וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הבא של ארה"ב? רון דסנטיס לא מאמין בסיוע לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 14:44

"לארצות הברית יש אינטרסים לאומיים חשובים רבים - הגנה על הגבולות, המשבר בצבא, ביטחון ועצמאות אנרגטית, פיקוח על הכוח הצבאי, תרבותי וכלכלי של המפלגה הקומוניסטית הסינית - מעורבות בסכסוך שטחים בין אוקראינה לרוסיה אינו אחד מהם", אמר מושל פלורידה הרפובליקני

בווידאו: ארצות הברית תשלח טנקי אברמס לאוקראינה/רויטרס

מושל פלורידה רון דסנטיס, מועמד רפובליקני אפשרי בבחירות לנשיאות ב-2024, אמר אתמול (שני) ל"פוקס ניוז" כי הגנה על אוקראינה אינה אינטרס לאומי "מרכזי" של ארצות הברית.

"לארצות הברית יש אינטרסים לאומיים חשובים רבים - הגנה על הגבולות, המשבר בצבא, ביטחון ועצמאות אנרגטית, פיקוח על הכוח הצבאי, תרבותי וכלכלי של המפלגה הקומוניסטית הסינית - מעורבות בסכסוך שטחים בין אוקראינה לרוסיה אינו אחד מהם", הוא כתב בשאלון שמנחה "פוקס", טאקר קרלסון, העלה לחשבון הטוויטר שלו.

"'הצ'ק הפתוח' של ממשל ביידן למימון הסכסוך 'כל זמן שיימשך', ללא יעדים מוגדרים או אחריות, מסיח את הדעת מהאתגרים הדחופים ביותר של המדינה שלנו", הוא הוסיף. דסנטיס גם טען כי "היעד צריך להיות שלום" והביע את התנגדותו לשליחת מטוסי F-16 וטילים ארוכי טווח לאוקראינה.

התגובה של דסנטיס תואמת את עמדותיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אך מנוגדת לדעות של רבים מחברי הקונגרס הרפובליקנים שתומכים בסיוע לאוקראינה. היא גם מבליטה את הכוח המתחזק של סנטימנט הבדלנות בתוך המפלגה הרפובליקנית שבאופן מסורתי תמכה בנוכחות פעילה יותר של ארצות הברית בזירה הגלובלית.

חבר בית הנבחרים האמריקני רון דסנטיס. רויטרס
רון דסנטיס/רויטרס
בווידאו: טראמפ הכריז שיתמודד לנשיאות ב-2024: "הקאמבק של אמריקה מתחיל"/רויטרס

דסנטיס, בן טיפוחיו לשעבר של טראמפ, צובר תומכים מקהל הבוחרים השמרני, והוא המועמד המועדף על רפובליקנים מתונים רבים שרוצים להתרחק ככל האפשר מטראמפ.

טראמפ, שענה על אותו שאלון, ענה תשובה דומה: "אוקראינה אינה בין האינטרסים הלאומיים החשובים ביותר לארצות הברית, אלא של אירופה", הוא כתב.

התשובה של דסנטיס היא המפורטת ביותר שנתן עד כה בסוגייה של מדיניות חוץ. עם זאת, בתור חבר קונגרס, הוא הצביע בעבור כמה חוקים שסיפקו סיוע מודיעיני וצבאי לאוקראינה. ב-2016, הצביע דסנטיס על החלטה שקראה לנשיא דאז ברק אובמה "לספק לאוקראינה מערכות הגנה קטלניות כדי להעם האוקראיני יוכל להגן על הריבונות שלו מהתוקפנות של רוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully