וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מוצ"ש: בן גביר דרש להבהיר למפקד מחוז ת"א שאינו יכול לנהוג במדיניות מקלה כלפי מפגינים

עודכן לאחרונה: 3.3.2023 / 20:01

השר הורה לחדד את מדיניותו בנושא חסימת כבישים תוך שציין לטובה את טיפול המשטרה במחאה השבוע, בה השתמשו שוטרים ברימוני הלם נגד מפגינים. בכך ביקש לוודא שיפעלו בצורה דומה גם בהפגנות הבאות. "אני קובע, לא המפקד בשטח"

בווידאו: מכתזית לפינוי מפגינים במחאה על המהפכה המשפטית, עזריאלי, תל אביב 1 במרץ 2023/אתר רשמי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה היום (שישי) את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לזמן את מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד לשיחה כדי לחדד בפניו את מדיניותו בעניין חסימות כבישים בהפגנות. זאת, לקראת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית המתקיימת מדי מוצאי שבת בעיר.

פנייתו של בן גביר למפכ"ל הינה על רקע הביקורת הציבורית על משטרת מחוז תל אביב בעניין השימוש ברימוני הלם כלפי המפגינים השבוע. כעת מתברר כי בשל היעדרותו של מפקד המחוז שיצא לחופשה בחו"ל, מי שניהל ופיקד על ההפגנות ביום השיבוש הלאומי היו סגן מפקד מחוז תל אביב יחד עם המפכ"ל. במכתבו לשבתאי ציין לטובה השר בן גביר את תפקודו של הראשון, "אבקש להודות לך על הטיפול האישי בניסיונות לאנרכיה השבוע. אין לי ספק שאלמלא היית בחפ"ק ולקחת פיקוד על מה שהתרחש בכביש איילון, היינו עדים לשיבוש חמור של הסדר הציבורי".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנס סיכום שנת 2022, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש, 15 בינואר 2023. ראובן קסטרו
הורה לחדד את מדיניות בפני מפקד מחוז ת"א. בן גביר ושבתאי/ראובן קסטרו

עוד הבהיר בן גביר כי "חופש הביטוי הוא זכות יסוד וחשוב להקפיד ולשמור עליו מכל משמר, אך בד בבד, מדיניותי היא, כי אין לאפשר חסימת צירי תחבורה מרכזיים (לדוגמה: כביש איילון, כביש החוף, כביש ירושלים תל אביב, וכו') ואין לאפשר את שיבוש מרקם החיים בשל הפגנות ומחאות".

עוד ציין השר בן גביר בפנייתו, "כמובן, שלכל מפקד בשטח שיקול דעת כיצד לממש את המדיניות, אך יש לזכור שהשר הוא שקובע את המדיניות, ולא המפקד בשטח".

עוד בוואלה!

השגרירה לשעבר באו"ם: הייתי מתפטרת בשל מהפכה משפטית כזו, אי אפשר לייצג ככה את ישראל

לכתבה המלאה
הפגנות צומת עזריאלי, יום הזעם 1.3.2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב, ברביעי/ראובן קסטרו

הוראתו של בן גביר לחדד את הנהלים החדשים בפני מפקד מחוז תל אביב מגיעה בהמשך לחידודם גם בפני מפקד מחוז ירושלים לפני מספר שבועות, אולם הפעם הדבר נעשה דרך המפכ"ל ולא ישירות על ידו. בהתאם לכך, בהפגנות פעילי שמאל שהתקיימו היום בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, דבר שלא נעשה במשך תקופה ארוכה.

בתגובה להוראתו של בן גביר מובילי המחאה מסרו: "מדובר בניסיון לפגיעה בחופש המחאה ובחופש הביטוי ע"י טרוריסט מורשע. הוא מנסה להפוך את המשטרה למיליציה פוליטית שתפעל נגד מאות אלפים שיוצאים למחות. ניסיון שיכשל כישלון חרוץ".

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לכך, ומסר: "רגע לפני ההפגנות מחר, קריאה למשטרת ישראל: שוטרים ושוטרות יקרים, מגיני הארץ ושומריה, זיכרו שהמפגינים אינם טרוריסטים ואינם אנרכיסטים, הם פטריוטים ישראלים, אוהבי המדינה, והם נמצאים שם מפני שהם מודאגים וכואבים ורוצים - בדיוק כמוכם - לשמור על ישראל חזקה, דמוקרטית וטובה לכל בניה".

בהפגנה ביום רביעי בתל אביב, שהתקיימה במסגרת "יום השיבוש הלאומי", השתמשה המשטרה לראשונה באמצעים לפיזור הפגנות, ובהם רימוני הלם ומכת"זיות. במשטרה טענו כי נעשה בהם שימוש לאחר שהופעלה אלימות כלפי שוטרים, דבר שלא קרה עד אז. בעקבות העימותים נפצעו 11 מפגינים שנזקקו לטיפול בבית החולים, ונעצרו עשרות בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully