וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שאיש מטייסי אל על לא התנדב להטיס את נתניהו לרומא - המדינה פונה לחברות נוספות

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 20:11

במשרד רה"מ החליטו לפתוח את המכרז להטסת בני הזוג ביום חמישי לחברות תעופה ישראליות נוספות, ובהן ארקיע וישראייר. המשמעות היא ויתור על הדרישה למטוס גדול. מטוסי סילון יותר יש גם לחברות ישראליות אחרות, והם מספיקים לטיסה לאיטליה. אל על: הטיסה תצא כסדרה ובמועד

מפגינה התפרצה לעבר נתניהו: "בושה, הורס את הדמוקרטיה"/מוטי קסטל

אחרי שאיש מטייסי אל על לא התנדב להטיס את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו לביקור ברומא - המדינה פונה לחברות נוספות. במשרד ראש הממשלה החליטו לפתוח את המכרז לטיסת ראש הממשלה לרומא לעוד חברות תעופה ישראליות כמו ארקיע וישראייר.

משמעות הדבר היא שמשפחת נתניהו ויתרה על הדרישה למטוס גדול, לבואינג 777. מטוסי סילון קטנים - המספיקים לטיסה לאיטליה, יש גם לחברות אחרות, וגם לאל על יש יותר ויהיה לה יותר קל לגייס טייסים. 737 באל על, אירבאס A320 בישראייר ואמבראיר בארקיע.

אין אפשרות לשכור מטוס מחברת תעופה זרה, כי על פי הנחיית שב"כ ראש הממשלה יכול לטוס רק במטוס המצויד במערכת ההגנה מפני טילים מגן רקיע, שיש רק למטוסי הנוסעים הישראלים. מערכת כזאת תהיה מותקנת גם במטוס ראש הממשלה, "כנף ציון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בשדה התעופה בן גוריון לפני יציאתם לביקור בליסבון, פורטוגל 4 בדצמבר 2019. קובי גדעון / לע"מ, עיבוד תמונה
בני הזוג נתניהו לפני יציאה לחופשה בליסבון, 4 בדצמבר 2019/עיבוד תמונה, קובי גדעון / לע"מ

אף טייס באל על עוד לא התנדב להטיס את הזוג נתניהו לרומא ביום חמישי, שעות לפני סגירת המכרז היום בצהריים. זאת על רקע המחאה בקרב הטייסים נגד המהפכה המשפטית וכן התעקשות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לטוס בבואינג 777, שטייסיו טרם חזרו לכשירות מלאה.

טייס לשעבר באל על אמר כי "הוא יטוס. גם בטיסה הקודמת בסוף מנהלי הצי הטיסו אותו וזה מה שיקרה גם הפעם. אבל הרבה מתנגדים ולא רוצים".

מחברת אל על נמסר: "נושא איוש טיסת ראש הממשלה טרם הסתיים, בין היתר בשל מיעוט טייסים כשירים בצי 777. אנו פועלים לאיוש טיסה זו וטיסות נוספות שטרם אוישו. זאת, בהתאם לנהלי החברה כפי שעשינו אין ספור פעמים בעבר. לאורך שנות קיומה של המדינה הטיסה חברת אל על את ראשי המדינה למשימות מדיניות חשובות והיא תוסיף לעשות כך גם בעתיד ככל שיידרש".

מאוחר יותר הודיעה מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה: "חברת אל על היא חברה הנושאת את דגל ישראל בגאווה על כנף מטוסיה. אנו לא ניתן יד לחרמות משום סוג שהוא, בוודאי שלא כנגד ראש ממשלת ישראל. הטיסה מאויישת בהתאם לנהלי החברה, ואיננו צופים בעיה באיוש. הטיסה תצא כסדרה במועד המתוכנן. זהו כבוד גדול עבורינו להטיס את ראש הממשלה לשליחות מדינית. כך עשינו תמיד, וכך נעשה גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully