וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד וגנץ בהודעה משותפת: "כל הושטת יד למען אחדות נתקלה בסירוב, מעריכים את מאמצי הנשיא"

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 16:33

יו"ר יש עתיד ויו"ר המחנה הממלכתי אמרו כי כל מאמץ שלהם למען השגת הסכמות בנושא המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה נתקל בסירוב. "ישראל ניצבת בפתחו של מצב חירום לאומי ונתניהו מסרב לעצור", קבעו. "כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמיתית"

מפגינים חוסמים את כביש 65 סמוך לכרכור. 1 במרץ 2023/דוברות משטרת ישראל

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמרו היום (שני) כי כל מאמץ שלהם למען השגת הסכמות בנושא המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה נתקל בסירוב. "כל הושטת יד שלנו למען אחדות ישראל נתקלה בדריסה", אמרו בהודעה משותפת. "ישראל ניצבת בפתחו של מצב חירום לאומי, ונתניהו מסרב לעצור".

עוד הוסיפו ואמרו כי הם מעריכים את ניסיונות הנשיא להביא להידברות - אך מאמצים אלו לא צלחו. "אנו מכבדים ומעריכים מאוד את מאמצי נשיא המדינה להגעה להידברות והסכמות רחבות", הבהירו. " אך כדי להגיע להידברות כנה ואפקטיבית שתביא לשמירה על הדמוקרטיה ועל אחדות העם, על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה. כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמיתית".

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, בירכה על הודעתם של לפיד וגנץ. "נתניהו חייב להודיע על עצירה מוחלטת של תהליך ההפיכה המשטרית שניסה לבצע. לא התפשרות ולא הידברות. ביטול מוחלט", אמרה. "מברכת את חברי לפיד וגנץ על האמירה הברורה והחד משמעית שלהם בנושא. מי שינסה להפוך את ישראל לדיקטטורה - יפגוש אופוזיציה מאוחדת ומלוכדת. עד שננצח".

בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 27 בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90, עיבוד תמונה
"כל הושטת יד למען אחדות נתקלה בסירוב", גנץ/עיבוד תמונה, נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ מסר: "לפיד וגנץ מבזים את הנשיא ומוכיחים שוב שאין להם שום עניין בהידברות או פשרות ושהמחאה שלהם היא פוליטית לחלוטין ונועדה ליצור כאוס ולפגוע במדינת ישראל כדי להביא להפלת ממשלת הימין ולבחירות שישיות. וזה לא יקרה. נתקן בע"ה את הדורש תיקון במערכת המשפט ונמשיך לעבוד למען עם ישראל כולו".

עוד בוואלה!

מפקדי חיל האוויר לנתניהו וגלנט: "מודאגים מהמצב - עצרו את החקיקה ומצאו פתרון"

לכתבה המלאה
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 27 בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
לפיד/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

מוקדם יותר היום מפקדי חיל האוויר לשעבר שלחו מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט בבקשה לעצור את הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. "אנו עוקבים בדאגה עמוקה אחר התהליכים המתרחשים במדינת ישראל ובחיל האוויר בימים אלה", כתבו האלופים במיל'. "מתוך היכרות עמוקה עם משקלו המרכזי והמיוחד של החיל בביטחון הלאומי, המוכר לכם היטב, אנו חרדים להשלכות של תהליכים אלה ולסכנה החמורה והממשית הנשקפת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

עוד הוסיפו המפקדים כי הם מגבים את מפקד חיל האוויר - ומבקשים למצוא פתרון והסכמה בהקדם האפשרי. "ליבת עוצמתו של החיל היא התלכיד המיוחד של אנשיו, בסדיר ובמילואים", קבעו. "אנשי החיל כולם מונעים מתוך תחושת שליחות עמוקה ואמונה בצדקת הדרך. אנו מגבים את מפקד חיל האוויר ואנשיו בעת הקשה הזו ופונים אליך בבקשה לעצור ולמצוא פתרון למצב המתהווה ובהקדם האפשרי".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 27 בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
"מעריכים את מאמצי הנשיא", לפיד/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully