וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נחלש בקרב הרפובליקנים: דסנטיס מוביל ב-7% בפריימריז לנשיאות

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 15:04

בעקבות האכזבה הקשה בקרב הרפובליקנים מתוצאות בחירות אמצע הכהונה בשבוע שעבר, נמתחה ביקורת קשה על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ורבים מעמיתיו טוענים כעת כי הוא האשם העיקרי בהפסדים במרוצים השונים לקונגרס

בחירות אמצע הכהונה בארה"ב/מערכת וואלה!

בעקבות האכזבה הקשה בקרב הרפובליקנים מתוצאות בחירות אמצע הכהונה בשבוע שעבר, נמתחה ביקורת קשה על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שרבים מעמיתיו טוענים כעת כי הוא האשם בהפסדים הכואבים במרוצים השונים לקונגרס. גם התקשורת הצטרפה למעגל המאשימים, וב"ניו יורק פוסט", שבבעלות רופרט מרדוק הרפובליקני, הגדילו לעשות והכתירו את מושל פלורידה רון דסנטיס כנשיא הרפובליקני הבא של ארצות הברית.

דסנטיס הוא הכוכב העולה של המלגה הרפובליקנית, ועורר אפילו את חששו של טראמפ שמע יתגלה כיריב שקול ורציני בבחירות לנשיאות ב-2024. סקר חדש של יוגוב שפורסם היום ב"דיילי מייל", עשוי להגביר את החשש הזה. על פי הסקר, אם טראמפ ודסנטיס היו מתמודדים כעת לפריימריז במפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות, דסנטיס היה מוביל על פני טראמפ ב-7%. זה גם הסקר הראשון מאז פברואר 2016 שלפיו השליטה של טראמפ במפלגה נחלשת.

הסקר מצא כי 42% מהרפובליקנים והעצמאים שנוטים ימינה היו מעדיפים את דסנטיס על פני טראמפ כמועמד המפלגה לנשיאות; 35% מהנסקרים תמכו בטראמפ. עם זאת, בקרב ה"רפובליקנים הנאמנים ביותר", 45% עדיין תומכים בהתמודדות נוספת של טראמפ. לעת עתה, לא טראמפ ולא דסנטיס הודיעו כי יתמודדו במרוץ לבית הלבן בעוד שנתיים.

בווידאו: המועמדת הדמוקרטית ניצחה במרוץ לסנאט בנבאדה/רויטרס
רון דסנטיס, מושל פלורידה, על שער "ניו יורק פוסט". טוויטר, אתר רשמי
שער ה"ניו יורק פוסט"/אתר רשמי, טוויטר
רון דסנטיס ומשפחתו. טוויטר, אתר רשמי
רון דסנטיס ומשפחתו בליל הבחירות/אתר רשמי, טוויטר

הביצועים של דנטיס טובים יותר בקרב בוחרים שנוטים לכיוון המפלגה הרפובליקנית, בקבוצה הזאת, 45% העדיפו את המושל מפלורידה,לעומת 21% שבחרו בטראמפ. בקרב אלה שהגדירו את עצמן "רפובליקנים לא אדוקים", 38% אמרו כי יעדיפו את סנסטיס, לעומת 31% שהעדיפו את טראמפ.

הסקר כלל 1,500 אמריקנים ונערך ב-9-11 בנובמבר. התוצאות של הסקר העדכני הפוכות לגמרי מהסקר הקודם של יוגוב מאוקטובר, שנערך שלושה שבועות לפני בחירות האמצע, אז 45% מהרפובליקנים תמכו בהתמודדות נוספת של טראמפ. רק 35% בחרו בסנטיס .

דסנטיס, שניצח ניצחון גורף במרוץ לתפקיד המושל בפלורידה (כהונתו השנייה), נתפש יותר ויותר כעתיד של המפלגה הרפובליקנית, בעוד טראמפ, שכל המועמדים שבהם תמך בבחירות האמצע הפסידו, מתחיל להיתפש כנטל. אווירה זאת מחלישה את טראמפ, שמתכונן ככל הנראה להכריז על מועמדותו במרוץ לנשיאות ב-2024 ביום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully