וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה בת 19 התמוטטה ומתה לאחר שנטלה אופטלגין

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 21:27

הצעירה הגיעה לבית החולים כשהיא במצב אנוש, ושם לאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצו הרופאים לקבוע את מותה - כך פורסם בחדשות 13 . התופעה ממנה סבלה, הנוגעת להרס מח העצם, הינה נדירה אך מוכרת, ובגינה במדינות מערביות רבות אופטלגין אינו נמכר

בווידאו: דיון בפרשת החלפת העוברים בבי"ח אסותא, בימ"ש השלום ראשון לציון, 11 באוקטובר 2022/יותם רונן

צעירה בת 19 התמוטטה ומתה בבית החולים וולפסון לאחר שנטלה כדור אופטלגין וסבלה מתופעת לוואי נדירה של התרופה - כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של ערוץ 13.

הצעירה הגיעה אתמול לבית החולים כשהיא במצב אנוש, לאחר שנטלה את אחת התרופה המשמשת להורדת חום ושיכוך כאבים. הרופאים החלו לבצע בה פעולות החייאה שארכו כמה שעות, והיא אף חוברה למכשיר אקמו, אך לבסוף הם נאלצו לקבוע את מותה.

תופעת הלוואי ממנה סבלה הינה מוכרת ונדירה, וקשורה להרס מח העצם. לפי ההערכות, התופעה מתרחשת ביחס של אחד למיליון וחצי נטילות של התרופה.

גבר נוטל תרופות. ShutterStock
תופעת הלוואי ממנה סבלה הצעירה מוכרת ונדירה/ShutterStock

במדינות רבות באירופה ובארצות הברית לא משתמשים באופטלגין בשל הסיבה הזו, אולם בישראל התרופה מותרת.

מחברת טבע, יצרנית התרופה, נמסר: "ראשית, נבקש להשתתף בצערה של המשפחה. המידע היחיד שיש בידנו מקורו מהפרסום בטלוויזיה, כך שבהעדר מידע רפואי מוסמך ממשרד הבריאות, בית החולים או הרופא המטפל, אין באפשרותנו להתייחס עניינית.

"נבקש להדגיש כי דיפירון, החומר הפעיל באופטלגין, משווק בישראל ובמדינות רבות בעולם במשך עשרות שנים ומיליונים רבים של מטופלים משתמשים בו, בכל שנה, לשיכוך כאבים - ביעילות ובבטיחות. יודגש כי אופטלגין, עומד בדרישות המחמירות של משרד הבריאות, כמו גם של רשויות בריאות מרכזיות אחרות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully