וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' מתנצל על קריאתו "למחוק את חווארה": "מעדתי בלשוני"

עודכן לאחרונה: 4.3.2023 / 22:28

לאחר שאמירתו גררה גינויים משורת מדינות, שר האוצר התנצל בערוץ 12. עוד טען כי הפרעות בכפר הפלסטיני מהוות "פשיעה לאומנית חמורה ביותר - אך לא טרור"

בווידאו: לא רק פוגל: גם סמוטריץ' אומר שצריך "למחוק את חווארה"/הוועידה הפיננסית של TheMarker Labels

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התנצל הערב (שבת) על קריאתו "למחוק את חווארה", והסביר ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12 כי "מעד בלשונו". עוד טען, כי הפרעות בכפר הפלסטיני מהוות "פשיעה לאומנית חמורה ביותר - אך לא טרור".

ביום רביעי, לאחר הפוגרום בחווארה, השר סמוטריץ' אמר כי "מדינת ישראל צריכה למחוק את חווארה, חס וחלילה לא אנשים פרטיים". האמירה גררה גינויים משורת מדינות, בראשן ארצות הברית וערב הסעודית. דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס כינה את אמירותיו של שר האוצר "חסרות אחריות, מגעילות ודוחות".

נזקי ההתפרעויות בחווארה, חווארה, 27 בפברואר 2023. פלאש 90 אריק מרמור, עיבוד תמונה
"לא התכוונתי לפגיעה בחפים מפשע כשאמרתי שצריך למחוק את חווארה". נזקי הפוגרום/עיבוד תמונה, פלאש 90 אריק מרמור

מאוחר יותר הגיב סמוטריץ' לשגריר ארצות הברית וכתב בפוסט: "אני לא כועס על שגריר ארצות הברית בישראל, ומשוכנע שהוא לא הסית להרג שלי כשהוא אמר שצריך לזרוק אותי ממטוס, בדיוק כפי שאני לא התכוונתי לפגיעה בחפים מפשע כשאמרתי שצריך למחוק את חווארה. אנשים משתמשים לפעמים בביטויים קשים שהם לא מתכוונים אליהם כפשוטם כדי להעביר מסר חריף. זה קורה לכולם".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציג את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2023-2024, באולם בבניין ג'נרי, בנק ישראל 7, ירושלים. רוני כנפו
"לא כועס על שגריר ארצות הברית". בצלאל סמוטריץ'/רוני כנפו

ביום ראשון, לאחר הפיגוע ליד חווארה בו נרצחו הלל מנחם יניב ויגל יעקב יניב בני 21 ו-19, מאות מתנחלים הגיעו לכפר, הציתו בתים, מכוניות ומשפחות, יידו אבנים וירו לעבר התושבים - ולפי הדיווחים גם ירו למוות בפלסטיני תושב הכפר.

עשרות משפחות פלסטיניות פונו מבתיהם לאחר שהוצתו. כוחות הביטחון פעלו להרחקת המפגינים ומכת"זית הגיעה למקום, אולם רק כעבור שעות הושגה שליטה - לאחר שאלו המשיכו לתקוף ולהצית מבנים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully