וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים מזהירים מהתרחבות מחאת הטייסים: "אם תהיה דיקטטורה - הם לא יגיעו למילואים"

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 6:25

בכירים במערך המילואים הזהירו כי מלבד עשרות הטייסים שכבר הודיעו שלא התאמנו במחאה נגד המהפכה המשפטית, מאות נוספים עשויים להצטרף אליהם. קצין בכיר התייחס לשיחות שהרמטכ"ל צפוי לקיים עם מפקדי המילואים, והסביר כי מטרתן היא "לעצור את הסחף"

נתניהו על מחאת המילואימניקים: "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי"/לע"מ

קצינים בכירים במילואים הזהירו היום (שלישי) כי מלבד עשרות הטייסים שכבר הודיעו שלא יתאמנו במחאה נגד המהפכה המשפטית, יש מאות טייסים שעדיין מתלבטים כיצד לנהוג. "אם תהיה פה דיקטטורה הם לא יגיעו למילואים", אמר אחד הטייסים.

עוצמת הביקורת בחיל האוויר ומכתב האלופים שנשלח לרמטכ"ל הרצי הלוי הכריעו את הכף, ועל כן, הוא מתכוון לקיים בימים הקרובים סדרת שיחות עם מפקדים במילואים מכלל הפיקודים, החילות, הזרועות, והאגפים. קצין בכיר בצה"ל אמר כי מטרת השיחות היא להרגיע את הרוחות, להדגיש שמקשיבים למוחים ולא מתעלמים מהם, אך גם כדי להעביר מסר ברור כי אין מקום למחאות פוליטיות בצה"ל.

עוד אמר הקצין כי "מטרת השיחות הללו הן לעצור את הסחף, למנוע אירועים חמורים יותר שיכולים לפגוע בכשירות המבצעית". לפני שהלוי החליט על קיום השיחות, הייתה התלבטות ממושכת בעקבות חשש שהמהלך יגרום לפעולה הפוכה, שתחריף את המשבר. קצינים בזרוע היבשה טענו כי השיחות יהיו חסרות תועלת, משום שגם השיחה עם מפקד חיל האוויר לא סייעה למצב. בין השורות רמזו הקצינים כי אם היו אלו מפקדי גדודים שנוקטים בצעדי המחאה - לא היו נוהגים בהם "בכפפות של משי".

חברי טייסת 69, במפגש עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, בסיס חצרים, 20 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
טייס מטייסת 69. ארכיון/ראובן קסטרו

אמש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למחאת המילואימניקים, ואמר כי "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי של ישראל, ולכן אסור שיהיה לה מקום בשורותינו - החברה הישראלית תמיד הוקיעה את הסרבנות. מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל בשום מקום".

נתניהו הוסיף כי "יש מקום לחילוקי דעות אבל אין מקום לסרבנות. ברגע שנותנים לה לגיטימיות ונותנים לה להתפשט זה הופך לשיטה. כל מי שלא נראה לו ההכרעה הדמוקרטית - שיעשה דין לעצמו. אני משוכנע שנתגבר על הסרבנות, אבל הזרעים שנזרעים כאן יכולים להצמיח גידולי פרא במחלוקות הבאות. אנחנו צריכים לזכור את עיקרון האחדות".

עוד בוואלה!

לידיעת הטסים לחו"ל: "יום השיבושים הלאומי" מגיע לנתב"ג

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. אור הדר, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בסוף השבוע/אתר רשמי, אור הדר

בשבוע האחרון הודיעו עשרות טייסים במילואים הודיעו שלא יתייצבו לאימונים שנקבעו במחאה על הרפורמה שמקדמת הממשלה. 37 מתוך 40 טייסי המילואים ב"טייסת הפטישים", הודיעו על כוונתם למפקד חיל האוויר ולמפקד הישיר שלהם.

עוד לפניהם החל גל מחאת המילואימניקים בכמה יחידות שונות ביניהן, מודיעין סיירות, מערך המבצעים המיוחדים ויחידות מובחרות בזרוע היבשה. בעקבות המחאה, הרמטכ"ל הביע חשש בשיחות סגורות כי אם צה"ל ייכנס לוויכוח הפוליטי, הדבר יפגע באחוזי ההתייצבות לשירות מילואים של אימונים ופעילות מבצעית, וישפיע בטווח הארוך על המוטיבציה של בני הנוער להתגייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully