וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגרירה לשעבר באו"ם: הייתי מתפטרת בשל מהפכה משפטית כזו, אי אפשר לייצג ככה את ישראל

עודכן לאחרונה: 3.3.2023 / 12:51

פרופ' גבריאלה שליו אמרה בכנס על השפעות הרפורמה שמקדמת הממשלה כי "לא הייתי נשארת בתפקיד אפילו דקה". ראש המוסד לשעבר: "צה"ל לא יחזיק מעמד ללא הלכידות החברתית שלנו". איזנקוט: "מערכת משפט בלי יוקרה לא תצליח לגבות את צה"ל"

בווידאו: רה"מ נתניהו: לא נסכים לאלימות - לא בתל אביב ולא בחווארה/לע"מ

שגרירת ישראל לשעבר באו"ם, פרופ' גבריאלה שליו, התייחסה היום (שישי) למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמרה כי: "לו הייתי שגרירה לא הייתי נשארת בתפקידי אפילו דקה אחת אחרי ההפיכה המשטרית. בעבר היה אפשר כדיפלומט לייצג את מדינת ישראל וערכיה, אולם כיום הדבר כבר אינו ניתן". את הדברים אמרה בכנס "המערכת הביטחונית בעידן של שינויים" של התנועה לאיכות השלטון ופורום דבורה.

גם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו נשא דברים בכנס. "אסור בתכלית האיסור להתפשר על מעמדה של מערכת המשפט, כי כל פשרה היא פגיעה במדינת ישראל", אמר פרדו. "עצם העובדה שכל חייל וחיילת בצה"ל - בהווה או בעבר, יכולים להיעצר בכל מקום בעולם, היא סכנה לעצמאותנו. צה"ל אינו צבא מקצועי, וללא הלכידות החברתית שלנו הוא לא יחזיק מעמד. אם לא נתעשת מיד, חזונם של אויבינו שאנחנו נתפורר מבית, יתגשם".

בכיר המחנה הממלכתי והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט אמר בכנס כי "כרמטכ"ל ראיתי את ההערכה והיוקרה לה זכתה מערכת המשפט הישראלית בעולם. הייתה נגדנו ביקורת רבה במהלך אירועי הפרות הסדר על הגדר החל משנת 2018, אולם מערכת המשפט גיבתה אותנו והבינה את הצורך לשמור ולהגן על אזרחי מדינת ישראל. בית משפט עם יוקרה יכול לקבל החלטות כאלה, שאינן פופולריות, אולם אם יהיה שינוי במעמדה של מערכת המשפט - צה"ל יאבד את חופש הפעולה שלו".

שגרירת ישראל לשעבר באו"ם, גבריאלה שליו, בכנס התנועה לאיכות השלטון על המהפכה המשפטית. 3 במרץ 2023. התנועה לאיכות השלטון, אתר רשמי
"אי אפשר לייצג ככה את ישראל". גבריאלה שליו בכנס, היום/אתר רשמי, התנועה לאיכות השלטון

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר מגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully