וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר אישור מהיועמ"שית: המשטרה צפויה לחקור את ח"כ צביקה פוגל בחשד להסתה

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 12:07

בעקבות דבריו של חבר הכנסת מעוצמה יהודית, שאמר שהוא רוצה לראות את חווארה שרופה אחרי הפרעות בתחילת השבוע, המשטרה קיבלה אישור מהיועמ"שית ומפרקליט המדינה לחקור אותו בחשד להסתה

בווידאו: נזקי ההתפרעויות בחווארה, 27 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

המשטרה קיבלה היום (רביעי) אישור לחקור את חבר הכנסת צביקה פוגל מעוצמה יהודית בחשד להסתה. זאת, בעקבות אמירתו לאחר הפרעות בחווארה כי הוא מעוניין לראות את חווארה שרופה. האישור לחקור את פוגל התקבל על דעת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן.

המהומות בעיירה הפלסטינית הגיעו בתגובה לפיגוע ירי שהתרחש באותו יום בכפר, בו רצח מחבל פלסטיני שני יהודים תושבי הר ברכה. בעקבות זאת, מאות מתנחלים נכנסו לעיירה, העלו באש עשרות בתים, מכוניות, ורכוש אחר. במהומות נהרג הפלסטיני סאמח חמדאללה מחמוד אקטש ונפצעו עשרות משאיפת עשן.

יום לאחר מכן ח"כ פוגל התראיין ברדיו גלי ישראל ואמר בין היתר כי "חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות. ראש הממשלה ושר הביטחון נרדמו בשמירה. הם לא עושים את מה שצריך לעשות ואני מנסה להעיר אותם".

צביקה פוגל, 1 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ פוגל/פלאש 90, יונתן זינדל

"המעשה שעשו אתמול תושבי יהודה ושומרון בחווארה זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן. אחרי רצח כמו שהיה אתמול צריך כפרים בוערים כשצה"ל לא פועל", המשיך ח"כ פוגל.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, יו"ר מפלגתו של פוגל, גינה את החלטתה של בהרב מיארה. "אותה יועמ"שית שמגוננת על איימן עודה שתקף את השר בן גביר, עופר כסיף שתקף שוטרים, רון חולדאי שאמר שקרא לדם ברחובות, אהוד ברק שקרא למרי אזרחי, אהוד אולמרט שקרא ל'קרב פנים אל פנים', דן חלוץ שקרא לסירוב פקודה ועוד קריאות להמרדה, אותה יועמ"שית ממהרת לחקור חבר כנסת שהבהיר בצורה חד משמעית שהתכוון לכך שצה"ל יעשה את העבודה ולא שאזרחים יקחו את החוק לידיים", אמר.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, בירכה על החלטת היועמ"ש לפתוח בחקירה "נגד האמירות הזוועתיות והמסיתות של ח"כ צביקה פוגל בנוגע לפוגרום שנערך על ידי מחבלים יהודים בחווארה. מדובר באמירות יוצאות דופן בחומרתן והמרחק בינן לבין פוגרום נוסף בחפים מפשע קצר ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully