וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד חוק התרומות: "פתח של ממש לשחיתות שלטונית"

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 10:13

הייעוץ המשפטי הזהיר כי הצעת החוק שמקדם ח"כ מהליכוד על רקע משפט נתניהו תוביל ל"פגיעה ממשית באפשרות לשמירה על טוהר המידות בשירות הציבור". הצעת החוק, שתאפשר לאזרחים פרטיים להעביר תרומות לנבחרי ציבור לצרכים משפטיים או רפואיים, תעלה היום בוועדת השרים

בווידאו: מהומה בדיון לאישור הוצאות לזוג נתניהו: "רצים כמו עכברים"/ערוץ הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הביעה הבוקר (ראשון) התנגדות להצעת חוק שתאפשר לאזרחים לתרום כספים לנבחרי ציבור לצרכים משפטיים או רפואיים. היא הזהירה כי הצעת החוק, שאותה מקדם ח"כ עמית הלוי (הליכוד), פותחת "פתח של ממש לשחיתות שלטונית". הצעת החוק תעלה היום להצבעה בוועדת שרים לענייני חקיקה.

הצעת החוק נועדה לאפשר לעובדי ציבור לקבל במתנה כספים למימון הליכים משפטיים או טיפולים רפואיים הכרחיים באמצעות גיוס כספים מגורמים פרטיים, גם כשהכספים ניתנים להם בגין תפקידם. ההצעה מקודמת ברקע החלטת בית המשפט העליון להורות לראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב סכום של 270 אלף דולרים לבן דודו המנוח נתן מילקובסקי, סכום שקיבל לטובת מימון ההגנה המשפטית במסגרת התיקים המתנהלים נגדו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת מליאה חגיגית לרגל יום הולדתה של הכנסת, 6 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

הצעת החוק של ח"כ הלוי קובעת הסדר באשר לאופן גיוס תרומה, באמצעות עמותה ייעודית שתוקם, וכן הגבלות לעניין סכום התרומה, זהות התורמים, פרסום התרומה ודיווח למבקר המדינה, וכן הגבלה מצומצמת בדבר קבלת החלטות הנוגעות לתורמים על ידי עובד הציבור.

בחוות דעת שעליה חתום המשנה ליועמ"ש, עו"ד גיל לימון, נכתב כי יש בהצעת החוק "כדי להתיר ניצול של התפקיד השלטוני או של המעמד הציבורי של עובד הציבור לשם הפקת טובות הנאה, פרטית או אחרת, בניגוד מוחלט לדין הקיים שתכליתו שמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי ועל חובת הנאמנות הבלעדית של עובדי הציבור לאינטרס הציבורי". עוד נכתב כי "אימוץ הצעת החוק יביא לפגיעה ממשית באפשרות לשמירה על טוהר המידות בשירות הציבור ויפתח פתח של ממש לשחיתות שלטונית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully