וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 55 מת בעקבות תגובה אלרגית לאנטיביוטיקה, משרד הבריאות הורה להפסיק להשתמש בתרופה

עודכן לאחרונה: 4.3.2023 / 21:12

בעקבות המקרה ומקרה נוסף מלפני כמה חודשים בו מטופלת מתה בבית החולים אסותא באשדוד לאחר שפיתחה תגובה אלרגית לתרופה, משרד הבריאות הורה להפסיק את השימוש באנטיביוטיקה צפטריאקסון. במשרד הבריאות בודקים אם התרחשו אירועים דומים נוספים לאחר השימוש באותה התרופה

גבר בן 55 שאושפז בבית החולים וולפסון שבחולון עקב ממחלה כרונית, מת היום (שבת), ככל הנראה כתוצאה מתגובה אלרגית לתרופה צפטריאקסון. לאחר המקרה משרד הבריאות הורה להפסיק את השימוש בתכשיר מאותו הייצור.

צפטריאקסון היא אנטיביוטיקה הניתנת דרך הוריד לטיפול בדלקת ריאות. לא היה ידוע על רגישות מוקדמת של המטופלים לתרופה, ובעקבות המקרים משרד הבריאות הורה לבצע בדיקה אם היו אירועים נוספים דומים לאחר השימוש בה.

לפני כמה חודשים, אישה נוספת שאושפזה בבית החולים אסותא באשדוד מתה לאחר שפיתחה תגובה אלרגית לתרופה. מקרה נוסף אירע בבית הדיור המוגן בית בלב בערד, בו מטופלת פיתחה תגובה אלרגית קלה שבאה לידי ביטוי בפריחה.

האנטיביוטיקה צפטריאקסון, 4 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האנטיביוטיקה צפטריאקסון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחודש נובמבר האחרון צעירה בת 19 התמוטטה ומתה בבית החולים וולפסון לאחר שנטלה כדור אופטלגין וסבלה מתופעת לוואי של התרופה. תופעת הלוואי ממנה סבלה הינה מוכרת ונדירה, וקשורה להרס מח העצם. לפי ההערכות, התופעה מתרחשת ביחס של אחד למיליון וחצי נטילות של התרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully