וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הלוי ייפגש עם טייסי המילואים: יקרא להוציא את צה"ל מהוויכוח הפוליטי

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 19:16

רשימת הקצינים שעמם ייפגש הרצי הלוי טרם פורסמה, אך גורם צבאי הבהיר כי אלו לא יהיו טייסי טייסת 69 בחצרים שאיימו כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על מהלכי הממשלה. "הטייסים הביכו את מפקד החיל, יש אכזבה מהם", אמר גורם אחר

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט ייפגשו מחר (שלישי) עם מפקדים במילואים בזרועות ובאגפי צה"ל השונים. זאת על רקע המחאה מתפשטת בקרב אנשי המילואים נגד הרפורמה במערכת המשפט שמקדמת הממשלה. רשימת הבכירים שעמם ייפגש הרמטכ"ל טרם נקבעה, אך גורם צבאי בכיר הבהיר כי הלוי לא ייפגש עם טייסי הטייסת בחצרים שאיימו כי לא יתייצבו לאימונים. ביום רביעי הוא יקיים שיח עם מפקדי יחידות במילואים ממגוון יחידות צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי מפקדים בצה"ל ימשיכו שיחות אלו במסגרותיהם.

אתמול הודיעו 37 מתוך 40 טייסי מילואים מטייסת 69 ("הפטישים") כי לא יתייצבו לאימונים שנקבעו להם ביום רביעי הקרוב. קציני הטייסת המשמשת לתקיפה ביעדים מרוחקים הודיעו על החלטתם לראשי חיל האוויר ולמפקד הטייסת. יגיעו לבסיס אך במקום לטוס, ישוחחו עם מפקד הטייסת על החשש שלהם מכך שעלולים בעתיד לפקוד עליהם לבצע משימה שתותיר אותם ללא הגנה משפטית או לבצע משהו לא חוקי.

אחד הטייסים אמר אמש בשיחה עם וואלה! כי "הטייסים שדיברו ביום שישי עם מפקד חיל האוויר אמרו לא רק מה שהם מרגישים, אלא מה שמאות טייסים במצטבר מרגישים". עוד אמר טייס הקרב במיל' כי "יש דברים שמטרידים אותנו ברמת האמון של מי שנותן את הפקודות. אני בסוף יושב במטוס אף-16 עם ארבע טון חימוש ורועדות לי הידיים. זו בעיטה בבטן לשמוע דבר כזה כי אני צריך לבצע את הפקודה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי. דובר צה"ל
ידון עם קציני המילואים הבכירים. הלוי/דובר צה"ל

לדברי גורמי צבא, ההחלטה של הרמטכ"ל התקבלה לאחר שיח עם שר הביטחון יואב גלנט שגם הוא שוקל לשוחח עם נציגות בכירה של קציני מילואים מכמה יחידות שמוחים נגד המהפכה המשפטית. גורם צבאי אמר הבוקר כי "אין תשובת קסם למחאות הללו בתוך צה"ל. כולם שוברים את הראש כיצד לנהוג מבלי להעצים את הסיפור ומבלי להתעלם ממנו".

עוד אמר הגורם כי "ההחלטה של הרמטכ"ל היא בעיקר להקשיב. להרגיע. להכניס את הדברים למסגרת הנכונה ובעיקר לקרוא לאותם קציני מילואים משרתים להוציא את צה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי". גורם ביטחוני נוסף אמר כי "נרשמה אכזבה מהתנהלות הטייסים שהביכו את מפקד חיל האוויר. הוא נפגש איתם ביום שישי. שמע אותם והבין את מה שהם עוברים. הוציא מכתב גינוי לכינויים וגיבוי למחאות שלהם כאזרחים. ומה קרה ביום ראשון? הודיעו מספר מצומצם מטייסת 69 שהם לא מגיעים לאימונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully