וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסה מוצלחת למטוס רה"מ. יו"ר עובדי התעשייה האווירית: "אזרחי ישראל יכולים להיות גאים"

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 22:41

המטוס "כנף ציון" עבר לאחרונה סדרה של בדיקות, והיום טס מבסיס נבטים לנתב"ג, נחת וחזר בהצלחה. יו"ר עובדי התעשייה האווירית: "מספר חודשים אני מקדם את המטוס. הטיסה הבוקר היא שלב בדרך לטיסתו הרשמית הראשונה". בנט ולפיד סירבו להשתמש בו, בגלל הביקורת הציבורית נגדו

מטוס ראש הממשלה החדש-  כנף ציון. זוהר שגיא, אתר רשמי
ישמש את מנהיגי המדינה בטיסותיהם בעולם. "כנף ציון"/אתר רשמי, זוהר שגיא

במסגרת הבדיקות בטרם יהפוך למבצעי התקיימו בשבועות האחרונים סדרת בדיקות טכניות על הקרקע ובאוויר למטוס "כנף ציון", על ידי חיל האוויר והתעשייה האווירית. היום בוצעה טיסה נוספת, שבמהלכה המריא המטוס לניסוי ובדיקה מבסיס נבטים, ביצע מספר פעולות באוויר, ולאחר מכן המשיך בטיסה עד שדה התעופה בן גוריון. שם הוא ביצע נחיתה, ולאחר שהייה ממושכת על הקרקע וסדרת בדיקות נוספות המריא בחזרה לבסיס נבטים.

יאיר כץ, יו"ר עובדי התעשייה האווירית, אמר כי "מזה מספר חודשים שאני מקדם את השמשת מטוס 'כנף ציון'. הטיסה של המטוס הבוקר, שעברה בהצלחה, היא שלב נוסף בדרך לטיסתו הרשמית הראשונה. עובדות ועובדי התעשייה האווירית, שעמלו על פיתוח וייצור המטוס, וכן אזרחי מדינת ישראל, יוכלו להיות גאים שמטוס עם דגל ישראל על זנבו ישמש את מנהיגי המדינה בטיסותיהם בעולם".

מטוס ראש הממשלה החדש-  כנף ציון. זוהר שגיא, אתר רשמי
בנט ולפיד סירבו להשתמש בו. מטוס ראש הממשלה/אתר רשמי, זוהר שגיא

המטוס, שרכישתו, הסבתו ואבזורו בתעשייה האווירית עלו למשלמי המיסים מאות מיליוני שקלים, אוחסן בבסיס נבטים לאחר שנפתלי בנט ויאיר לפיד סירבו להשתמש בו בגלל הביקורת הציבורית על הפרויקט.

"אני מניח שהממשלה החדשה תציל את כנף ציון, כל האירוע הזה היה פופוליסטי", אמר כץ לוואלה בחודש נובמבר. "דיברתי עם גורמים רלוונטיים והם מבינים לחלוטין את העניין, וזה נראה להם מובן מאליו. בסוף יש מטוס מצוין. ראש הממשלה מבין את הצורך במטוס מהסוג הזה. גם הציבור מבין: לפי סקר שעשינו עם מנו גבע יותר מ-70% מהנשאלים תמכו בהכנסת המטוס לשימוש. המטוס בנוי, הכסף הושקע, העובדה שהוא לא טס עד עכשיו היא הבזבוז האמיתי".

עוד בוואלה!

קאמבק בשחקים? יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית מקדם את החזרת מטוס רוה"מ לשירות

לכתבה המלאה

ניהול כושל

מבקר המדינה קבע בדוח שפרסם בשנה שעברה כי הפרויקט כולו סבל מניהול כושל. לפי הדוח, המטה לביטחון לאומי שניהל אותו הסתיר מידע מהקבינט לגבי עלותו האמיתית והצורך בו כאשר הגיש אותו לאישור הממשלה. בין השאר ציין המבקר כי בעוד שבפמליית ראש הממשלה בימי נתניהו היו בנסיעות לחו"ל 61 איש בממוצע, המליץ המל"ל על רכישת מטוס עם כ-120 מושבים, מה שייקר את הפרויקט.

בנוסף הציג המל"ל לקבינט את נתוני העלויות הצפויות ללא מע"מ. במטוס בוצעו שינוים ביטחוניים באיחור, בין השאר בגלל שילוב מאוחר של דרישות השב"כ המאבטח את ראש הממשלה. העלויות התייקרו גם בשל שינוי עיצוב וספות שדרשה לשכת נתניהו במתחם האישי שנבנה עבורו במטוס, ועלו במצטבר כ-60 מיליון שקל. בין השאר נוספו לו בשלב מתקדם מקלחון בעלות של 4.3 מיליון שקל, מערכת בידור בשני מיליון שקל, ומערכת שקעי חשמל בשני מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully