וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "אכריז בקרוב על החלטתי לרוץ לכהונה שנייה בנשיאות ארה"ב"

עודכן לאחרונה: 15.4.2023 / 8:48

הנשיא האמריקני אמר לעיתונאים בעת ביקורו באירלנד כי "האופטימיות שלו התחזקה לגבי הדברים שאפשר לעשות". בינתיים, מאחורי הקלעים, החלו ההכנות להקמת תשתית וגיוס כספים עבור הקמפיין שלו. אם ירוץ לתפקיד - ייתכן ויתמודד שוב נגד טראמפ, שכבר השיק את הקמפיין שלו

ג'ו ביידן באו"ם/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (שבת) כי החליט להתמודד לכהונה שנייה בנשיאות ויכריז על הקמפיין שלו "בקרוב יחסית". את הדברים אמר לעיתונאים בעת ביקור באירלנד. "הביקור כאן רק חיזק את תחושת האופטימיות שלי לגבי הדברים שאפשר לעשות", אמר להם.

ביידן נבחר לנשיאות בשנת 2020 לאחר שגבר על הנשיא דונלד טראמפ שכיהן משנת 2017. בינתיים, מאחורי הקלעים, החלו ההכנות להקמת תשתית לקמפיין ולמנגנון גיוס כספים לקראת הבחירות. במידה ויודיע רשמית כי הוא ירוץ שוב לתפקיד, ייתכן שיתמודד שוב מול טראמפ, שכבר הודיע על השיק את הקמפיין שלו.

הנשיא חגג בנובמבר האחרון יום הולדת 80, ורבים חוששים כי מצבו הבריאותי מעיב על יכולתו לכהן בתפקידו. גם בקרב מפלגתו שלו, המפלגה הדמוקרטית, גובר הספק לגבי יכולתו לנהל את המדינה על רקע הצטברות אירועים מביכים רבים שקרו לו בשנה האחרונה, אותם הם קושרים לכושרו המנטלי והפיזי.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנאום בוושינגטון, 3 בנובמבר 2022. רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/רויטרס

בנובמבר הכריז נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ שיתמודד בבחירות לנשיאות 2024. טראמפ התמודד בסיבוב הבחירות הקודם מול ביידן, והפסיד לו. בנאום שנשא מאולם הנשפים באחוזתו מאר א-לאגו בפלורידה, אמר כי "הקאמבק שלנו מתחיל עכשיו". קודם לכן הגיש לוועדת הבחירות הפדרלית את המסמכים הקובעים את מועמדותו להתמודדות לנשיאות.

"הקאמבק של אמריקה מתחיל עכשיו", הכריז טראמפ לאחר שהודה לאוהדיו באירוע. "תחת הנהגתנו היינו אומה מרהיבה, היינו חזקים וחופשיים. אנחנו עכשיו בנסיגה וכושלים". הוא פירט את הישגיו בבית הלבן ותקף את הנשיא ביידן. לבסוף אמר: "כדי לעשות את אמריקה גדולה ומפוארת שוב אני מכריז על התמודדותי לנשיאות ארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully