וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הכריז רשמית על מועמדות בבחירות 2024

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 18:24

ביידן בן ה-80 הוא הנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, והחששות בנוגע לגילו תרמו לכך שעל פי סקרים חדשים, 70% מהאמריקנים המבוגרים סבורים כי אינו צריך להתמודד לכהונה שנייה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר רשמית היום (שלישי) בהודעה בסרטון וידאו כי יתמודד שוב בבחירות לבית הלבן 2024. לצדו תתמודד סגניתו קמלה האריס.

ביידן בן ה-80 הוא הנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, והחששות בנוגע לגילו המבוגר תרמו לכך ש-70% מהאמריקנים המבוגרים סבורים כי אינו צריך להתמודד לכהונה שנייה. ההכרזה הגיעה ביום השנה להכרזתו על הקמפיין הראשון ב-25 באפריל 2019.

בסרטון תאר ביידן את מרוץ בשנה הבאה כקרב נגד קיצוניות רפובליקנית. "כשהתמודדתי לנשיאות לפני ארבע שנים, אמרתי שאנחנו מנהלים קרב על נשמת אמריקה. זה נכון גם עכשיו", אמר ביידן בסרטון שנפתח בתמונות מהמתקפה על הקפיטול ב-6 בינואר 2021 והפגנות בעד הפלות. "השאלה שעמה אנחנו מתמודדים היא אם בשנים הבאות יהיה לנו יותר חופש או פחות. יותר זכויות או יותר. אני יודע מהי התשובה שאני רוצה ואני חושב שגם אתם יודעים. זה לא הזמן להיות אדיש. מסיבה זאת אני מתמודד שוב".

במהלך נאום מצב האומה בפברואר, ביידן מנה כמה סוגיות שעליו "לסיים", כולל איסור על רובי סער והורדת מחירי תרופות, כמו גם להשיב את הזכות החוקתית במדינה לבצע הפלות באמצעות קודיפיקציה.

סקר חדש של NBC" ניוז", שפורסם ביום ראשון, מצא כי רק 26% מהמבוגרים בארצות הברית - כולל רפובליקנים - אמרו כי ביידן צריך להתמודד שוב לנשיאות. מנגד, האפשרות שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ ישוב לשלטון צפויה אולי לאחד את הבוחרים הדמוקרטים מאחוריו.

הנשיא ג'ו ביידן ואשתו ג'יל בקמפיין לבחירות 2020. GettyImages
ג'ו ביידן אשתו ג'יל בקמפיין ב-2019, פנסילבניה/GettyImages
תגובה של דונלד טראמפ להכרזה של ג'ו ביידן על מועמדות בבחירות 2024. טוויטר, צילום מסך
התגובה של דונלד טראמפ להכרזה של ביידן/צילום מסך, טוויטר

טראמפ בן ה-76 נראה המועמד המועדף במפלגה הרפובליקנית למרוץ ב-2024, אך הוא מתמודד עם אתגרים רבים, כולל היותו הנשיא הראשון בארצות הברית שנגדו הוגש כתב אישום פלילי. טראמפ אמר אתמול כי "לאור נשיאות כה כושלת ומלאת אסונות, זה כמעט בלתי נתפש שביידן אפילו שוקל להתמודד שוב".

עד כה, שני דמוקרטים אחרים הכריזו על מועמדותם בבחירות לנשיאות: סופרת ספרי העזרה העצמית והיועצת הרוחנית לשעבר של אופרה וינפרי, מריאן ויליאמסון בת ה-70 ועורך הדין ואחיינו של הנשיא ג'ון קנדי, רוברט קנדי ג'וניור בן ה-69. ויליאמסון תומכת בביטוח בריאו אוניברסלי בניהול ממשלתי ובפיצויים בסך טריליון דולר לפחות לאמריקנים שחורים. קנדי הוא אחד ממתנגדי החיסונים הבולטים בארצות הברית ואף חבר לרפובליקנים במגפת הקורונה בגינוי החיסונים.

לא ברור מתי יתחיל הקמפיין של ביידן יתחיל. מחר, הוא צפוי לארח את נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול לארוחת ערב ממלכתית. בשבת, מתקיימת ארוחת תא כתבי הבית הלבן השנתית, שבה משתתף הנשיא באופן מסורתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully