וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בניו יורק עקב דיווח כי טראמפ צפוי להימצא אשם בתיק דמי השתיקה עוד היום

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 21:49

בכירים ברשויות החוק נפגשו היום במטה משטרת ניו יורק במנהטן כדי לתכנן ולהתכונן לתרחיש שלפיו יואשם הנשיא לשעבר - בפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקנית. במקרה כזה, טראמפ יצטרך להגיע למשרד התובע המחוזי ולהסגיר את עצמו. הוא לא ייעצר אלא אם ייסרב

חבר מושבעים גדול צפוי למצוא את נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אשם בתיק דמי השתיקה לשחקנית הפורנו מאוחר יותר היום (שני) או ביום רביעי, כך דיווח אתר "פוליטיקו" שציטט שלושה מקורות המעורים בתהליך.

אם אכן יימצא אשם, זאת תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית, שבה כתב אישום פלילי הוגש נגד נשיא.

בכירים ברשויות החוק נפגשו היום במטה משטרת ניו יורק כדי לתכנן ולהתכונן לרגע, על פי מקור המקורב לנושא. "נדון באופן שבו יגיע טראמפ לתחנה", אמר המקור. "שום החלטה עדיין לא התקבלה".

משרד התובע המחוזי של ניו יורק, אלווין ברג, חוקר את התשלום בסך 130 אלף דולר שעורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, שילם לדניאלס במהלך הקמפיין של טראמפ לבית הלבן ב-2016 כדי שלא תחשוף את הרומן שהשניים ניהלו ב-2006, כשהנשיא לשעבר היה נשוי כבר למלאניה. טראמפ טוען שלא ניהל יחסי מין עם דניאלס.

על פי החשד, טראמפ החזיר לכהן את הכסף מכספי הקמפיין שלו, ורישום העסקה לא נעשה כראוי - עברה פלילית לא אלימה מקטגוריה E. אם יוגש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר, ככל הנראה ייאלץ לשלם קנס כספי, ולא לרצות זמן בכלא.

מבחינה מעשית, כתב אישום ייאלץ את טראמפ להגיע למשרד התובע המחוזי במנהטן ולהסגיר את עצמו. בעת המעצר, טביעות אצבעותיו של הנשיא לשעבר יילקחו, כמו גם צילום פנים שלו. הוא ככל הנראה ישוחרר לאחר מכן לביתו בערבות אישית.

אם טראמפ יסרב להגיע למשרד התובע, התובעים יבקשו לעצור אותו בפלורידה. במקרה כזה, יריבו של טראמפ, מושל המדינה רון דסנטיס יצטרך לתת אישור רשמי לדרישת ההסגרה.

כתב אישום גם לא יהיה מכשול בהתמודדות של טראמפ בבחירות 2024. עם זאת, צעד כזה יהיה הסתבכות נוספת של הנשיא לשעבר, שנתון תחת כמה חקירות מקבילות, כולל לגבי התנהלותו עם מסמכים חשאיים של הבית הלבן, שאותם לקח עמו לאחוזה בפלורידה כשפינה את הבית הלבן בתום כהונתו, וחקירה לגבי התפקיד שמילא במתקפה הקטלנית על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021.

טראמפ כתב ברשת החברתית שלו בשבת כי קרוב לוודאי ייעצר ביום שלישי, וקרא לתומכיו "למחות!". רשויות ניו יורק החלה בתגובה להציב במהלך היום גדרות מתכת ליד בית המשפט הפלילי במנהטן ולפנות רחובות סביבו.

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות לנשיאות 2024. רויטרס
דונלד טראמפ מכריז על התמודדותו בבחירות 2024/רויטרס
שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס בראיון ל"פנטהאוז". פנטהאוז, אתר רשמי
סטורמי דניאלס/אתר רשמי, פנטהאוז
התובע המחוזי של מנהטן אלווין ברג. רויטרס
התובע המחוזי של ניו יורק אלווין ברג/רויטרס

אתר "פוליטיקו" דיווח מוקדם יותר כי במייל ששלח התובע המחוזי ברג לעובדיו, הוא לא הזכיר את טראמפ, אך התייחס לחששות ביטחוניות מצד בתי משפט במנהטן לגבי העומד לקרות אם יוגש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר, לאור הפוסטים האחרונים של טראמפ.

"כמו בכל החקירות האחרות שלנו, נמשיך ליישם את החוק בצורה שווה והוגנת, ולדבר בפומבי רק כשזה ראוי ונדרש", כתב ברג. "איננו סובלים שום ניסיון להפחיד את המשרד שלנו או לאיים על שלטון החוק בניו יורק...שותפות אכיפת החוק שלנו יבטיחו כי כל איום ספציפי או אמין נגד המשרד ייחקר במלואו, וכי אמצעי אבטחה ראויים יוצבו כדי שכולנו, כל 1,600 האנשים, נעבוד בסביבת עבודה בטוחה".

גם אם יורשע, טראמפ עדיין נהנה מהגנות חוקתיות והנחת החפות לפני שייערך נגדו משפט כלשהו. לדבריו, הוא נרדף על ידי משרד המשפטים שמחמש את הצדק, לטענתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully