וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגין שנפצע באוזן בת"א עדיין מאושפז: "זה לא שבר את רוחי"

עודכן לאחרונה: 4.3.2023 / 14:27

שחר מור, שנפגע השבוע מרימון הלם במחאה נגד המהפכה המשפטית יצא נגד התנהלות המשטרה באירוע ולטענתו "ביבי משתמש בכוח הזה כדי לפגוע באנשים נורמלים ומנסה להציג אותם כאלימים טרוריסטים"

ההפגנה בתל אביב, השבוע/שחר מור

שחר מור, המפגין שנפצע השבוע (רביעי) באוזנו מרימון הלם במחאה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב עדיין מאושפז באיכילוב ומתכנן להגיע להפגנות בהמשך. "זה לא שבר את רוחי", אמר. הוא יצא נגד התנהלות המשטרה באירוע ולטענתו "ביבי משתמש בכוח הזה כדי לפגוע באנשים נורמלים ומנסה להציג אותם כאלימים טרוריסטים".

"הייתי בטוח שירו בי, קיבלתי בום", סיפר מור לוואלה. "הם זרקו את הרימון זה התפוצץ עליי ישר על הגולגולת. המשטרה התנהגה בברוטליות וחוסר אכפתיות לחיי אדם. זה ריסק לי את האוזן. זה יכול היה להתפוצץ לי בעין, יצאתי עוד בזול. לידי עמדה אמא עם ילדה בת 14. איך אפשר לזרוק רימון לתוך קהל?"

מור בן ה-51 מתל אביב, אב לשלושה ועובד במחלקת סייבר בבנק. הוא סיפר כי עמד רחוק מהשוטרים, כך גם ניתן לראות בסרטון שצילם. הוא תיאר את הרגעים שקדמו לפציעה, "עמדתי במעבר חצייה שמוביל לתחנת רכבת השלום. הייתה שורת מכוניות משטרה שחסמו את המפגינים כדי שלא ירדו לאיילון. זה היה סטטי. אחרי 10 דקות בערך המפגינים הבינו שאין לאן להתקדם והם עלו למעלה, לכיוון המקום בו עמדתי. פתאום שמעתי פיצוצים ופרשים תוקפים מפגינים. ביני לבין הקו של השוטרים היו 20 שורות מפגינים ובכלל לא הייתי קרוב".

המפגין שחר מור נפצע באוזן מרימון הלם שהושלך לעבר המפגינים בתל אביב. 04 במרץ 2023. באדיבות המצולמים
"פגיעה זמנית בשמיעה", שחר מור/באדיבות המצולמים

"שקר הוא אמת, מלחמה היא שלום"

"נותנים להם אישור להביא רימונים ופרשים ולהשתמש באמצעים אלימים. לא הביאו חובש והאמבולנס הגיע רק אחרי 20 דקות. איך אין אמבולנס בכוננות? מפגין נוסף נפגע מבעיטה של סוס. כמה סנטימטרים יותר נמוך והרימון היה פוגע לי בוריד והייתי נשאר לדמם למוות? זה עניין של חיים ומוות".

"שקר הוא אמת, מלחמה היא שלום - זו המציאות בישראל 2023", ציטט מור את האמירה המפורסמת מהספר 1984. לדבריו, המשטרה אלימה ולכן קרו הדברים. "המשטרה רצתה שיהיה דם. הם כאלה שכונה, הקצין האחראי בשטח מתנהג כמו ברברי חוליגני וזורק באוויר רימונים לעבר מפגינים שלא התנהגו באלימות. מה שמתחיל בחווארה נגמר בקפלן. המשטרה עושה את זה כל הזמן ואני פשוט צולמתי".

בווידאו: פציעת מפגין מרימון הלם שהושלך לעבר המפגינים בתל אביב/דוברות משטרת ישראל, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מור טופל בבית החולים איכילוב בתל אביב בתא לחץ וחמצן. יש לו פגיעה זמנית בשמיעה ומחר תהיה בדיקה לבדיקת שיפור במצבו. "הטיפולים פה מדהימים ואני מקבל המון תמיכה ואהבה. חיברו את האוזן בחזרה ואם הכל יהיה בסדר תהיה זרימת דם לאזור הזה.

"כשחטפתי את הרימון היה רגע של שקט וצפצוף כמו בסרטים. חבר שלי שנפצע מפגז בלבנון תיאר דבר דומה. אני לא משווה אבל מה שהורגש מבחינת הפיצוץ, הסיפורים שלנו אותו הדבר. אני כל הזמן חושב על זה שאני יהודי, קצין בצה"ל לשעבר, אבל אם הייתי ערבי זה היה נראה אחרת. זה דבר שקורה הרבה בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully