וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת"זיות, רימוני הלם ומצור על אשת ראש הממשלה: כך נראה "יום השיבוש הלאומי"

המחאה נגד המהפכה המשפטית עלתה אתמול מדרגה, כשלאורך כל היום התקיימו הפגנות ברחבי המדינה, בהן חסמו המוחים כבישים מרכזיים. מנגד הפעילה המשטרה כוח נגד המפגינים, מה שהביא לפציעה של עשרות מהם, כש-11 מתוכם נזקקו לטיפול בבית חולים. כ-60 בני אדם נעצרו בהפגנות

הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/אבי רוקח , קרין שגיא

המחאה נגד המהפכה המשפטית עלתה אתמול (רביעי) מדרגה, בעקבות שורת הפגנות במוקדים רבים בארץ שהחלו בבוקר ונמשכו עד הלילה, וגרמו לשיבושים רבים במדינה. במסגרת ההפגנות חסמו המוחים כבישים, מה שהביא את המשטרה להשתמש ברימוני הלם ומכת"זיות לצורך פיזורם. כ-60 בני אדם נעצרו במהלך יום ההפגנות, ו-11 נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי בבית החולים. עשרות אם לא מאות נוספים נפצעו פציעות שטחיות במהלך העימותים ולא נזקקו לטיפול.

המחאה החלה בבוקר עם חסימות כבישים מרכזיים בישראל, בהם כביש 1 בשער הגיא, שם הפגינו בין היתר מילואימניקים חברי תנועת "אחים לנשק". כמו כן עצרו מפגינים את תנועת הרכבת בתחנה בבנימינה כשמנעו ממנה להמשיך בנסיעה, זאת במקביל להפגנה שנערכה בצומת בעיר. מפגינים רבים הגיעו גם לחיפה, לצומת גומא שבגליל ומחלף אלישמע שבשרון. בין הקבוצות שהשתתפו בהפגנות נכללו הייטקיסטים, חקלאים, רופאים ותלמידים.

לקראת הצהריים התגברו ההפגנות שנערכו בתל אביב, שהפכה להיות המוקד המרכזי של המחאה. רבבות בני אדם הפגינו ליד בנייני עזריאלי, ופרצו את חסימות המשטרה במקום. לאחר שאיבדו את השליטה בהפגנה, החלו השוטרים להשתמש בכוח נגד המפגינים, בין היתר באמצעות רימוני הלם. כתוצאה מהעימותים נפצעו 11 בני אדם שהועברו לבית החולים איכילוב, ועשרות נעצרו.

מבט אווירי- אזרחים חוסמים את צומת עזריאלי במחאה נגד המהפכה המשפטית. תל אביב, ישראל, 1 במרץ 2023.. אילן רוזנברג, רויטרס
ההפגנה ליד עזריאלי, אתמול/רויטרס, אילן רוזנברג

לאחר שסייר בחפ"ק בתל אביב עם המפכ"ל קובי שבתאי, אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי הוא מגבה את השוטרים וכינה את המפגינים "אנרכיסטים". "לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל".

מארגני המחאה הכחישו כי נזרקו אבנים לעבר השוטרים. "יודגש כי אין שום תיעוד של זריקת אבנים - כי זה אירוע שקרה רק במוחו הקודח של זורק האבנים בן גביר".

עוד בוואלה!

משרד החוץ האמריקני: הצהרות סמוטריץ' חסרות אחריות ודוחות

לכתבה המלאה
מפגינים מתקבצים ברחוב עזה, ירושלים. 1 במרץ 2023.. אבי רוקח
ההפגנה בירושלים, אמש/אבי רוקח

המחאות התחדשו לקראת הערב, כשהפעם המוקד עבר לירושלים, שם התאספו מאות מפגינים מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה. במהלך האירוע עשרות מהמפגינים פרצו את מחסומי המשטרה, שכרזה להם שתפנה אותם בתגובה.

בתל אביב חודשו ההפגנות שנמשכו עד חצות. באחד המוקדים שלהן בעיר, בכיכר המדינה, התאספו באופן ספונטני כאלף מפגינים מחוץ למספרה שבאותו הזמן שהתה בה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. הפגינים קראו לעבר המקום "בושה, בושה", ורק שלוש שעות מאוחר יותר פונו על ידי המשטרה.

הפגנה מול המספרה בכיכר המדינה בה נוכחה שרה נתניהו. 1 במרץ 2023. אור הדר, אתר רשמי
הפגנה מול המספרה בכיכר המדינה בת"א בה שהתה נתניהו, אתמול/אתר רשמי, אור הדר

נוכח ההפגנות המתעצמות נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהאשים את ראשי האופוזיציה בעידוד ההפגנות והפרות הסדר, וקרא להרגעת הרוחות. בנאומו השווה בין ההפגנות נגד המהפכה המשפטית לבין האלימות בחווארה בתחילת השבוע.

"אתמול בחווארה מול רצח נורא של שני אחים נפלאים אמרתי לפורעי החוק: לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה. ואני אומר את זה שוב מול פורעי החוק שחצו היום קווים אדומים בתל אביב: לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה", אמר נתניהו בנאומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully