וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התפרעויות ועימותים בחווארה: צה"ל מתגבר כוחות באזור, המצוד אחר המחבל נמשך

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 7:52

כוחות הביטחון ישלימו תגבור של אזור יהודה ושומרון בגדודים, פלוגות ויחידות מיוחדות. בשב"כ פועלים לריכוז מודיעין ואיסוף מידע על מנת להגיע למחבל שרצח את שני הצעירים. דובר משרד החוץ האמריקני גינה את הפיגוע ואת התפרעויות המתנחלים בחווארה

בווידאו: פצועים באירוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

צה"ל ומג"ב ישלימו הבוקר (שני) תגבור של אזור יהודה ושומרון בשלושה גדודים, ארבע פלוגות מג"ב ויחידות מיוחדות. הבוקר הוחלט על הוספת גדוד לתגבור. בינתיים נמשך המצוד אחר המחבל שרצח אתמול שני צעירים בחווארה, ובמקביל, יפעלו כוחות הביטחון לסיכול פשיעה לאומנית ומניעת חיכוך בין ישראלים לפלסטינים באזור. זאת, בעקבות ההתפרעויות שאירעו בחווארה לאחר הפיגוע, בהן נהרג פלסטיני והוצתו עשרות בתים. הבוקר רגמו פלסטינים רכב ובו ישראלים בחווארה, לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למכונית.

הגדוד השלישי הוא סיירת גבעתי והוא יתייצב הבוקר באיו"ש בנוסף לשני הגדודים הנוספים.
דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, גינה את הפיגוע סמוך לכפר ואת התפרעויות המתנחלים שהגיעו אחריו. "אירועים אלה מדגישים את הצורך להפחית מיד את המתח במילים ובמעשים", כתב פרייס בטוויטר. "ארצות הברית תמשיך לעבוד עם ישראלים ופלסטינים ושותפינו האזוריים להחזרת השקט".

בתוך כך, שב"כ הקים חדר פיקוד מיוחד שמרכז את המודיעין והפעילות הנרחבת, על מנת להגיע למחבל היורה. לפי דיווחים פלסטינים נאספו מצלמות בצירים המובילים כדי להתחקות אחר נתיבי המילוט שלו. מטרתם הייתה לחשוף את מקום המסתור שלו עוד לפני עלות השחר, כדי למנוע ממנו לרדת למחתרת, וההערכה היא שציר הבריחה היה מתכונן היטב או שהוא ביצע את הפיגוע אחרי מארב ממושך.

פצועים באירוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023. TPS
זירת הפיגוע בו נרצחו הלל ויגל יניב, אתמול/TPS
קציני מנהל אזרחי מפנים פלסטינים מבתיהם שהוצתו. 26 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קציני מנהל אזרחי מפנים פלסטינים מבתיהם שהוצתו בחווארה, אמש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המאמץ השני לסכל פשיעה לאומנית החל כבר במהלך הלילה ויוגבר היום אחרי ההלוויית הנרצחים בהר הרצל בירושלים. לדברי גורמים במערכת הביטחון, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג יצאו בקריאות חריגות לציבור להרגיע את השטח ולא ליטול את החוק לידיים על רקע התרעות חמות והיקף האלימות, שכלל הצתת בתי פלסטינים ושריפת כלי רכב כולל פגיעה בנפש של אזרחים פלסטינים שלא מעורבים בטרור.

גורם צבאי אמר כי "כל האירועים הללו מתנהלים ללא תיאום ביטחוני ועדיין שוטרים פלסטינים מנעו את הצתת קבר יוסף למרות שהתקדמה תהלוכה לעבר המתחם ובה צעירים אלימים במיוחד שהשליכו בקבוקי תבערה. לא צריך יותר מדי כדי להבעיר את האזור כולו. הדלק כבר נשפך על הכביש תרתי משמע. המשימה העיקרית ביממה הקרובה יהיה להרגיע את הרוחות ולסכל פיגועים בהשראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully