וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי בשומרון: שני ישראלים נרצחו

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל ככל הנראה ירה בשני האחים, הלל מנחם יניב ויגל יעקב יניב' סמוך לחווארה בכביש 60. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי, אך בהמשך נקבע מותם. הנרצחים תושבי השומרון. צה"ל מנהל מצוד אחר היורים, כבישים באזור נחסמו

בווידאו: פצועים באירוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

שני אחים, הלל מנחם יניב ויגל יעקב יניב בני 21 ו-19, נרצחו היום (ראשון) בפיגוע ירי בשומרון, בכביש 60 סמוך לחווארה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים בלינסון, אולם בהמשך נקבע מותם. לאחר הפיגוע, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את חוק עונש מוות למחבלים. לפי החוק, בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שעבר עבירת רצח על רקע לאומני נגד אזרחי ישראל.

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל ככל הנראה ירה מטווח אפס בעזרת אקדח בישראלים, תושבי יישוב בשומרון. על פי גורם ביטחוני, בזירה נמצאו 12 תרמילים. כבישים צה"ל מנהל מצוד אחר היורים, וחסם לתנועה כבישים באזור.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר אחרי הפיגוע: "הלב נקרע מצער על הרצח האכזרי של האחים הלל ויגל יניב מהיישוב הר ברכה בפיגוע הטרור בחווארה. אני עצמי עברתי שם דקות ספורות לפני הפיגוע, וכל יום עוברים שם אלפים רבים של יהודים בדרכים. כל יהודי הוא מטרה עבור אותם מחבלים צמאי דם".

"אני קורא לראש הממשלה להחזיר את המשלחת הישראלית מעקבא לאלתר", המשיך השר. "'רגיעה' תושג רק כאשר צה"ל יכה בערי הטרור ומחולליו ללא רחם, בטנקים ובמסוקים, באופן שישדר שבעל הבית השתגע ויוציא להם את החשק לפגוע בנו. נדרוש כינוס מיידי של הקבינט לקבלת החלטות".

יגל יעקב יניב שנרצח בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. מתוך פייסבוק, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יגל יניב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מתוך פייסבוק
הלל מנחם יניב  נרצח בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. מתוך פייסבוק, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הלל יניב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מתוך פייסבוק

ראש מועצת בית אל, שי אלון, סיפר כי עבר במקום וראה את הפיגוע. "הירי התרחש ממש מאחוריי, זה היה נראה נורא - הירי היה מטווח אפס", סיפר. "אתה מוקף מימין ומשמאל, אין אפשרות לצאת. לא ייתכן שמחבלים יכולים להחזיק נשק בכזו קלות ולירות בחופשיות מטווח אפס לאור יום".

"כשהגענו למקום ראינו את שני הפצועים שוכבים בסמוך לרכב כשהם מחוסרי הכרה", שחזר חובש מד"א גיל ביסמוט. "יחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותם לניידות טיפול נמרץ צבאיות והם פונו לבית החולים".

הפיגוע מתרחש ברקע הפסגה בעקבה, בהשתתפות ישראל, הרשות הפלסטינית, ארצות הברית, ירדן ומצרים. מדובר במפגש האזורי והבינלאומי המשמעותי ביותר בנושא הישראלי-פלסטיני זה יותר מעשור. הפעם האחרונה בה התקיים מפגש דומה הייתה ב-2012 בשיחות בין ישראל והרשות בירדן בהן נכחו גם נציגי ארצות הברית, האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם.

שרת ההתיישבות אורית סטרוק קראה להחזיר מיידית את המשלחת הישראלית מעקבה בעקבות הפיגוע: "אין מקום למפגש עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים. 30 שנה אחרי הסכם אוסלו האומלל, מן הראוי שנבין שהרש"פ היא הבעיה ולא הפתרון".

שני הרוגים בפיגוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שני הרוגים בפיגוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן תקף גם הוא את השתתפות ישראל בפסגה: "פיגוע ירי קשה בשומרון, והכול בגלל הסתה ברורה מצדו של אבו מאזן. אותו אבו מאזן שעם שליחיו נפגש היום הנגבי בהוראתו של נתניהו. נתניהו לא לומד מטעויות עבר ומשדר חולשה לאויבים שלנו ומי שנאלץ לשלם את המחיר הם אזרחי מדינת ישראל".

יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית בעקבות הפיגוע. "זו לא הפעם הראשונה באירועים קשים כאלה. מידי שנה אנחנו מתריעים על אירועים קשים הללו ועל אוזלת היד מול הטרור הפלסטיני של המחבל אבו מאזן שמחבל, מסית ומשלח", מסר. מהממשלה אני דורש - תהפכו כבר את השולחן, אתם לא יכולים להמשיך במדיניות הממשלה הקודמת שהפקירה את הביטחון ולצפות לתוצאות אחרות מול אבו מאזן וחבר המחבלים שלו".

פצועים באירוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023. TPS
פצועים באירוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023/TPS

זמן קצר לאחר הפיגוע, ועדת שרים לענייני חקיקה דנה בהצעת החוק של ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית ,שמבקשת להחיל עונש מוות למחבלים. נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה אמרו בוועדה כי "עונש המוות אינו מרתיע וקיים חשש מפני העונש שמשמעותו היא בלתי-הפיכה", ויש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לפני קידום הצעת החוק. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי הוא אינו מתנגד לכינוס הקבינט אך התנה זאת באישור הצעת החוק בקריאה טרומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully