וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש פתחה בבדיקת השוטר שהשליך רימון הלם לעבר מפגינים בת"א, בן גביר גיבה אותו

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 14:23

בתיעוד שייבחן מח"ש נראה הקצין משחרר את הנצרה מהרימון ומשליך אותו ללא הבחנה לעבר הרחוב בו התקבצו המפגינים. הוא גם תועד כשהוא מורה להשתמש בכוח נגד כל מפגין שיפריע. השר לביטחון לאומי תקף את מח"ש על פתיחת הבדיקה: "יושבים בחדר ממוזג ולא צריכים לטפל באנרכיסטים"

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה היום (חמישי) בבדיקת המקרה בו נראה קצין משטרה משליך רימון הלם לעבר מפגינים במחאה אתמול בתל אביב. הבדיקה החלה עוד טרם הגשת תלונה בנדון.

בתיעוד של המקרה נראה השוטר משחרר את הנצרה של רימון ההלם ואז זורק אותו ללא הבחנה לעבר ההמונים שהתקבצו בהפגנה בצומת עזריאלי בתל אביב. קודם לכן הוא תועד מורה להשתמש בכוח נגד כל מפגין שמפריע.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גיבה את השוטר ותקף את מח"ש: "המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים, שבניגוד לאנשי מח"ש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכסיטים". גם גורם בכיר במשטרה מסר כי הם "מעניקים גיבוי מלא לקצין".

הפגנות צומת עזריאלי, יום הזעם 1.3.2023. ראובן קסטרו
מפגינים בצומת עזריאלי בת"א, אתמול/ראובן קסטרו

בהפגנה בעיר הפגינו רבבות בני אדם, זאת במסגרת יום מחאה ברחבי המדינה נגד המהפכה המשפטית. במסגרת יום זה, שכונה "יום שיבוש לאומי", נחסמו כבישים מרכזיים ברחבי המדינה.

בעקבות ההפגנות וחסימות הכבישים, במוקדים רבים נקטה המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות נגד המעורבים, בהם רימוני הלם ומכת"זיות. כתוצאה מכך, בתל אביב נפצעו 11 בני אדם שנזקקו לפינוי לבית החולים בעיר ועוד עשרות נפצעו פציעות שטחיות וטופלו במקום. כ-60 בני אדם נעצרו ברחבי המדינה לאורך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully