וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הרפובליקנים רוצים טראמפיזם - אך לא את טראמפ

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 12:07

56% מהבוחרים הרפובליקנים ואלה שנוטים לבחור רפובליקני, מעדיפים את דנסטיס - ואילו 33% בלבד אמרו כי יתמכו בטראמפ. הנשיא ג'ו ביידן מוביל בהתמודדות תיאורטית מול טראמפ 47% לעומת 40%

בווידאו: בחירות האמצע בארהב/רויטרס

מושל פלורידה הרפובליקני רון דסנטיס מוביל על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-23% בקרב רפובליקנים, על פי סקר חדש של USA טודיי/אוניברסיטת סאפוק שבדק מה היה קורה אם היו נערכים כעת פריימריז במפלגה לקראת הבחירות לנשיאות ב-2024.

על פי הסקר, 56% מהבוחרים הרפובליקנים ואלה שנוטים לבחור רפובליקני, מעדיפים את דנסטיס, ואילו 33% בלבד אמרו כי יתמכו בטראמפ. יותר מ-60% אמרו כי הם רוצים מועמד שימשיך את המדיניות של טראמפ אך לא את טראמפ עצמו; 31% רוצים שטראמפ יתמודד שוב.

רון דסנטיס, מושל פלורידה, על שער "ניו יורק פוסט". טוויטר, אתר רשמי
שער עיתון "ניו יורק פוסט" של רון דסנטיס ומשפחתו/אתר רשמי, טוויטר

כשני שליש מהנסקרים הרפובליקנים והנוטים לבחור מועמד רפובליקני רוצים שדסנטיס יתמודד בבחירות לנשיאות ב-2024, בעוד 24% בלבד לא רוצים בו.

"ביולי, 60% מהרפובליקנים רצו שטראמפ יתמודד שוב. באוקטובר, המספר נפל ל-56%. כעת הוא צנח ל-47%, כמעט שווה בשווה עם 45% שלא רוצים שיתמודד בפעם השלישית", נמסר מה-USA טודיי.

"רפובליקנים ועצמאים שמרנים רוצים טראמפיזם אך לא את טראמפ", אמר דיוויד פלאולוגוס, מנהל מרכז המחקר הפוליטי באוניברסיטת סאפוק.

עוד בוואלה!

"צעד חסר תקדים, לאף נשיא לא עשו את זה": הפשיטה הלילית על האחוזה של טראמפ

לכתבה המלאה
בווידאו: טראמפ הכריז שיתמודד לנשיאות ב-2024: "הקאמבק של אמריקה מתחיל"/רויטרס

טראמפ הוא הראשון שהכריז כבר על כך שיתמודד בבחירות לבית הלבן ב-2024. עם זאת, נראה כי השליטה שלו על המפלגה הרפובליקנית נחלשת. עמיתיו האשימו אותו בביצועים הגרועים של המועמדים הרפובליקנים הנאמנים לו בבחירות אמצע הכהונה בחודש שעבר.

בנוסף, הוא ספג ביקורת על כך שנפגש עם הראפר האנטישמי קניה ווסט ועם מכחיש השואה ניק פואנטס. טראמפ אמר כי לא ידע על השקפותיו של פואנטס לפני שנפגש איתו.

הסקר מצא כי שיעור התמיכה בטראמפ בקרב הרפובליקנים צנח ב-75% באוקטובר ל-64% בדצמבר. אי שביעות רצון מטראמפ עלתה ב-18% ל-23% באותו חודש.

הנשיא ג'ו ביידן, לפי הסקר, מוביל בהתמודדות תיאורטית מול טראמפ 47% לעומת 40%. דסנטיס מוביל על ביידן ב-4% במקרה כזה - 47% מול 43%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully