וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו ברכב ונפגעו מירי המחבל: הלל ויגל יניב נרצחו בפיגוע בשומרון

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 9:53

האחים, בני 21 ו-19 מהר ברכה, נורו בזמן שנסעו בכביש 60. השניים היו תלמידי ישיבות ההסדר, הלל השתחרר והיה לפני פרק הלימודים הנוסף, ויגל עמד להתגייס בקרוב לשירות קרבי. אמם: "חטפנו סטירת לחי אדירה - שום דבר לא יסגור את החור הענק בלב"

חובש בכיר במד"א גיל ביסמוט, תושב הר ברכה שהיה מהראשונים להגיע לזירת הפיגוע/מערכת וואלה

שני האחים הלל מנחם יניב, בן ה-21, ויגל יעקב יניב, בן ה-19, נרצחו היום (ראשון) בפיגוע הירי בשומרון סמוך לחווארה. השניים, תושבי הר ברכה, למדו בישיבות ההסדר. הלל סיים בימים אלה שירות בחיל הים, ואף הוענק לו לאחרונה תואר מצטיין קורס. לאחרונה חזר מהשירות לפרק הלימוד הנוסף במסגרת מסלול ההסדר. יגל התגייס אף הוא למסלול ההסדר וסייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת כרמל. בימים אלו אמור היה להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה"ל.

אמם של האחים שלחה הקלטה לנוער הר ברכה ואמרה: "חטפנו סטירת לחי אדירה מהקב"ה. אנחנו מנסים למצוא את הדברים הטובים. יש לנו חור ענק בלב, ושום דבר לא יסגור אותו. לא בנייה, לא הפגנה, לא שום דבר. גם שמחות במשפחה יהיו פלסטר, החור יישאר ואנחנו נלמד לחיות איתו בשמחה ולהמשיך".

"הם היו שניהם בדרך ללימוד תורה, לעשות שירות משמעותי בצבא", המשיכה האם. "אין לי מילים שיכולות לנחם, אבל אנחנו סומכים עליכם. תכננו לעשות שבת פרידה ובעזרת השם נעשה שבת משמעותית של הנוער ונוכל לדבר ונשמח מאוד שתכתבו סיפורים וזיכרונות ודברים מיוחדים". שני האחים נשאו כרטיסי אדי, וההורים הסכימו לתרום את קרניות עיניהם בחולים שממתינים להחזרת מאור עיניים.

הלל מנחם יניב  נרצח בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. ישיבת ההסדר קריית שמונה, אתר רשמי
"הלב נקרע מצער". הלל מנחם יניב/אתר רשמי, ישיבת ההסדר קריית שמונה
יגל יעקב יניב שנרצח בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. מתוך פייסבוק, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"שום דבר לא יסגור את החור". יגל יעקב יניב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מתוך פייסבוק
הצילום המשפחתי האחרון של משפחת יניב- לפני שהלל מנחם ויגל יעקב נרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה
"חטפנו סטירת לחי אדירה מהקב"ה"/באדיבות המשפחה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר אחרי הפיגוע: "הלב נקרע מצער על הרצח האכזרי של האחים הלל ויגל יניב מהיישוב הר ברכה בפיגוע הטרור בחווארה. אני עצמי עברתי שם דקות ספורות לפני הפיגוע, וכל יום עוברים שם אלפים רבים של יהודים בדרכים. כל יהודי הוא מטרה עבור אותם מחבלים צמאי דם".

"אני קורא לראש הממשלה להחזיר את המשלחת הישראלית מעקבא לאלתר", המשיך השר. "'רגיעה' תושג רק כאשר צה"ל יכה בערי הטרור ומחולליו ללא רחם, בטנקים ובמסוקים, באופן שישדר שבעל הבית השתגע ויוציא להם את החשק לפגוע בנו. נדרוש כינוס מיידי של הקבינט לקבלת החלטות".

סמוטריץ' ניצל את האירוע הקשה כדי למתוח ביקורת על מתנגדי המהפכה המשפטית, וכתב על דברי האם: "תקשיבו לאסתי, אמא של הלל ויגל הי"ד. עומדת בבית החולים מעל גופות שני בניה, כואבת ואבלה. אבל לא קוראת לעזוב את המדינה או להפסיק לשרת בצבא או לשלם מיסים. כל כך הפוך. קוראת לנוער להרבות בלימוד תורה, לעשות שירות משמעותי בצבא ולהכין מרק לחלק לחיילים. אשרי העם שאלו הם בניו ובנותיו".

הלל מנחם יניב  נרצח בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. מתוך פייסבוק, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בדיוק סיים את שירותו הצבאי. הלל מנחם יניב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מתוך פייסבוק
יגל יעקב יניב שנרצח בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. מתוך פייסבוק, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עמד להתגייס. יגל יעקב יניב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מתוך פייסבוק

המפכ"ל קובי שבתאי הביע את צערו, והוסיף: "אני סומך את ידי על השב"כ והמודיעין של צה"ל שידעו לסגור מעגל ולהגיע למחבל. אנחנו במצב מאוד רגיש וזה מחייב את כולנו לכוננות מבצעית, ולכן אני מבקש מכל קציני האג"מ לבדוק מוכנות ביחידות, לוודא שכל השוטרים במוכנות. משטרת ישראל נכנסת לכוננות מקסימלית במטרה להיות ברמת דריכות מבצעית מלאה".

יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית בעקבות הפיגוע. "זו לא הפעם הראשונה באירועים קשים כאלה. מידי שנה אנחנו מתריעים על אירועים קשים הללו ועל אוזלת היד מול הטרור הפלסטיני של המחבל אבו מאזן שמחבל, מסית ומשלח", מסר. מהממשלה אני דורש - תהפכו כבר את השולחן, אתם לא יכולים להמשיך במדיניות הממשלה הקודמת שהפקירה את הביטחון ולצפות לתוצאות אחרות מול אבו מאזן וחבר המחבלים שלו".

באיגוד ישיבות ההסדר קיבלו בתדהמה את הבשורה המרה על מותם של שני האחים בפיגוע. "אנו מתפללים לחיזוק המשפחה היקרה, חבריהם בישיבות וביישוב, וכלל ישראל", נמסר. רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי הוסיף: "אנחנו מבקשים לשלוח חיבוק גדול למשפחה היקרה, ליישוב הר ברכה, לישיבות קריית שמונה וגבעת אולגה, ולכלל תלמידי ישיבות ההסדר ולומדי התורה בכל מקום. קוראים מכאן לצה"ל ולממשלת ישראל לא לנוח ולא לשקוט עד להשבת הביטחון לכל מקום במרחבי ארצנו, למגר את אויבינו הרשעים ולאפשר ליהודי לנסוע לישיבה, הביתה ולכל מקום שיחפוץ בביטחון".

משפחתם של הלל מנחם ויגל יעקב יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה
"לא יודעים איך לעכל את רוע הגזרה". משפחת יניב/באדיבות המשפחה

יונתן אשר, חברו של הלל יניב בישיבת ההסדר קריית שמונה ספד לו: "אנחנו יושבים כאן בישיבה החברים של הלל לשיעור ד' בישיבה, לא יודעים איך לעכל את רוע הגזרה שנפלה על המשפחה ועלינו. ישר כששמעתי היום על הפיגוע, הרגשתי שמשהו אינו כשורה. שלחתי הודעה להלל, ואותה הודעה נשארה יתומה".

אשר סיפר: "היה לנו מעגל דיבור לאחר הפיגוע הנוראי עם הרבנים, ואמרתי שאני לא הערצתי יותר מדי אנשים בחיי. את הלל הערצתי. תמיד ידע מה נכון עכשיו, משדר ביטחון ושלווה לחברים. הכרותי עם הלל החלה בשיעור א' בישיבת ההסדר בקרית שמונה. מהרגע הראשון היה ברור שמדובר בבחור מיוחד, מלא ביטחון עצמי, רהוט, מנהיג וחבר טוב. הלל תמיד היה הראשון להתנדב לכל משימה שיעורית או ישיבתית ותמיד היה סוחב אחריו בחורים רבים. כולם ידעו שפורים זה החג שלו. תמיד הוא היה במרכז העניינים בחג הזה. לצערנו לא נזכה לחוג עימו יותר".

מנהל ישיבת ההסדר גבעת אולגה שגיא בן לישה, הישיבה בה למד יגל יעקב, ספד לתלמידו: "יגל יעקב היה מלח הארץ, ילד יפהפה מבפנים ומבחוץ, וראשון להירתם לכל משימה. רצינו להקים את השלוחה בטירת כרמל, והוא היה מהראשונים. הוא היה מתוק ורציני, בחור משקיע ואהוב שתמיד שמח לעזור בעין טובה ובנפש חפצה. היה מסתובב יחף ברחובות טירת כרמל מרוב פשטות וענווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully