וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: טראמפ פותח פער על פני דסנטיס בסקר כלל ארצי

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 16:53

על פי סקר של אוניברסיטת הרווארד, הנשיא לשעבר מוביל ב-26 נקודות על פני מושל פלורידה, 50% לעומת 24%. עם זאת, בסקרים שנעשו באייווה וניו המפשייר - שבהן ייערכו הבחירות לפריימריז לפני שאר המדינות - דסנטיס מוביל או צמוד לטראמפ, בהתאמה

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות 2024/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הגדיל את ההובלה שלו בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית על פני יריבו העיקרי, מושל פלורידה רון דסנטיס, כך עולה מסקרים עדכניים.

אתמול דווח כי דסנטיס, שעדיין לא הודיע באופן רשמי כי יתמודד בבחירות לנשיאות 2024, עתיד לבקר בישראל בחודש הבא. מושל פלורידה יוביל משלחת סחר מקליפורניה ויינאם באירוע שיאורגן על ידי ה"ג'רוזלם פוסט" ב-27 באפריל.

על פי סקר חדש, שפורסם ביום שני על ידי המרכז ללימודי פוליטיקה אמריקנית באוניברסיטת הרווארד וחברת הסקרים האריס פול, הנשיא לשעבר מוביל ב-26 נקודות על פני מושל פלורידה, 50% לעומת 24% - עלייה של ארבע נקודות מאז פברואר.

סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, שבדומה לדסנטיס עדיין לא הכריז על התמודדות בבחירות לנשיאות 2024, קיבל 8%. ניקי היילי, לשעבר מושלת דרום קרוליינה ושגרירת ארצות הברית באו"ם, הודיעה על כך שתתמודד בבחירות, ודורגה בסקר במקום הרביעי עם 5% תמיכה.

עם זאת, על פי אתר "אקסיוס" שהזמין שני סקרים מחברת סקרים רפובליקנית, דסנטיס צמוד יותר לטראמפ במדינות הבודדות אייווה וניו המפשייר מאשר בסקרים הארציים. הסקרים שערכה פאבליק אופיניון סטרטג'יס ב-21-23 במרץ, מצאו כי דסנטיס מוביל בשמונה נקודות על פני טראמפ - 45% לעומת 37% באייווה וצמוד לו - 39%-39% - בניו המפשייר.

"הסקרים הארציים הראו שטראמפ מוביל משמעותית על פני דנסטיס, אך הסקרים שלנו מראים כי הביצועים של דסנטיס טובים יותר במדינות שבהן נערכות בחירות מקדימות לפני שאר המדינות", נכתב ב"אקסיוס". באופן מסורתי שני המרוצים הראשונים של הבחירות המקדימות נערכים באייווה ובניו המפשייר. למרוצים המוקדמים משמעות לא מבוטלת, וניצחון בהם עשוי להעניק תנופה חשובה למועמדים.

אך כשמשתתפי הסקרים התבקשו לבחור מועמד מתוך מאגר של מועמדים (לעומת רק שניים), טראמפ ודסנטיס היו צמודים, ובניו המפשייר טראמפ הוביל על פני דסנטיס ב-12%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully