וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של נהג שהאיץ לעבר מפגינים באיילון: "שוטרים שלפו נשקים"

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 15:20

בית משפט השלום בעיר האריך את מעצרו של הנהג בשלושה ימים, אחרי שלטענת המשטרה הוא סיכן מפגינים שחסמו את נתיב התנועה המרכזי ונבלם רק על ידי רכב אחר. סנגורו: הוא האיץ רק כי חשב שהכביש נפתח לתנועה. 4 העצורים שהובאו להארכת מעצר - שוחררו

בווידאו: נהג חשוד שהאיץ לעבר מפגינים באיילון: "שוטרים שלפו נשקים"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בשלושה ימים את מעצרו של נהג שחשוד שהאיץ לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית שחסמו אתמול את נתיבי איילון. במקביל, ארבעת העצורים שהובאו היום להארכת מעצר שוחררו.

נציג המשטרה בדיון אמר כי הנהג פרץ מחסום משטרתי והחל לנסוע במהירות לכיוונם של מפגינים. ניידת משטרה החלה לדלוק אחריו, ושוטרים שהיו במקום חשו סכנה לאזרחים ושלפו נשקים מחשש שמדובר בפיגוע. "למזלנו הרב, היה רכב שגרם לו לבלום", אמר הנציג. הנהג החשוד טען כי חשב שבסך הכול נפתח הכביש ותנועה ולכן הוא נסע במהירות. עוד עלה בדיון שהוא התעמת עם שוטרים בזמן מעצרו.

סנגורו של הנהג אמר במהלך הדיון כי אין לו עבר פלילי, ושמדובר בשיקול דעת מוטעה.

במהלך ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב הודלקה מדורה בנתיבי איילון. 25 בדצמבר 2023. קרין שגיא
במהלך ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב הודלקה מדורה בנתיבי איילון. 25 בדצמבר 2023/קרין שגיא

קודם לכן, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של שלושה מפגינים בשלושה ימים, אך לא הציגה ראיות הקושרות את שלושת החשודים להדלקת המדורה בנתיבי איילון. השופטת ציינה כי הם התפנו מהמקום בעת פיזור ההפגנה על ידי המשטרה, מבלי שהופעל נגדם כוח משמעותי. לדבריה, אין חשש שהם ישבשו את החקירה ולכן הורתה לשחררם.

בהמשך הובאה להארכת מעצר עצורה נוספת, שנעצרה בחשד לנשיכת שוטר. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בחמישה ימים, אך השופטת אביטל אמסלם-גלבוע הורתה על שחרורה.

"החשודה נשכה את האצבעות באופן חזק וגרמה לשוטר לדימום. היא מאשרת כי שהתה במקום, ניסתה לגרום למיתון של האירועים וכי אכן נשכה את האצבע אך זה היה מאחר ונבהלה ולא שמה לב שמדובר בשוטר. לא מצאתי כי ישנן פעולות חשופות שיבוש. מדובר בחשודה נעדרת עבר פלילי ועל כן המסוכנות העולה מהמעשה אינה בעוצמה גבוהה", קבעה השופטת.

מעצר החשוד שניסה לדרוס מפגינים באיילוi 25.2.2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החשוד שהמשטרה "העלימה"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הארכת מעצר לחשודים בהפרת סדר בנתיבי איילון במהלך הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בימ"ש השלום ת"א 26 בפברואר 2023. יותם רונן
אחד החשודים שנעצרו. בית משפט השלום, הבוקר/יותם רונן

כמדי סוף שבוע בחודשיים האחרונים, תל אביב הייתה אתמול מוקד ההפגנה הגדול ביותר נגד התכנית שמקדמת את הממשלה. לאחר העצרת המרכזית, חלק מהמפגינים ירדו לנתיבי איילון בניגוד להוראת המשטרה וחסמו את התנועה במשך שעות.

במקביל, מובילי המאבק במהפכה המשפטית פרסמו היום הודעה חריפה נגד נשיא המדינה יצחק הרצוג והזהירו את ראשי האופוזיציה מפני הידברות עם הקואליציה. "ממשלה שמנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה היא לא לגיטימית להידברות. במקום לומר את האמת לציבור, הנשיא הצטרף לחבורת ה-D9, מקדם במחשכים פשרה רעה על חצי דמוקרטיה, ושותק אל מול ההסתה. לפיד וגנץ - אין לכם מנדט לשום הידברות על הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully