וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות האמצע: לרפובליקנים חסר מושב לרוב בבית הנבחרים

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 16:26

הרפובליקנים רשמו הלילה שורה של ניצחונות גדולים שהבטיחו להם את הרוב בבית, גם אם קטן מהצפוי. המצב כעת: 217 מושבים לרפובליקנים לעומת 204 לדמוקרטים. כל מפלגה זקוקה ל-218 מושבים כדי לקבל את השליטה בבית

התקווה של הדמוקרטים לשמור על הרוב בבית הנבחרים לאחר בחירות אמצע הכהונה נגוזה הלילה (שני), לאחר שחמישה מושבים נוספים עברו למועמדים רפובליקנים. נכון לעכשיו, ספירת הקולות ב-14 מרוצים לבית הנבחרים עדיין לא הושלמה, והמצב הוא 217 מושבים לרפובליקנים לעומת 204 לדמוקרטים, וכל מפלגה צריכה 2018 מושבים כדי לקבל את השליטה בבית.

הרפובליקנים רשמו הלילה שורה של ניצחונות גדולים שהבטיחו להם את הרוב בבית, גם אם קטן מהצפוי. רבים מהמרוצים שעדיין לא נקבעו הם בקליפורניה, מדינה שבאופן מסורתי ספירת קולות בה נמשכת זמן רב יותר ממדינות אחרות. הרפובליקנים מובילים נכון לעכשיו בשלושה מהם.

קייטי הובס, מושל אריזונה. רויטרס
המושל הדמוקרטית החדשה של אריזונה. קייטי הובס/רויטרס

ניצחון בעוד מרוץ אחד יבטיח את רוב המושבים לרפובליקנים בבית הנבחרים, שבו הפסידו את השליטה בבחירות אמצע הכהונה ב-2018 לאחר שמונה שנים של שליטה. הנשיא ג'ו ביידן אמר כי "התוצאות בבית הנבחרים יהיו צמודות", אמר ביידן. "אני חושב שננצח למרות זאת", הוא הוסיף.

קארי לייק, אריזונה. רויטרס
חסידת טראמפ שהפסידה. קארי לייק/רויטרס

בסנאט, תוצאות המרוץ במדינת ג'ורג'יה ייקבעו סופית בסבב שני שייערך ב-6 בדצמבר. עם זאת, הדמוקרטים כבר הספיקו להבטיח לעצמם את הרוב עם הניצחון של המועמדים שלהם באריזונה ובנבאדה.

אתמול נקבע גם המרוץ למושל מדינת אריזונה, שבו ניצחה המועמדת הדמוקרטית קייטי הובס את יריבתה קארי לייק. באריזונה לא כיהן מושל דמוקרטי מזה יותר מעשור. לייק היא מנאמנות הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שקידמה את תיאוריית גניבת הבחירות ב-2020. הובס כיהנה אז כמזכירת המדינה. באופן כללי, כל המועמדים שתמכו בשקרים של טראמפ הפסידו בבחירות האמצע השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully