וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפוסט על מעצר: טראמפ זוכה להגנה נרחבת מהרפובליקנים

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 16:55

בתגובה לפוסט של הנשיא לשעבר לגבי הגשת כתב אישום נגדו במנהטן ומעצר אפשרי בנוגע לתשלומים לשחקנית הפורנו סטורמי דניאל, סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס, אמר כי "הרעיון של תביעת נשיא לשעבר של ארצות הברית מטריד אותי מאוד, כמו גם עשרות מיליוני אמריקנים"

בווידאו: טראמפ הכריז שיתמודד לנשיאות ב-2024: "הקאמבק של אמריקה מתחיל"/רויטרס

רפובליקנים בכירים מיהרו להגיב אמש (שבת) לפוסט שהעלה נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ כי הוא עומד להיעצר השבוע בשל פרשיית שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס.

סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס, שעל פי הערכות יכריז על מועמדותו בבחירות ב-2024 בשבועות הקרובים, אמר כי "הרעיון של תביעת נשיא לשעבר של ארצות הברית מטריד אותי מאוד, כמו גם עשרות מיליוני אמריקנים"..

יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי אמר כי כתב אישום אפשרי הוא "ניצול כוח מזעזע" של התובע המחוזי במנהטן, אלווין ברג. הוא התחייב להשתמש בוועדות הקונגרס כדי לחקור אם "נעשה שימוש בקרנות פדרליות כדי לחתור תחת הדמוקרטיה על ידי התערבות בבחירות עם תביעות שמונעות מאינטרסים פוליטיים".

חברת בית הנבחרים הרפובליקנית מרג'ורי טיילור-גרין, בעלת ברית קרובה לטראמפ, צייצה כי הדמוקרטים "אידיוטים" ש"חורצים את גורלם" באמצעות חימוש פוליטי של המערכת המשפטית נגד טראמפ.

סטורמי דניאלס במופע חשפנות, מרץ 2018. Joe Raedle, GettyImages
סטורמי דניאלס/GettyImages, Joe Raedle

מכתב של התובע המחוזי לעובדיו לאחר האיומים של טראמפ

טראמפ העלה אתמול מסר לרשת החברתית שלו "טרות סושיאל", שבו התייחס לעצמו בגוף שלישי: "המועמד הרפובליקני המוביל והנשיא לשעבר של ארצות הברית ייעצר ביום שלישי בשבוע הבא".

רשויות החוק בניו יורק מגבירות כוננות לקראת האפשרות שנגד טראמפ אכן יוגש כתב אישום, אך עד כה לא היתה כל הודעה רשמית פומבית לגבי כתב אישום כזה. דובר של טראמפ אמר אמש כי הפוסט של הנשיא לשעבר היה מבוסס על דיווחים בתקשורת, ולא על מידע רשמי מהתביעה.

בפוסט, קרא טראמפ לתומכיו "למחות, למחות, למחות!!!" - קריאה שהזכירה לרבים את דבריו של הנשיא לשעבר ב-6 בינואר 2021, כשעודד את תומכיו להגיע לגבעת הקפיטול כדי למחות על הפסדו בבחירות בנובמבר 2020. כתוצאה מהקריאה הזאת, הסתערו אלפים על הקפיטול וחדרו לבניין הממשלתי. בהסתערות נהרגו כמה שוטרים.

שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס בראיון ל"פנטהאוז". פנטהאוז, אתר רשמי
סטורמי דניאלס/אתר רשמי, פנטהאוז

דניאלס נפגשה עם חוקרים במנהטן בשבוע שעבר כדי לדון בתפקיד של טראמפ בתשלום בסך 130 אלף דולר שניתן לשחקנית הפורנו ב-2016, שמטרתו היתה לשכנע אותה לא לחשוף את הקשר בין השניים, שהתנהל ב-2006 כשטראמפ היה נשוי, במהלך הקמפיין של טראמפ לנשיאות. הנשיא לשעבר מכחיש את הקשר.

במהלך הבחירות ב-2016, עורך דינו דאז מייקל כהן שילם לדניאלס וארגון תשלום נוסף לאישה אחרת. טראמפ החזיר את הכסף לכהן בטענה כי מדובר ב"הוצאות משפטיות". התביעה טוענת כי בכך, טראמפ זייף מסמכים עסקיים.

תובעים פדרליים ב-2018 האשימו את כהן בעברה שקשורה לשימוש בכספי קמפיין בקשר לתשלומים לדניאלס ולדוגמנית פלייבוי בשם קארן מקדוגל. לטענתם, התשלומים היו לא חוקיים. כהן הודה באשמה, ריצה זמן בכלא ושוחרר. התביעה הפדרלית לא האשימה את טראמפ.

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יוצא מדירתו לכיוון בית הכלא לרצות את עונשו, ניו יורק, ארה"ב 6 במאי 2019. רויטרס
מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של טראמפ/רויטרס

אישומים במקרה הזה ככל הנראה יכללו עברות של זיוף מסמכים עסקיים כחלק מהתנהלות פלילית נרחבת יותר, ואולי שימוש לא חוקי בכספי קמפיין. טראמפ אמר כי החקירה היא "ציד מכשפות" ותסייע לו בסופו של דבר לנצח ב-2024. הוא הוסיף כי ימשיך בהתמודדות גם אם יוגש נדו כתב אישום.

עד כה, העידו בחקירה עורך הדין לשעבר של טראמפ כהן ועוזרותיו לשעבר קליאן קונוויי והופ היקס. הצוות של טראמפ אמר כי הנשיא לשעבר סרב להופיע כדי לתת עדות.

ברגע שהחקירה תושלם, חבר מושבעים גדול יצטרך להצביע אם להמליץ על הגשת כתב אישום. עם זאת, ההחלטה שלו אינה מחייבת. בסופו של דבר, ברג הוא היחיד שיקבע אם ואיזה אישומים להגיש. נשיא אמריקני לשעבר מעולם לא הואשם לפני כן.

גם אם יוגש נגד טראמפ כתב אישום השבוע בגין הסתרה של דמי שתיקה ששולמו לדניאלס, משפט של הנשיא לשעבר יתרחש לכל הפחות בעוד שנה, ועלול לקרות במקביל לחודשים האחרונים של קמפיין הבחירות 2024. נדרשת יותר משנה כדי לעבור מכתב אישום בתיק פלילי ממוצע בניו יורק למשפט, על פי מומחים.

בטווח הקצר, כתב אישום ייאלץ את טראמפ להגיע למשרד התובע המחוזי בניו יורק, ולא ייעצר בביתו. טביעות אצבעותיו של הנשיא לשעבר יילקחו, כמו גם צילום פנים שלו. הוא ככל הנראה ישוחרר לאחר מכן לביתו בערבות אישית. אם טראמפ יסרב להגיע למשרד התובע, התובעים יבקשו לעצור אותו בפלורידה. במקרה כזה, יריבו של טראמפ, מושל המדינה רון דסנטיס יצטרך לתת אישור רשמי לדרישת ההסגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully