וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "הרדיפות אחרי הן כמו מופע אימים מרוסיה הסטאליניסטית"

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 12:48

נשיא ארצות הברית לשעבר ערך את עצרת הבחירות הראשונה שלו בווייקו בטקסס, ביום השנה ה-30 לפשיטה הפדרלית על כת הדיווידים האמריקנית, שהסתיימה במותם של 86 בני אדם. טראמפ נאם במשך שעתיים האשים את הנשיא ג'ו ביידן בניצוח על החקירות הפליליות שנערכות נגדו

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ערך אמש (שבת) את עצרת הבחירות הראשונה שלו בווייקו בטקסס, ביום השנה ה-30 לפשיטה הפדרלית על כת הדיווידים האמריקנית, שהסתיימה במותם של 86 בני אדם, כולל ארבעה סוכנים. במין הקיצוני הפישטה מסמלת את ההערבות הגדולה מדי של המדינה בחיי האזרחים. על פי דובר הקמפיין, וייקו נבחרה משום שהיא ממוקמת בין שני מרכזי אוכלוסייה גדולים, ויש לה את התשתיות לערוך אירוע גדול.

טראמפ השתמש בנאום הראשון שלו כמועמד בבחירות לנשיאות 2024 כדי לתאר את ההצבעה במונחים אפוקליפטיים, תקף את יריבו הרפובליקני רון דסנטיס וקבל נגד תובעים שרודפים אותו עם חקירות פליליות שמזכירות "מופע אימים מרוסיה הסטאליניסטית".

מול אלפים מתומכיו, חלקם נושאים שלטים שעליהם כתוב "ציד מכשפות", טראמפ נאם במשך שעתיים ואף האשים את הנשיא ג'ו ביידן בניצוח על החקירות הפליליות שנערכות נגדו, כדי לחתור תחת המועמדות השנייה של הנשיא לשעבר לבית הלבן. "ממשל ביידן מחמש את רשויות החוק נגד יריביו הפוליטיים זה צעד שלקוח היישר ממופע אימים של רוסיה הסטאליניסטית. מהתחלה, זה היה ציד מכשפות וחקירה מזויפת אחר חקירה מזויפת", הוא אמר.

עצרת בחירות ראשונה של דונלד טראמפ בווייקו בטקסס. רויטרס
תומכי טראמפ בעצרת בווייקו, טקסס/רויטרס
עצרת בחירות ראשונה של דונלד טראמפ בווייקו בטקסס. רויטרס
תומכי טראמפ בעצרת בווייקו, טקסס/רויטרס
דונלד טראמפ. רויטרס
דונלד טראמפ בעצרת/רויטרס

טראמפ נחקר על ידי התובע המחוזי במנהטן בגין הפרת החוקים לשימוש בכספי קמפיין על רקע הטענה כי שילם דמי שתיקה לשחקנית פורנו שעמה קיים יחסים ב-2006. סטורמי דניאלס איימה לחשוף את הרומן ב-2016, במהלך הקמפיין הראשון של טראמפ לבית הלבן, ועורך דינו דאז מייקל כהן הואשם ששילם לה 130 אלף דולר כדי שתשמור על שתיקה. טראמפ, על פי התביעה, החזיר לכהן את הכסף ורשם את ההוצאה כחלק מהוצאות הקמפיין -מה שמהווה עברה פלילית.

במקביל, מתנהלות שתי חקירות נוספות נגד טראמפ: הראשונה בגין לקיחת מסמכים סודיים מהבית הלבן ביום שעזב אותו בסיום הכהונה, והשנייה בגין ניסיון להפוך את תוצאות הבחירות ב-2020 במדינת ג'ורג'יה.

דונלד טראמפ. רויטרס
דונלד טראמפ בעצרת/רויטרס
עצרת של דונלד טראמפ בווייקו בטקסס. רויטרס
תומכי טראמפ בעצרת בווייקו, טקסס/רויטרס
עצרת בחירות ראשונה של דונלד טראמפ בווייקו טקסס. רויטרס
תומכי טראמפ בעצרת בווייקו, טקסס/רויטרס

בנאומו בטקסס, טראמפ גם דיבר על "כוחות שטניים" שמנסים להרוס את המדינה, שלדבריו נמצאת בסכנת נפילה אל תוך "תהום חסרת חוק", אלא אם כן יצביעו בעבורו ב-2024. הוא תיאר את ארצות הברית כמדינה כושלת שהכלכלה שלה נמצאת בנפילה חופשית - אף ששיעור האבטלה למשל בארצות הברית נמצא כעת בשפל היסטורי.

הנשיא לשעבר מצא זמן לחזור על הטענה השקרית שלו כי ההפסד בבחירות 2020 קרה בשל הונאה מערכתית מצד הדמוקרטים ואמר כי כמה פוליטיקאים בכירים בארצות הברית, כולל מיץ' מקונל הרפובליקני, מהווים איום גדול יותר על המדינה מרוסיה או סין.

למרות החששות מפני אלימות אפשרית בעצרת, האווירה היתה חגיגית ועליזה, ולא היו דיווחים על תקריות יוצאות דופן. עם זאת, תמונות מהמתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021 הוצגו על גבי המסכים הגדולים שהוצבו בשטח. טראמפ סיכם את נאומו באומרו כי "2024 תהיה הקרב האחרון, וזה יהיה קרב גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully