וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה קבעה: ח"כ אלמוג כהן לא יוכל לדבר במליאה ובוועדות למשך 5 ימים

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 21:52

בעקבות הסרטון בצילם במליאה, ובו נשמע בין היתר מדבר בגנות חברי הכנסת מרב בן ארי ועופר כסיף, קבעה הוועדה כי הח"כ מעוצמה יהודית לא יוכל להגיש הצעות חוק או שאילתות עד סוף כנס החורף ותוטל עליו נזיפה חמורה. נזיפה גם לח"כים מיש עתיד שקפצו על שולחנות

בווידאו: מתוך לייב פייסבוק של ח״כ אלמוג כהן מ״עוצמה יהודית״ בזמן הצבעת הכנסת אתמול/מתוך שידור לייב בעמוד הפייסבוק של חה"כ אלמוג כהן

ועדת האתיקה קבעה הערב (ראשון) כי חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית לא יוכל לדבר במליאה ובוועדות למשך חמישה ימים, לא יוכל להגיש הצעות חוק או שאילתות עד סוף כנס החורף ותוטל עליו נזיפה חמורה.

זאת, בעקבות סרטון השידור החי שעשה במליאה, ובו בין היתר דיבר בגנות ח"כ מרב בן ארי ואמר שיש לה "קול של עושה ספונג'ה", וכן השמיע קולות של השתקה וצקצוק לעבר ח"כ עופר כסיף ואמר "כמו כבש, צריך לדבר איתו בשפה שלו", וכן "תומך טרור".

אלמוג כהן. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
לא יוכל לדבר במליאה 5 ימים. ח"כ אלמוג כהן/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בהחלטה של כהן נכתב כי "הוועדה רואה בחומרה רבה את התנהגותו והתבטאויותיו של חבר הכנסת כהן, חלק מהתבטאויותיו מהוות השפלה, לעג, ביזוי והשמצה". עוד הוסיפו חברי הוועדה, בראשות ח"כ ינון אזולאי מש"ס, כי "אין להן מקום בשיח הציבורי, לא כל שכן במליאת הכנסת. התבטאויותיו של חבר הכנסת כהן הן בגדר השמצה והשפלה אישית שאין לה מקום בכנסת, לא ניתן להגן עליהן, והן אף פוגעות בתדמיתה של מדינת ישראל. כמו כן, ניתן להבין חלק מאמירותיו בהקשר גזעני ואף שוביניסטי. הוועדה סבורה שמוטב היה כי אמירות אלה לא היו נאמרות".

ח"כ כהן אמר בפני הוועדה כי לא ידע שהשידור החי מהמליאה אסור וכי מספר רב של חברי הכנסת שידרו מהמליאה. הוא הודה שטעה וכן ציין שכבר התנצל על הדברים בתקשורת ולחברת הכנסת מרב בן ארי והוא מבין שמוטב היה אילו הדברים לא היו נאמרים על ידו.

עוד בוואלה!

מופע הרפש של אלמוג כהן בכנסת לא מפתיע - מה אפשר לצפות מח"כ שעסוק בלייקים?

לכתבה המלאה
דיון ועדת החוקה, חוק ומשפט- הצגת תהליך העבודה של הוועדה בנוגע לחקיקה להסדרת מערכת היחסים שבין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט, כנסת, 11 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"התנהגות חריגה ומבזה". יוראי להב הרצנו בדיון בוועדת חוקה/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, ועדת האתיקה החליטה להטיל עונש של נזיפה חמורה והגבלת שימוש בכל כלי פרלמנטרי עד סוף כנס החורף על חברי הכנסת יוראי להב הרצנו וולדימיר בליאק מיש עתיד, לאחר שהשניים טיפסו על שולחן ועדת החוקה במהלך דיון שבו אישרו סעיפי הרפורמה המשפטית.

בהחלטת הוועדה נכתב כי "יש להצר על כך שרק חודשים ספורים לאחר תחילת כהונת הכנסת, ועדת האתיקה נדרשת להתנהגויות חריגות אשר מבזות את כבוד הכנסת ומעמדה. הוועדה רואה זאת בחומרה שכן הציבור צופה בהתנהגות חברי הכנסת והיא משפיעה עליו לרעה". עם זאת, חברי הוועדה התחשבו בכך כי מדובר באירוע ראשון של חברי הכנסת הנקבלים.

עוד נכתב כי "קפיצה על השולחנות, כניסה למרכז השולחן והליכה לעבר יו"ר הוועדה תוך נפנוף ידיים מהווים פגיעה ברורה בהתנהלות פרלמנטרית מקובלת. אף אם התנהגויות אלה מבטאות עמדה הן חריגות ואין להן מקום".

חברי הכנסת להב הרצנו ובליאק סירבו להתנצל על מעשיהם, לעומת ח"כ שלי טל מירון מיש עתיד שהתנצלה ולכן הוועדה לא הענישה אותה. להב הרצנו מסר בתגובה להחלטה כי הוא "לא מתכוון להיות מנומס למול האסון שהממשלה מביאה עלינו, שקורע את העם ושמאיים על העתיד שלנו בארץ הזה. לא ירתיעו אותי מהמשך מאבק נחוש לצד מיליוני אזרחים נגד החרבת הדמוקרטיה הישראלית".

בליאק מסר: "מכבד את החלטת ועדת האתיקה של הכנסת. אני גאה להיות הקול של ציבור ענק שנאבק היום על זכויותיו ברחבי הארץ ועל עתיד מדינת ישראל יהודית, דמוקרטית וליברלית. אמשיך להיות הקול שלכם, להיאבק בוועדות, במליאה וברחובות נגד המתקפה על הדמוקרטיה, ואם זה המחיר - אני בהחלט מוכן לשלם אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully