וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של הגבר שמת מתגובה אלרגית לאנטיביוטיקה: "הבעיה הייתה בהתנהלות בית החולים"

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 13:20

רונית, אחותו של יגאל טויטו, האשימה את הצוות הרפואי שלא שם לב לסימון כי אחיה סומן כאלרגני. במרכז הרפואי וולפסון הבהירו שבזמן אשפוזו סיפר טויטו כי הוא אלרגי למשהו, אך לא ידע למה, ותיעוד לכך לא היה קיים בתיקו. האחות הוסיפה: "לא אמרו לנו כלום על מה שקרה"

בווידאו: הפגנת חולי סרטן ומשפחותיהם נגד הכוונה לסגור את המכון האונקולוגי בוולפסון/מערכת וואלה!

רונית, אחותו של יגאל טויטו שמת אתמול (שבת) בעקבות תגובה אלרגית לאנטיביוטיקה שקיבל בזמן טיפול בבית החולים, טענה בשיחה עם וואלה! כי הוא כבר סומן כאלרגי לסוג תרופה זו, אך "אף אחד לא שם לב או התייחס לזה, ונתנו לו אותה בכל זאת - ככה הוא מת". בבית החולים הבהירו כי בעת האשפוז בחדר המיון, טויטו אמר שהוא אלרגני, אך לא ידע להגיד למה, ולכן קיבל צמיד של אלרגנים.

"אף אחד לא דיבר איתנו, ולא אמרו לנו כלום על מה שקרה. הוא אושפז כמה פעמים בעבר ונתנו לו את התרופה הזאת", המשיכה האחות. "אנחנו זועמים על בית החולים, הוא היה רק בן 55, יש לו חמישה ילדים שהכי צעיר בן שמונה. אם הם לא מסוגלים לטפל בו - הם צריכים להגיד. הבעיה היא לא התרופה כמו שאומר משרד הבריאות, אלא התנהלות בית החולים".

מאיר טויטו, מת מהרעלת אנטיביוטיקה בבי"ח וולפסון. באדיבות המצולמים
סומן כאלרגי, אך לא היה תיעוד. יגאל טויטו/באדיבות המצולמים
האנטיביוטיקה צפטריאקסון, 4 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האנטיביוטיקה שגרמה לתגובה האלרגית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מבית החולים וולפסון נמסר: "צר לנו על המקרה הטראגי ואנו חשים את כאב המשפחה. המטופל ציין שיש לו אלרגיה כלשהי אך לא ידע לומר למה. בדקנו ביסודיות את הרשומות הרפואיות, גם בבית החולים וגם בקופת החולים ולא מצאנו תיעוד לאלרגיה ובוודאי שלא תיעוד לאלרגיה לתרופה. מעבר לכך, המטופל קיבל פעמים רבות את התרופה המדוברת, במסגרת טיפולים שקיבל בבית החולים עקב מחלתו הכרונית.

"היות וציין בעל פה שהוא חושב שיש לו אלרגיה כלשהי, הצוות שלנו שם על פרק ידו צמיד אדום לצורך משנה זהירות. הצוות המיומן שלנו טיפל בו במקצועיות רבה, במהירות ותוך בדיקה דקדקנית של כל שלב בתהליך. לצערנו לא היה בידינו בשלב זה כל מידע על המקרים הקודמים של תגובה אלרגית של מטופלים אחרים בבתי החולים השונים לתרופה זו. דיווחנו על האירוע במידיות למשרד הבריאות. נקווה שבזכות הדיווח המהיר שלנו נוכל למנוע מקרים טראגיים נוספים".

אתמול הורה משרד הבריאות להפסיק להשתמש באנטיביוטיקה, בעקבות מקרה המוות. צפטריאקסון היא אנטיביוטיקה הניתנת דרך הווריד לטיפול בדלקת ריאות. לא היה ידוע על רגישות מוקדמת של המטופלים לתרופה, ובעקבות המקרה משרד הבריאות הורה לבצע בדיקה אם היו אירועים נוספים דומים לאחר השימוש בה.

לפני כמה חודשים, אישה נוספת שאושפזה בבית החולים אסותא באשדוד מתה לאחר שפיתחה תגובה אלרגית לתרופה. מקרה נוסף אירע בבית הדיור המוגן בית בלב בערד, בו מטופלת פיתחה תגובה אלרגית קלה שבאה לידי ביטוי בפריחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully