וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטייסים חשים רעידת אדמה, מרגישים שהחוזה עם המדינה התערער"

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 22:09

מפקד בסיס לשעבר בחיל האוויר, אל"ם במילואים ג', אמר בשיחה עם וואלה! כי על אף המחאה, הוא מאמין שברגע האמת הטייסים ישובו לאימונים: "הדיווחים חוטאים למציאות, הם ממשיכים להגן על המדינה". אולם, גם הביע הזדהות עם כאבם של הטייסים המוחים, "האמון שלם במדינה התערער"

שר הביטחון, יואב גלנט פונה לאנשי המילואים. 5 במרץ 2023/תקשורת שר הביטחון

אל"ם במילואים ג', מפקד בסיס לשעבר בחיל האוויר, שוחח היום (ראשון) עם וואלה ברקע מחאת הטייסים נגד המהפכה המשפטית, ושיחת מפקד החיל עם אנשי המילואים. הטייסים, לטענתו, מחויבים קודם כול לביטחון המדינה, ויתייצבו להגן עליה במקרה הצורך. אולם, לדבריו יש להבין את כאבם ותסכולם גם של הטייסים המוחים: "הטייסת עוברת עכשיו אירוע מאוד מורכב, אנחנו צריכים לשבת ולהתמודד איתו".

בינתיים, נודע לוואלה כי רק שבעה אנשי מילואים מטייסת 69 שהיו משובצים לאימון לא יטוסו, אלא יגיעו כדי לקיים שיחות עם מפקד הטייסת.

"הטייסת ממשיכה לטוס מבצעית. כולם שם ממשיכים לשרת ולהגן על המדינה. כולם ממשיכים להתאמן כרגיל חלוטין", אמר ג'. כשנשאל כיצד הוא מסביר את ההתנהלות בטייסת, אמר ג' כי הדיווחים על מחאת הטייסים חוטאים למציאות. "הכול היום כל כך רגיש, והיה פה משהו שהובן בצורה לא נכונה. האמת יותר חזקה מהכול, הם ממשיכים להגן על המדינה. המדינה יקרה להם. היהודית והדמוקרטית יקרה להם".

חברי טייסת 69, במפגש עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, בסיס חצרים, 20 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"ממשיכים לשרת ולהגן על המדינה". טייסת 69/ראובן קסטרו

עוד הוסיף ג' ומסר כי הוא מזדהה עם כאבם של הטייסים. "טייסי קרב מסכנים את חייהם כי הם מאמינים במדינה, והדבר הזה התערער לנו, מה שגדלנו עליו. יש דברים שמטרידים אותנו ברמת האמון". מבחינתו, הוא הסביר, הוא לא מכנה את הצעד מחאה. "הטייסים ברעידת אדמה", מסר ג', "זה לא כולם. יש דעות שונות, אבל יש לא מעט ברעידת אדמה, ויש כאלה שחשים שהחוזה הבסיסי שלהם התערער פה".

בנוגע להפעילות באימונים ולמבצעים, הסביר הקצין הבכיר את המצב והתחושות הקיימות. "בחיל האוויר, גם כשיש אירוע בטיחות שנגמר בשלום, ובסופו אף אחד לא נפגע, אנחנו עוצרים ומדברים. למה? כי הטיסה היא אירוע מסוכן, שדורש חדות, ריכוז ותיאום. עכשיו הטייסת אומרת שעובר עליה משהו מאוד מאוד מורכב. לכן, אנחנו צריכים לשבת ולהתמודד עם האירוע הזה". לבסוף, סיכם ג' את דבריו במסר למפקד חיל האוויר האלוף תומר בר: "כמו שאמרנו לו ביום שישי, אנחנו איתו, אנחנו מאחוריו, אנחנו ביחד".

את דבריו של ג' חיזק סא"ל נ', טייס קרב מזה 20 שנים וטייס פעיל מטייסת 69. "הלוחמים של טייסת 69 ימשיכו לשרת את ישראל היהודית והדמוקרטית, מעבר לקווי האויב ובכל עת", מסר נ', "בדומה לאירועים משמעותיים שקורים בטייסת ומצריכים שיח, החלטנו לעצור ליום אחד את האימונים ולדבר על התהליכים המדאיגים שחווה המדינה".

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל הרצי הלוי הביע דאגה בפני הדרג המדיני לגבי השפעת מחאת אנשי המילואים על צה"ל

לכתבה המלאה
טקס חילופי ראש אגף התכנון והקמת אגף התכנון ובניין הכוח הרב זרועי ואגף אסטרטגיה ומעגל שלישי 21 ביוני 2020. דובר צה"ל
"אנחנו איתו, אנחנו מאחוריו", מפקד חיל האוויר תומר בר/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן תקפה בחריפות את טייסי המילואים. "טייסים על תנאי הם לא פטריוטים. לא מלח הארץ. לא ציונים. לא מטובי בחורנו. לא אנשים נפלאים. לא עמישראל", כתבה דיסטל אטבריאן. "טייסים שמתנים את ביטחון האזרחים בתוצאות הבחירות הם נפולת של נמושות. לא מעניין אותי מה הם עשו למען המדינה, גם סייעות של גננות עושות לא מעט למען המדינה. בזה להם אחד אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully