בבחירות האמצע כמו קארי לייק, אך הרחיק את עצמו מטראמפ במהלך הקמפיין שלו.

לאחר שיאנגקין סרב לשלול מרוץ לבית הלבן, טראמפ תקף אותה בפלטפורמה החברתית שלו "טרו סושיאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully