וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש של דיסני: מושל פלורידה ביטל את המעמד המיוחד של דיסניוורלד

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 15:10

רון דסנטיס חתם על חוק שמעניק לו שליטה על "מחוז דיסני",שקיבל מעמד מיוחד ב-1967. הסיבה: עונש על ההתנגדות של חברת דיסני לחוק שהעביר דסנטיס, האוסר על דיונים לגבי נטייה מינית וזהות מגדרית בבתי ספר

מושל פלורידה רון דסנטיס חתם אתמול (שני) על חוק שמעניק לו שליטה על המחוז הריבוני של וולט דיסני וורלד כעונש על ההתנגדות של החברה לחוק מדינה שהעביר שאוסר על דיונים לגבי נטייה מינית וזהות מגדרית בבתי ספר.

לאחר שחתם דה סנטיס באפריל על חוק החינוך החדש באופן רשמי, דיסני פירסמה הצהרה שבה נכתב כי "היעד שלנו כחברה הוא שהחוק הזה יבוטל על ידי המחוקק או יידחה בבתי המשפט". בהצהרה נטען גם כי החברה מחויבת לתמיכה בציבור הלהטב"י ברחבי ארצות הברית - מה שהפך את "המקום הכי שמח בעולם" נהפך לאויב הרפובליקנים השמרנים.

"הממלכה המסחרית הגיעה סוף כל סוף לסופה", אמר דסנטיס במהלך אירוע ליד אורלנדו. "יש שריף חדש בעיר, ואחריות תהיה סדר היום מעתה".

החוק מאפשר לדסנטיס הרפובליקני, למנות דירקטוריון בן חמישה חברים שיקפח על שירותי ממשלתיים שמחוז דיסני מספק בפארק השעשועים שלו בפלורידה. "יש לנו מצב שהמדיניות אינה יכולה להגן עליו. איך אפשר לתת לפארק שעשועים אחד ממשלה משלו, ולהתייחס לכל שאר פארק השעשועים אחרת? זאת לא מדיניות טובה", אמר דסנטיס.

עוטים מסכה עם פתיחתו המחודשת של דיסניוורלד
בפלורידה 11 ביולי 2020. רויטרס
קורונה בדיסני וורלד/רויטרס
רון דסנטיס ומשפחתו. טוויטר, אתר רשמי
רון דסנטיס ומשפחתו/אתר רשמי, טוויטר
דיסניוורלד באורלנדו. Hi Flyer, אתר רשמי
דיסני וורלד/אתר רשמי, Hi Flyer

חברת דיסני נהנית במשך עשורים מ"זכויות מיוחדות", במסגרת ההגנה של חוק Reedy Creek Improvement מ-1967. החוק מאפשר לפארק דיסני וורלד לפעול למעשה כממשלה עצמאית בתוך האזור שבו הוא נבנה, המכונה Reedy Creek Improvement District . הפארק מפקח בעצמו על השימוש באדמות שנמצאות בתוך מחוז Reedy Creek , על הבניינים והכבישים - ומספק את השירותים שעירייה בדרך כלל מספקת.

ביטול המעמד המיוחד ייאלץ את דיסני וורלד לציית לרגולציות של מדינת פלורידה. "אם דיסני רוצה לאמץ אידיאולוגיה 'מוארת', היא צריכה להיות נתונה תחת הרגולציות של המדינה", צייץ באפריל חבר הקונגרס של פלורידה ספנסר רואץ'. הסופר השמרני ניק אדאמס הצטרף לגינויים וכתב: "יש לבטל את המעמד הריבוני של דיסני בפלורידה ולהפסיד את זכויות היוצרים שמוגנות על ידי הקונגרס. החרימו אותה לגמרי, בטלו את המנוי שלכם לדיסני פלוס ולכרטיסי האשראי של דיסני!".

דיסני וורלד הוא המעסיק הגדול ביותר במרכז פלורידה, עם 75 אלף עובדים. בפארק ביקרו 36.2 מיליון מבקרים ב-2021, על פי Themed Entertainment Association.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully