וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריימריז בפלורידה: כל העיניים נשואות למושל והמתמודד רון דסנטיס

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 17:31

הבוחרים במדינת פלורידה הולכים היום לקלפיות כדי לבחור את המועמדים לתפקיד המושל ולמושבים בבית הנבחרים והסנאט בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר. הדמוקרטים מפנים את מרצם נגד המושל רון דסנטיס, כוכב עולה במפלגה הרפובליקנית שמאיים אפילו על הנשיא לשעבר טראמפ

הבוחרים במדינת פלורידה ילכו היום (שלישי) לקלפיות כדי לבחור את המועמדים לתפקיד המושל ולמושבים בבית הנבחרים והסנאט. הדמוקרטים מתחרים נגד מושל המדינה, רון דסנטיס, והסנאטור מרקו רוביו - שניהם מועמדים אפשריים בבחירות לנשיאות ב-2024.

אף שפלורידה נחשבת שנים רבות "מדינה מתנדנדת" (מדינה שבה לא נרשמה הצבעה עקבית לאורך השנים, ואינה נוטה לכיוון מפלגה מסוימת), השנה יש לרפובליקנים יתרון לקראת בחירות אמצע הכהונה שייערכו בנובמבר. בשנה שעברה, הרפובליקנים עקפו את הדמוקרטים מבחינת מספר הנרשמים להצבעה. דונלד טראמפ ניצח בה בבחירות 2020 ב-3% לעומת ג'ו ביידן.

רון דסנטיס הרפובליקני לצד אנדרו גילום בעימות על תפקיד מושל פלורידה, אוקטובר 2018 רויטרס. רויטרס
רון דסנטיס נגד אנדרו גילם ב-2018/רויטרס

כיום יש 231 אלף יותר בוחרים פעילים רפובליקנים רשומים בפלורידה מאשר דמוקרטים. ב-2008, כשברק אובמה סחף את המדינה בפער של 200 אלף קולות, היו 700 אלף יותר בוחרים דמוקרטים רשומים מאשר רפובליקנים, על פי אתר "דה היל".

על פי רוב ההערכות, הרפובליקנים צפויים לזכות בנובמבר ב-20 ממושבים תוך 28 מושבי הקונגרס של פלורידה, לעומת 16 כעת. הניצחון הצפוי בבית הנבחרים של פלורידה הוביל לכך שתשומת הלב מופנית למרוץ לתפקיד המושל.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יוצא מביתו בניו יורק, 10 באוגוסט 2022. רויטרס
לא תומך בסנטיס. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

המועמדים הדמוקרטים הם צ'רלי כריסט, חבר קונגרס ומושל לשעבר, וניקי פרייד, נציבת החקלאות של המדינה. כריסט ופרייד תקפו את המושל רון דסנטיס, בן 43 שמתמודד לכהונה שנייה, בגין הגישה האגרסיבית שלו לסוגיות תרבותיות וחברתיות בפלורידה, שרבים סבורים היא "טריילר" לבחירות ב-2024. רון דסנטיס, שנחשב לכוכב העולה של המפלגה הרפובליקנית והצליח לעורר אפילו את חששו של טראמפ, אישר מגבלות חדשות על אופן ההצבעה שמטרתן להגביל את ההצבעה באמצעות הדואר בפלורידה, צעד שעורר האשמות ממשרד המשפטים בנוגע לאפליה גזעית. בנוסף, הצבעה בדואר היא דרך מועדפת יותר על בוחרים דמוקרטים, וההגבלות של דסנטיס יפגעו בהם יותר.

דסנטיס השעה מעבודתו תובע במדינה שסרב לאכוף את האיסור על הפלה לאחר השבוע ה-15. בשבוע שעבר הוא האשים 20 אנשים בהצבעה לא חוקית, אך פעילים טענו כי המעצרים הם סוג של הפחדת בוחרים. דסנטיס גם תמך בעשרות מרוצים לוועדים של בתי ספר ובמועמדים שקוראים כמוהו ל"זכויות הורים" רחבות יותר בכיתות, בעיקר כשמדובר בסוגיות של להט"בים.

דסנטיס הפך את סוגיית החינוך לחלק מרכזי בפלטפורמה שלו לאחר שחתם על כמה חוקים שמטרתם להגביל את מה שאפשר ללמד את ילדי פלורידה. מוקדם יותר השנה, הוא חתם על חוק שמגביל את השיח על גזע וגזענות בכיתות ובמקומות העבודה. במרץ הוא העביר חוק שאוסר על הדרכות לגבי נטייה מינית וזהות מגדרית מגן ועד לכיתה ג'. באחרונה דסנטיס חתם על חוק נוסף שדורש מתלמידים ללמוד על "קורבנות הקומוניזם" מדי נובמבר.

למרות המדיניות השנויה מחלוקת, דסנטיס נמצא בעמדה טובה יותר מיריביו הדמוקרטים לקראת הבחירות הכלליות. עד כה הוא צבר מימון קמפיין בסך יותר ממאה מיליון דולר, והוא מוביל באופן עקבי על יריביו האפשריים בסקרים.

הדמוקרטים חשים יותר אופטימיים לגבי רוביו, מועמד לשעבר ואולי עתידי לראשות המפלגה הרפובליקנית ולנשיאות שמתמודד לכהונה שלישית. חברת הקונגרס הדמוקרטית, ואל דמינגס, מובילה את המועמדים הדמוקרטים שרוצים להביסו, ולפי הסקרים, יש לה סיכוי לעשות זאת. סקר של אוניברסיטת צפון פלורידה מצא באחרונה כי דמינגס נהנית כעת מ-48% תמיכה לעומת 44% לרוביו.

אך הם גם יודעים שאסור להם לקחת שום דבר כמובן מאליו בפלורידה, שבה נערכים מרוצים צמודים באופן מסורתי. פלורידה גם היתה עמידה ל"גל הכחול" בבחירות אמצע הכהונה ב-2018, אז מועמדים רפובליקנים ניצחו בפער קטן את הסנאטור ביל נלסון ואת המושל אנדרו גילם הדמוקרטים.

בנוסף, מתמודדים הדמוקרטים עם ירידה בפופולריות בקרב הקול הלטיני, גוש בוחרים קריטי שתמיכתו נשחקה בשנים האחרונות. הרפובליקנים, מנגד, ביצעו התקדמות ניכרת בקרב בוחרים אלה, מגמה שהובלטה ב-2020, כשטראמפ הפסיד את מחוז מיאמי דייד הלטיני ברובו לנשיא ביידן ב-7% בלבד, לאחר שב-2016 ניצחה שם הילרי קלינטון הדמוקרטית בכ-30%.

לדברי פרננד אמנדי, עורך סקרים דמוקרטי שסייע לאובמה לנצח בפלורידה ב-2008 וב-2012, "אם המועמדים הדמוקרטים יצליחו להפוך את רון דסנטיס לסמל של הקיצוניות הרפובליקנית ולעתיד הרפובליקני הקיצוני שלו אפשר לצפות אם ינצח, יהיה להם סיכוי טוב יותר לנצח. אם המרוץ יתמקד בסוגיות אחרות, יהיה להם קשה מאוד", הוא אמר ל"גרדיאן".

עם זאת, הדמוקרטים מודעים לעובדה שיהיה מאוד קשה להביס את דסנטיס בנובמבר - דבר שבו הודה אפילו המועמד כריטס. "המרוץ נגד דסנטיס לא יהיה קל, אין לי אשליות לגבי זה", הוא אמר אתמול (שני) לכתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully