וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש של טראמפ: רון דסנטיס, מושל פלורידה בן 43

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 17:29

דסנטיס זכה הלילה בבחירות האמצע בכהונה שנייה - שאותה אולי יעזוב באמצע כדי להתמודד בבחירות לנשיאות ב-2024. הוא מתנגד להפלות ולזכויות להט"בים, רב עם חברת דיסני ולא מאמין בחיסוני קורונה - וחשוב מכל: מאיים על מועמדותו של טראמפ בבחירות הבאות לנשיאות

בחירות אמצע הכהונה בארה"ב/מערכת וואלה!

השער הבוקר (רביעי) של עיתון "ניו יורק פוסט", שבבעלות חברת ניוז קורפ של רופרט מרדוק, הכתיר את מושל פלורידה רון דסנטיס הרפובליקני, ליורש של דונלד טראמפ.

דסנטיס, בן 43 התמודד הלילה על כהונה שנייה כמושל המדינה - וניצח. הוא ידוע בגישה האגרסיבית שלו לסוגיות תרבותיות וחברתיות בפלורידה, שרבים סבורים היא מבחינת "טריילר" לבחירות ב-2024. הוא נחשב לכוכב העולה של המפלגה הרפובליקנית והצליח לעורר אפילו את חששו של טראמפ.

במהלך כהונתו, אישר דסנטיס במהלך כהונתו מגבלות חדשות על אופן ההצבעה שמטרתן להגביל את ההצבעה באמצעות הדואר בפלורידה, צעד שעורר האשמות ממשרד המשפטים בנוגע לאפליה גזעית. הוא אף השעה מעבודתו תובע במדינה שסרב לאכוף את האיסור על הפלה לאחר השבוע ה-15 של הריון.

חבר בית הנבחרים האמריקני רון דסנטיס. רויטרס
רון דסנטיס/רויטרס

דסנטיס הפך את סוגיית החינוך לחלק מרכזי בפלטפורמה שלו וחתם על כמה חוקים שמטרתם להגביל את מה שאפשר ללמד את ילדי פלורידה. מוקדם יותר השנה, הוא חתם על חוק שמגביל את השיח על גזע וגזענות בכיתות ובמקומות העבודה. במרץ הוא העביר חוק שאוסר על הדרכות לגבי נטייה מינית וזהות מגדרית מגן ועד לכיתה ג'.

החקיקה, Parental Rights in Education (ונודעת בכינוי העממי "Don't Say Gay"), אוסרת על גננות ומורים עד כיתה ג' להעביר שיעורים על מיניות, זהות מגדרית ונטייה מינית בדרכים ש"אינן נתפשות ראויות" ומותירה את תפקיד החינוך בידי ההורים.

המושל השמרני אף לא חשש לפתוח במלחמה נגד החברה האהובה "דיסני", לאחר שהביעה השנה את התנגדותה הציבורית לחוק. דיסני פירסמה הצהרה שבה נכתב כי "היעד שלנו כחברה הוא שהחוק הזה יבוטל על ידי המחוקק או יידחה בבתי המשפט".

בהצהרה נטען גם כי החברה מחויבת לתמיכה בציבור הלהטב"י ברחבי ארצות הברית. דה סנטיס אמר בתגובה כי "דיסני הרחיקה מעליה אנשים רבים כעת. לכן ההשפעה הפוליטית שלה מתפוגגת". הוא הוסיף כי "אם היינו מעבירים חוק שאוסר לדבר על ההתעללות באויגורים בסין, החברה היתה תומכת בו".

רון דסנטיס ומשפחתו. טוויטר, אתר רשמי
דסנטיס ומשפחתו, הלילה/אתר רשמי, טוויטר

באחרונה דסנטיס חתם על חוק נוסף שדורש מתלמידים ללמוד על "קורבנות הקומוניזם" מדי נובמבר. דסנטיס חתם גם על חוק "Stop WOKE" במטרה לאסור על ניהול שיחות בנוגע לגזע שעלולות לגרום לאנשים לבנים לחוש רע לגבי עצמם. הוא אף אסר על ילדות ונשים טרנסג'נדריות להשתתף באירועי ספורט.

דסנטיס, שמתנגד להגירה, פיתה מהגרים מוונצואלה לעלות למטוסים ושלח אותם בלי עדכון מוקדם לאי "מרת'ס ויניארד" כמחאה על המדיניות הדמוקרטית לגבי הגירה. הוא התנגד גם לחיסוני קורונה במהלך המגפה.

תומך ישראל

ב-2018, כשדסנטיס היה חבר בית הנבחרים המייצג את מדינת פלורידה, הוא הגיע כחלק ממשלחת מחוקקים רפובליקנים לחנוכת השגרירות של ארצות הברית בירושלים.

דסנטיס היה מעורב מאוד במהלך, ונמנה על חברי הקונגרס שקראו בעקביות לבית הלבן ליישם את הבטחות הממשל הנוכחי והממשלים הקודמים בנושא. הוא גם הניח על שולחן ועדת החוץ שבה היה חבר את ההצעה להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן.

"הייתי ביום שני בירושלים בחנוכת השגרירות. זה היה חשוב מאוד עבורי כיושב ראש תת-הוועדה לביטחון לאומי", הוא אמר אז בשיחה עם וואלה! . "חשבתי שאנחנו צריכים לעשות זאת, שזה יהיה טוב לישראל ולארצות הברית. בעוד יושב שם, חשבתי לעצמי מהו הדבר הבא, בהקשר הרחב ביותר, שאנו צריכים לעשות באזור. נראה לי שלאור מלחמת האזרחים בסוריה וההשפעה המסיבית של איראן ממש על סף דלתה של ישראל, כעת יהיה הזמן לעמוד לצד ישראל ולהכיר בריבונותה בגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully