וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכחישי קורונה, שונאי להט"בים ומקדמים גזענות: המועמדים המפחידים של המפלגה הרפובליקנית

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 15:03

המועמד מאריזונה שחושב שלנשים אסור להצביע, האיש שמקדם תיאוריות קונספירציה, המתמודד מפנסילבניה שמאמין שהפלה היא רצח, והאישה שנחשבת לתומכת אדוקה של טראמפ. בחירות האמצע בארה"ב בפתח, ואלו המתמודדים מהמפלגה הרפובליקנית שמאיימים לטלטל את הדמוקרטיה האמריקנית

בווידאו: הבוחרים מצביעים בקלפיות במדינת אוהיו בבחירות אמצע הכהונה/רויטרס

הרפובליקנים צפויים להשתלט על בית הנבחרים ועל הסנאט בבחירות אמצע הכהונה. בין המועמדים השנה, מחוקקים רפובליקנים רבים שנאמנים לנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומקדמים בנחישות ובמסירות אין קץ את תיאוריות הקונספירציה של טראמפ לגבי גניבת הבחירות לנשיאות ב-2020, שבהן הפסיד הנשיא לשעבר.

חסידיו של טראמפ, חלקם קיבלו את תמיכתו האישית בקמפיין בחירות האמצע, גם תומכים באג'נדה החברתית הגזענית של הנשיא לשעבר ובאג'נדה שלו לערער את יסודות הדמוקרטיה האמריקנית באמצעות מערכת המשפט.

מחברי בית הנבחרים והסנאטורים בסנאט למושלים ולמזכירים והמחוקקים של המדינות השונות, יש השנה כמות גדולה של מועמדים מפוקפקים ומטרידים, שבהינתן ההזדמנות, ישמחו להפוך את ארצות הברית למקום מפחיד. הנה ארבעה מהם:

בלייק מאסטרס

המועמד הרפובליקני לסנאט במדינת אריזונה, בלייק מאסטרס, קיבל תרומה בסך 15 מיליון דולר לקמפיין שלו מהמיליארדר פיטר תיל. האחרון סבור כי העובדה שנשים קיבלו זכות הצבעה היא רעה לדמוקרטיה, הוא היה אחד התורמים הגדולים של טראמפ ב-2016, והפילוסופיה הפוליטית-כלכלית שלו, על פי הביוגרף שלו, "גובלת בפאשיזם".

מאסטרס הכריז כי הוא מתנגד לחלוטין להפלות. על פי CNN, הוא גם תומך בתיקון לחוקה שיקבע כי "עוברים הם בני אדם שאסור להורגם". עם זאת, באוגוסט הוא התמתן קמעה ואמר כי הוא תומך באיסור של מדינת אריזונה על הפלות לאחר שבוע 15 להריון, ללא יוצאי דופן כמו אונס או גילוי עריות.

עוד בוואלה!

הקלפיות נפתחות בבחירות אמצע הכהונה | כל השאלות והתשובות

לכתבה המלאה
בלייק מאסטרס, אריזונה. טוויטר, אתר רשמי
בלייק מאסטרס/אתר רשמי, טוויטר

לדבריו, הוא מעריץ את לי קואן יו, ראש ממשלתה הראשון של סינגפור ב-1959-1990. יו היה עריץ שממשלתו הציעה לעניים ולחסרי ההשכלה תמריץ כלכלי על מנת שיעברו עיקור. מאסטרס גם אמר כי "כולם" צריכים לקרוא את המניפסט הגזעני של טד קזינסקי, ה"יונובומבר" שב- 1978-1995 שלח 16 חבילות נפץ לאנשים בארצות הברית וגרם למות שלושה מהם ולפציעתם של 23.

הוא תומך בתיאוריית ההחלפה הגזענית, שלפיה האמריקנים הלבנים נמצאים בסכנה של הפיכה למיעוט בארצות הברית. הוא האשים את "השחורים" בפשיעה ובאלימות הנשק. באתרי עליונות לבנה מהללים את מאסטרס, ובהם ה"דיילי סטורמר" - אתר של ניאו נאצים.

דון בולדוק

על פי סקרים עדכניים, דון בולדוק מוביל בפער צר על מגי הסאן במרוץ לסנאט בניו המפשייר. הוא קידם תיאוריית קונספירציה אנטי להט"בית, שלפיה המדיניות של בתי הספר כלפי זהות מגדרית רכה מדי וכי הם תומכים בילדים שמזדהים כחתולים.

בולדוק אמר כי ביל גייטס רוצה להחדיר שבבים לתוך אנשים באמצעות חיסוני הקורונה. הוא תיאר את השימוש בעוברים לטובת הפריה חוץ גופית כ"דוחה" ותומך באיסור ארצי על ההליך שאותו עוברים אלפי בני אדם בשנה כדי להביא תינוק לעולם.

בולדוק היה מכחיש בחירות 2020 עד שניצח בפריימריז, כשהודה שהבחירות "לא נגנבו". עם זאת, בחודש שעבר אמר כי "אינו יכול לקבוע" בסוגייה.

ד"ר מהמט אוז

אחד מהמרוצים התחרותיים והחשובים ביותר לסנאט נערך בפנסילבניה בין סגן המושל ג'ון פטרמן הדמוקרטי מול הרפובליקני ד"ר מהמט אוז. השניים מתחרים על מושב בסנאט שנפתח עם פרישתו של הסנאטור הרפובליקני פאט טומי. פטרמן, דמוקרטי פרוגרסיבי מוביל על אוז בסקרים - אף שבמאי עבר שבץ שאילץ אותו להישאר בבית במשך חודשים.

אוז הוא כוכב טלוויזיה מיליונר והמועמד שקיבל את תמיכת טראמפ (הוא וטראמפ מיודדים קרוב ל-20 שנה). אמריקני ממוצא טורקי, אוז עשוי להיות הסנאטור המוסלמי הראשון בארצות הברית.

מנתח הלב בן 61, הנחה בעבר תוכנית בשם "המופע של ד"ר אוז", והיה אורח קבוע בתוכניתה של אופרה ווינפרי. בתוכנית הטלוויזיה שלו, הוא קידם פסאודו-מדע, כולל נושאים כמו ריפוי באמונה ואמונות על טבעיות שעליהם זכה לביקורת חריפה מהממסד הרפואי על כך שהוא בעצם רופא אליל.

מהמט אוז, פנסילבניה. טוויטר, אתר רשמי
מהמט אוז/אתר רשמי, טוויטר

הוא מאמין, על פי קטע אודיו שפורסם ב-2019, שהפלה היא "רצח" ושפוליטיקאים מקומיים צריכים להיות מעורבים בהחלטות בריאותיות ורפואיות שקשורות לנשים.

מוקדם יותר החודש פורסם כי אוז גם היה אחראי למותם של יותר מ-300 כלבים ועשרות גורים, אף שדוברו הכחיש את הדבר. הוא גם החליט לשאת נאום באותו חדר שבו נמצאת המכונית של אדולף היטלר, כלי רכב שעליו מצויר צלב קרס. על פי אתר "ג'זבל", אוז נאם במזיאון האוויר של ליון, שם נערך אירוע התרמות רפובליקני. באחד החדרים, נמצאת מכונית מרצדס בנץ 1939 מדגם G4 Offener, שהייתה שייכת להיטלר ובה השתמש כמה שנים במהלך מלחמת העולם השנייה.

הוא הקים בעבר אפליקציה שיכולה לעקוב אחר נשים שרוצות לעבור הפלה. הוא ידוע גם באמירות מיניות לא מקובלות על נשים. את אשתו הוא כינה "חיה במיטה", למשל. יש גם שמועה כי קיים יחסי מין עם בת דודה שלו.

אוז מתעקש גם שיש לו שני בתים, כשלמעשה הוא הבעלים של עשרה נכסים. במהלך הקמפיין שלו לסנאט, הוא לא בחל באף אמצעי על מנת לתקוף את יריבו ונהנה ללעוג לו על כך שעבר שבץ.

מרג'ורי טיילור גרין

חברת בית הנבחרים של ג'ורג'יה, מרג'ורי טיילור גרין, היא מכחישת בחירות אדוקה וחסידת טראמפ. היא גם מקדמת תיאוריית הקונספירציה של QAnon - שבבסיסה עומדת כת פדופילים סוגדי שטן, שמונהגת על ידי הכוכבים הכי גדולים בהוליווד ובכירי המפלגה הדמוקרטית (להלן: "האליטה"). יחד מנהלת החבורה רשת סחר בילדים למטרות מין וקניבליזם.

לפי אנשי הכת, כוכבי הוליווד גילו את מעיין הנעורים, מין סם אנטי אייג'ינג טבעי בשם "אדרנוכרום" שמופק מתמצית האדרנלין של אדם חי. ככל שהאדם שממנו קוצרים את האיברים צעיר יותר ומפוחד יותר, כך האדרנוכרום המופק ממנו איכותי יותר ויעיל יותר. כלומר, אם שחקן מסוים נראה צעיר לגילו, הוא כנראה פשוט מחזיק במרתף שלו ילדים ומדי פעם הוא אונס ואז אוכל אותם. גם משפחת קלינטון עושה את זה, גם אל גור. ככה האליטה מתחזקת את עצמה. והיא תמשיך להתעלל בילדים לנצח, כאשר יש רק אדם אחד שיכול לנצח אותה: דונלד ג'יי טראמפ.

מרג'ורי טיילור גרין עוטה מסכה עם הכיתוב "טראמפ ניצח" במהלך טקס השבעתה בבית הנבחרים 3בינואר 2021. רויטרס
צרג'ורי טיילור גרין/רויטרס

לפי הקונספירציה של קיו, מכיוון שדונלד טראמפ לא צמח מתוך האליטה הפוליטית אלא היה אאוטסיידר, הוא היחיד שיכול היה לטפל בתופעה המחרידה הזאת. אלא שאנשי הדיפ סטייט האמריקני לא נתנו לו לעשות את זה. הם יצרו וירוס קטלני בשם "קורונה" באיזו מעבדה בסין וגרמו למותם של מיליונים ברחבי העולם, ואז זייפו את תוצאות הבחירות וגירשו אותו מהבית הלבן, לפני שהספיק לעצור את המזימה השטנית. זה נגמר בכך שאלפים מאנשי הכת סירבו לקבל את תוצאות הבחירות, עלו על גבעת הקפיטול וניסו לבצע הפיכה שלטונית אלימה. הכל בעקבות מסרים שקיבלו על ידי גורם אנונימי באינטרנט - שהפך למנהיג של תנועה דתית כמעט, למרות שאף אחד לא באמת יודע מי הוא.

טיילור גרין רוצה להוציא את כל תחום הטיפול בטרנסג'נדרים מחוץ לחוק. באחרונה היא אף אמרה לאישה כלשהי שהיא זקנה מדי ועקרה מדי מכדי לעבור הפלה, וקראה להוציא להורג את יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית ננסי פלוסי בגין בגידה.

רון דסנטיס

מושל מדינת פלורידה, רון דסנטיס, בן ה-43, מתמודד לכהונה שנייה עם אג'נדה אגרסיבית וקיצונית לסוגיות תרבותיות וחברתיות בפלורידה, שרבים סבורים היא הקדמה לשאיפות שלו בנוגע לבחירות ב-2024.

דסנטיס, שנחשב לכוכב העולה של המפלגה הרפובליקנית והצליח לעורר אפילו את חששו של טראמפ, אישר מגבלות חדשות על אופן ההצבעה שמטרתן להגביל את ההצבעה באמצעות הדואר בפלורידה, צעד שעורר האשמות ממשרד המשפטים בנוגע לאפליה גזעית.

דסנטיס תומך באיסור גורף על הפלות אחרי השבוע ה-15 ללא יוצאים מהכלל כמו מקרי אונס או גילוי עריות. הוא אף השעה מעבודתו תובע במדינת פלורידה, שסרב לאכוף את האיסור על הפלה לאחר השבוע ה-15.

חבר בית הנבחרים האמריקני רון דסנטיס. GettyImages
רון דסנטיס/GettyImages

הוא תמך בעשרות מרוצים לוועדים של בתי ספר ובמועמדים שקוראים כמוהו ל"זכויות הורים" רחבות יותר בכיתות, בעיקר כשמדובר בסוגיות של להט"בים. דסנטיס הפך את סוגיית החינוך לחלק מרכזי בפלטפורמה שלו לאחר שחתם על כמה חוקים שמטרתם להגביל את מה שאפשר ללמד את ילדי פלורידה. מוקדם יותר השנה, הוא חתם על חוק שמגביל את השיח על גזע וגזענות בכיתות ובמקומות העבודה. במרץ הוא העביר חוק שאוסר על הדרכות לגבי נטייה מינית וזהות מגדרית מגן ועד לכיתה ג'.

באחרונה דסנטיס חתם על חוק נוסף שדורש מתלמידים ללמוד על "קורבנות הקומוניזם" מדי נובמבר. דסנטיס חתם גם על חוק "Stop WOKE" במטרה לאסור על ניהול שיחות בנוגע לגזע שעלולות לגרום לאנשים לבנים לחוש רע לגבי עצמם. הוא אסר על ילדות ונשים טרנסג'נדריות להשתתף באירועי ספורט.

דסנטיס, שמתנגד להגירה, פיתה מהגרים מוונצואלה לעלות למטוסים ושלח אותם בלי עדכון מוקדם לאי "מרת'ס ויניארד" כמחאה על המדיניות הדמוקרטית לגבי הגירה. דנסטיס התנגד גם לחיסוני קורונה במהלך המגפה.

בעימות בחודש שעבר הוא סרב להתחייב לכהן כהונה שנייה מלאה כמושל המדינה, משום שהוא רוצה להיבחר בפריימריז ולהיות מועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות 2024 לבית הלבן.

למרות המדיניות השנויה מחלוקת, דסנטיס נמצא בעמדה טובה יותר מיריביו הדמוקרטים לקראת הבחירות הכלליות. עד כה הוא צבר מימון קמפיין בסך יותר ממאה מיליון דולר, והוא מוביל באופן עקבי על יריביו האפשריים בסקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully