וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה בני אדם אושפזו לאחר שעברו בדיקות אנדוסקופיה במכון פרטי בהרצליה

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 13:54

על פי החשד, הגורם לאשפוזם הוא בקבוקון של חומר הרדמה שהיה מזוהם. המכון ובתי החולים עדכנו את משרד הבריאות בפרטי האירוע. משרד הבריאות הפסיק את פעילות המכון עד לביצוע ביקורת שתתקיים במקום מחר

חמישה בני אדם פונו אתמול לבתי החולים איכילוב ושיבא לאחר שעברו בדיקות אנדוסקופיות במכון פרטי. החשד שנבדק הוא שבקבוקון חומר ההרדמה שבו נעשה שימוש במכון היה מזוהם. המכון ובתי החולים עדכנו את משרד הבריאות בפרטי האירוע. ממשרד הבריאות נמסר שפעילות המכון הופסקה, עד לביצוע ביקורת של המשרד במקום מחר.

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
אחד המקורות להדבקה באנדוסקופיה: קושי בחיטוי/ראובן קסטרו

אנדוסקופיה היא בדיקה רפואית המבוצעת באמצעות צינור המכיל סיב אופטי ומצלמה, המוחדר לפתחים טבעיים בגוף. המצלמה מעבירה תמונות לצוות הרופאים, שבוחנים את הממצאים ויכולים במקרים מסוימים גם לבצע ביופסיה ופעולות כירורגיות. היא נועדה בדרך כלל לסריקת אברים כמו הוושט, הקיבה, דרכי העיכול והמעי הגס. הבדיקה נעשית בדרך כלל בהרדמה מלאה, ומשמשת לגילוי כיבים ופוליפים, ולגילוי מוקדם של גידולים.

אחד המקורות להדבקת חולים במהלך בדיקה אנדוסקופית הוא הקושי בחיטוי של המכשיר. במקרים אחרים עלולה להיגרם פגיעה באברים פנימיים כתוצאה מהחדרת הצינור.

לפני כשבועיים נכשל ניתוח להשתלת לב בבית החולים שיבא תל השומר, בעקבות טעות של אחד מאנשי הרפואי. לפני הניתוח, איש הצוות הכניס בטעות את הלב שנתרם לחומר השימור הלא נכון, ופגע בו. צוות חדר הניתוח זיהה את הטעות ועצר את ההשתלה.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר בעקבות המקרה כי "במהלך השתלת לב במטופל במצב מורכב עם לב מלאכותי, אירע אירוע חריג הקשור בשימור הלב הנתרם. הניתוח הסתיים והמטופל חובר למכונת לב-ריאה (אקמו) ואושפז במצב יציב במחלקת טיפול נמרץ ניתוחי לב. לאחר תחקור ראשוני של המקרה הוסקו מסקנות ראשוניות שכבר מיושמות ובמקביל הקים מנהל המרכז הרפואי ועדת בדיקה. המקרה דווח כמקובל למשרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully