וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום קרב צמוד: הרפובליקנים ניצחו בקרב על השליטה בבית הנבחרים האמריקני

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 10:15

הרפובליקנים הבטיחו את שליטתם, אחרי שגרפו 218 מושבים מתוך 435 והשיגו רוב. למפלגה הדמוקרטית 210 מושבים כרגע, מה שמבטיח קרב צמוד בבית עד לבחירות לנשיאות ב-2024. הרפובליקנים נערכים לנקום על ניסיונות הדחת טראמפ בקדנציה הקודמת עם שורת חקירות לממשל ביידן

בווידאו: בחירות האמצע בארהב/רויטרס

מכון המחקר אדיסון קבע הלילה (חמישי) כי המפלגה הרפובליקנית הצליחה להשיג את השליטה בבית הנבחרים של ארצות הברית. זאת לאחר יותר משבוע של ספירה של הקולות בבחירות אמצע הקדנציה. ההכרעה נפלה אחרי שהמפלגה הרפובליקנית הצליחה להגיע ל-218 מושבים, המעניקים לה את הרוב. למפלגה הדמוקרטית יש כרגע 210 מושבים. הקרב על הסנאט הוכרע כבר בראשית השבוע לטובת המפלגה הדמוקרטית.

הנשיא ביידן שלח את ברכתו למנהיג המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים, ואמר כי "הוא ערוך ומוכן לעבוד ביחד עם הרפובליקנים כדי להביא לתוצאות למען משפחות עובדות".

הניצחון מעניק למפלגה הרפובליקנית כוח להתערב בסדר היום של הנשיא ביידן, וכן ליזום חקירות מזיקות לממשל. עם זאת, לא מדובר ב"גל אדום" רפובליקני כפי שחזו הסקרים, אלא בניצחון דחוק למדי, שיאלץ את הרפובליקנים לנהל קרבות קשים בהצבעות מכריעות, במקביל לקרבות על הנשיאות לקראת הבחירות ב-2024.

חברי בית הנבחרים של ארצות הברית בתמונה משותפת, 16 בנובמבר 2022. רויטרס
תמונה משותפת של נציגי בית הנבחרים החדש, 16 בנובמבר 2022/רויטרס

ההפסד אמנם פוגם בכוחו של ביידן, אבל נשיא ארצות הברית אותת לרפובליקנים שהוא מבקש לעבוד בשיתוף פעולה. "הציבור האמריקני הבהיר, לדעתי, שהוא מצפה מהרפובליקנים לעבוד ביחד איתי", אמר ביידן לפני ימים אחדים בנאום. על פי ההערכות, במקרים רבים ניצחו הדמוקרטים בתחרות על המושבים בסנאט ובקונגרס בעקבות חוסר הנחת של בוחרים רפובליקנים ממועמדים קיצוניים, שרובם בני בריתו של דונלד טראמפ, ובהם מהמט אוז בפנסילבניה ובלייק מאסטרס באריזונה.

ואולם, למרות הניצחון הלא משכנע של הרפובליקנים בבית הנבחרים, הגורמים השמרנים מאותתים שהם ימשיכו במדיניותם. בתגובה לשני ניסיונות ההדחה של דונלד טראמפ על ידי הדמוקרטים בתקופת נשיאותו, הם מתכוננים ליזום חקירות נגד בכירים בממשל ביידן. כמו כן הם מתכוונים לפתוח בחקירה של בנו, האנטר, בעניין עסקיו עם סין, ואפילו בחקירה של ביידן עצמו.

עוד בוואלה!

מול מי יתמודד טראמפ בבחירות 2024?

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ ואשתו מלאניה בהכרזה על התמודדות בבחירות 2024. רויטרס
ספג מכה בבחירות אמצע הקדנציה. דונלד טראמפ מכריז על התמודדות בבחירות 2024/רויטרס

בזירה הבין לאומית עשויים הרפובליקנים להוביל להקטנת הסיוע האמריקני לאוקראינה במלחמתה נגד רוסיה. בזירה הפנימית העסיקו את האמריקנים שני נושאים עיקריים בבחירות האמצע. הראשון בהם הוא האינפלציה הגוברת, שהפכה את הדמוקרטים למטרה לחיצי ביקורת בעקבות הגידול בהוצאה הציבורית בעת מגיפת הקורונה. עליית המחירים היתה אחת הסיבות העיקריות להענשת המפלגה הדמוקרטית בקלפי.

העניין השני הוא ההתגוששות בין חלקי הציבור בעניין ההפלות, במיוחד לאחר הפסיקה של בית המשפט העליון ביוני. הביטול של הזכות להפלה העצים את כוחה של המפלגה הדמוקרטית דווקא. 61% מהציבור התנגדו להחלטת בית המשפט.

בחירות אמצע הכהונה הזיקו לדונלד טראמפ, המתכונן לקרב בפריימריז הרפובליקני למועמדות לנשיאות, לאחר ההפסד של רבים ממועמדיו בבחירות לסנאט. לעומתו, מושל פלורידה הרפובליקני רון דסנטיס, שנבחר לכהונה שנייה, הביס את המועמד הדמוקרטי בהפרש של קרוב ל-20%, מה שהמציב אותו בעמדה עדיפה על טראמפ בתוך המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully