וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר עוצמה יהודית אחרי ההתפרעויות: "חווארה סגור ושרוף - זה מה שאני רוצה לראות"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 11:18

צביקה פוגל עודד את אלימות המתנחלים נגד פלסטינים, ואמר כי צריך להעניש באופן קולקטיבי. לדבריו, "צריך להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. איך עושים את זה? מפסיקים עם המילה 'מידתיות'". ח"כ נוסף מעוצמה יהודית: הפורעים קיבלו השראה מהמפגינים נגד המהפכה המשפטית

במהלך עימותים בין יהודים לערבים בחווארה- הוצת בית של משפחה פלסטינית/שלומי הלר

חבר הכנסת צביקה פוגל (עוצמה יהודית) עודד היום (שני) את המשך אלימות המתנחלים נגד פלסטינים, ואמר בריאיון ברדיו "גלי ישראל" כי הוא רוצה לראות את הכפר חווארה "סגור ושרוף - רק ככה נשיג הרתעה". לדבריו, "אני רוצה להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. איך עושים את זה? מפסיקים עם המילה 'מידתיות'. מפסיקים עם חוסר הרצון לענישה קולקטיבית כי זה לא מתאים לכל מיני בתי משפט".

בנוסף, חבר הכנסת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית העלה הבוקר אפשרות כי הפורעים היהודים בחווארה קיבלו השראה מחודש וחצי של ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. בינתיים, ראש מפלגתם, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, טרם הגיב לאירועים אמש, אך כן הודיע כי סיעתו תקיים ישיבה במאחז גבעת אביתר, אליו הגיעו אתמול מאות מתנחלים. בסיום הישיבה צפוי בן גביר למסור הצהרה לתקשורת. אחרי שדבריו עורר סערה הבהיר פוגל: "אני לא מעודד אזרחים לשרוף כפרים".

צביקה פוגל בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"חווארה סגור ושרוף - זה מה שאני רוצה לראות". פוגל/ראובן קסטרו

שר החינוך יואב קיש (הליכוד) מתח ביקורתל על האמירות: "יש גורם אחד בלבד שתפקידו להגן על אזרחי ישראל וזהו צה"ל. אזרחים הלוקחים את החוק לידיים, מייצרים אנרכיה. חברי כנסת מהקואליציה המעודדים התנהגות כזו, מוטב שיתביישו". חבר הכנסת משה ארבל מש"ס קרא לפני זמן קצר בוועדת הכנסת לקואליציה לגנות את דבריו של פוגל. לדבריו, "אנחנו לא יכולים להכיל את הפעולות החמורות שנעשו אתמול בחווארה, הן פעולות שמפרות ומפוררות את היותנו מדינה". חבר הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) סירבה לגנות את המתפרעים אמש בחווארה, ואמרה: "אני לא אשפוט ולא אגנה אנשים בשעת צער. הגיעו מים עד נפש".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את פוגל על אמירתו, ומסר כי "זו לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת אנרכיה על מלא. פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור". חברת מפלגתו, קארין אלהרר, גם מתחה ביקורת: "מעניין מה ראש הממשלה, בנו של היסטוריון, חושב על האמירה של צביקה פוגל הבוקר. עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט באפלה. בוקר מעורר חלחלה". חבר הכנסת מיקי לוי הוסיף כי "כל עוד הקואליציה לא מדיחה את האיש הנורא הזה מתפקיד יו"ר הוועדה לביטחון לאומי בכנסת, החרפה הזו תהיה אות קין על מצחה וקריצה לפוגרום הבא".

בתוך כך, שקט מתוח שורר הבוקר בחווארה, שעות אחרי שקבוצות של מתנחלים הציתו בתים והעלו באש כלי רכב כנקמה על הפיגוע שאירע שעות קודם, שבו נרצחו שני צעירים מהר ברכה. בתמונות מהכפר שליד שכם נראו כלי רכב שרופים ובתים מפויחים.

נכון להבוקר, לא ידוע אם נעצרו מעורבים בהתפרעויות, שעליהן הצליחו להשתלט כוחות הביטחון רק אחרי שעות ארוכות. צה"ל פרס שלושה גדודים נוספים בשומרון, בעקבות רצף האירועים האחרונים והציב מחסומים נוספים באזור שכם. בצבא עדיין חוקרים את נסיבות הירי בפלסטיני, שגופתו נמצאה סמוך למוקדי העימותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully