וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו על המפגינים נגד המהפכה המשפטית: "טרוריסטים"

עודכן לאחרונה: 3.3.2023 / 14:32

בנו של רה"מ תקף את המוחים ברחבי הארץ, וטען כי "קמה כאן מחתרת אלימה במימון של מליארדרים עבריינים ורשעים". לדבריו, "גם אם זה יקח זמן, בסוף הם יועמדו לדין על כל הפשעים שלהם". מובילי המחאה: "הסתה מסוכנת נגד כל אזרחי המדינה שלא מוכנים לחיות בדיקטטורה"

מפגינים מול המספרה בה נמצאת שרה נתניהו/יותם רונן,שגיא בן נון

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, כינה אתמול (חמישי) את המפגינים נגד המהפכה המשפטית "פעילי טרור מבית". בציוץ שפרסם בטוויטר כתב: "הם לא מפגינים, הם גם לא אנרכיסטים - הם טרוריסטים. קמה כאן מחתרת אלימה (במימון של מליארדרים עבריינים ורשעים). גם אם זה יקח זמן, בסוף הם יועמדו לדין על כל הפשעים שלהם בשנים 2016-2023".

מובילי ההפגנות מסרו אחרי ההתבטאות של נתניהו: "מי שקרא להוציא להורג שופטים ופרקליטים עכשיו קורא לטייסים, קצינים בכירים, ראשי מערכות ביטחון, מובילי ההייטק הישראלי, רופאות, סטודנטים אמהות וילדים - טרוריסטים. זוהי הסתה מסוכנת נגד כל אזרחי המדינה שלא מוכנים לחיות בדיקטטורה. נפנה ביום ראשון לרשויות החוק לחקור ולהעמיד לדין את המסית".

מוקדם יותר השבוע עלתה המחאה נגד המהפכה המשפטית מדרגה, בעקבות שורת הפגנות במוקדים רבים בארץ שהחלו בבוקר ונמשכו עד הלילה, וגרמו לשיבושים רבים במדינה. במסגרת ההפגנות חסמו המוחים כבישים, מה שהביא את המשטרה להשתמש ברימוני הלם ומכת"זיות לצורך פיזורם. כ-60 בני אדם נעצרו במהלך יום ההפגנות, ו-11 נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי בבית החולים. עשרות, אם לא מאות, נוספים נפצעו פציעות שטחיות במהלך העימותים ולא נזקקו לטיפול.

המחאה החלה בבוקר עם חסימות כבישים מרכזיים בישראל, בהם כביש 1 בשער הגיא, שם הפגינו בין היתר מילואימניקים חברי תנועת "אחים לנשק". כמו כן, עצרו מפגינים את תנועת הרכבת בתחנה בבנימינה כשמנעו ממנה להמשיך בנסיעה, זאת במקביל להפגנה שנערכה בצומת בעיר. מפגינים רבים הגיעו גם לחיפה, לצומת גומא שבגליל ומחלף אלישמע שבשרון. בין הקבוצות שהשתתפו בהפגנות נכללו הייטקיסטים, חקלאים, רופאים ותלמידים.

לקראת הצהריים התגברו ההפגנות שנערכו בתל אביב, שהפכה להיות המוקד המרכזי של המחאה. רבבות בני אדם הפגינו ליד בנייני עזריאלי, ופרצו את חסימות המשטרה במקום. לאחר שאיבדו את השליטה בהפגנה, החלו השוטרים להשתמש בכוח נגד המפגינים, בין היתר באמצעות רימוני הלם. כתוצאה מהעימותים נפצעו 11 בני אדם שהועברו לבית החולים איכילוב, ועשרות נעצרו.

המחאות התחדשו לקראת הערב, כשהפעם המוקד עבר לירושלים, שם התאספו מאות מפגינים מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה. במהלך האירוע עשרות מהמפגינים פרצו את מחסומי המשטרה, שכרזה להם שתפנה אותם בתגובה. בתל אביב חודשו ההפגנות שנמשכו עד חצות. באחד המוקדים שלהן בעיר, בכיכר המדינה, התאספו באופן ספונטני כאלף מפגינים מחוץ למספרה שבאותו הזמן שהתה בה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. הפגינים קראו לעבר המקום "בושה, בושה", ורק שלוש שעות מאוחר יותר פונו על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully