וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדי חיל האוויר לנתניהו וגלנט: "מודאגים מהמצב - עצרו את החקיקה ומצאו פתרון"

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 11:35

האלופים במיל' שלחו מכתב חריף לראש הממשלה ושר הביטחון, בו הביעו חשש מהמהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. "אנו חרדים להשלכות של תהליכים אלה", כתבו. "מגבים את מפקד חיל האוויר ומבקשים לעצור ולמצוא פתרון למצב בהקדם האפשרי". גם בכירים בחיל התותחנים הצטרפו למחאה

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

מפקדי חיל האוויר לשעבר שלחו היום (שני) מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט בבקשה לעצור את הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. "אנו עוקבים בדאגה עמוקה אחר התהליכים המתרחשים במדינת ישראל ובחיל האוויר בימים אלה", כתבו האלופים במיל'. "מתוך היכרות עמוקה עם משקלו המרכזי והמיוחד של החיל בביטחון הלאומי, המוכר לכם היטב, אנו חרדים להשלכות של תהליכים אלה ולסכנה החמורה והממשית הנשקפת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

עוד הוסיפו המפקדים כי הם מגבים את מפקד חיל האוויר - ומבקשים למצוא פתרון והסכמה בהקדם האפשרי. "ליבת עוצמתו של החיל היא התלכיד המיוחד של אנשיו, בסדיר ובמילואים", קבעו. "אנשי החיל כולם מונעים מתוך תחושת שליחות עמוקה ואמונה בצדקת הדרך. אנו מגבים את מפקד חיל האוויר ואנשיו בעת הקשה הזו ופונים אליך בבקשה לעצור ולמצוא פתרון למצב המתהווה ובהקדם האפשרי".

סיום קורס טיס 182, בסיס חצרים, 24 ביוני 2021. ראובן קסטרו
37 מתוך 40 טייסי המילואים הודיעו שלא יגיעו לאימונים. אילוסטרציה/ראובן קסטרו

במקביל, גם בכירים בחיל התותחנים הביעו התנגדות למהפכה המשפטית ומחאו על החקיקה שמקדמת הממשלה. "אנחנו, לוחמות ולוחמים יוצאי חיל התותחנים לדורותיהם, מצטרפים לחברינו יוצאי שאר חילות הסער והיחידות תומכות הלחימה, בהתנגדותנו הנחרצת לתהליך ההרסני שמובילה ממשלת ישראל ואשר מעמיד בסיכון ממשי ומיידי את הבטחון הלאומי וחוסנה של מדינת ישראל", כתבו אלופים ותתי-אלופים במיל' במכתב ששלחו לרמטכ"ל הרצי הלוי, שר הביטחון יואב גלנט וקצין התותחנים הראשי.

"המהפיכה השלטונית תגרום לישראל להפסיק להיות מדינה דמוקרטית ברוח מגילת העצמאות ותחדל להיות המדינה שלחמנו בעבורה, ואשר למען שמירה על ערכיה הציוניים והדמוקרטים איבדנו חברים רבים בשדות הקרב", הוסיפו. "התהליך הדורסני שמובילים גורמים קיצוניים לפגיעה בסדרי מימשל, גורם
לשסע בקרבנו כעם ואף חמור מכך בקרב מפקדי וחיילי צה"ל ויתר זרועות הביטחון. אנו, תותחניות ותותחני ישראל בעבר,נמשיך במאבק הצודק והקיומי הזה ללא פשרות עד להפסקת החקיקה הברוטלית ולביטול כל חוק הפוגע בעקרון הפרדת הרשויות במדינת ישראל. ניאבק בכל עצמתנו המוסרית למען זהות המדינה הדמוקרטית הציונית".

עוד בוואלה!

קצין בכיר מזהיר: המחאה של טייסי המילואים מובילה לקרע עם כוחות היבשה – זה אסון

לכתבה המלאה
חברי טייסת 69, במפגש עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, בסיס חצרים, 20 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"קוראים להגיע לפשרה בהקדם". אילוסטרציה/ראובן קסטרו

אתמול 37 מתוך 40 טייסי המילואים בטייסת המכונה "טייסת הפטישים", הנחשבת לאחרת מהטייסות האסטרטגיות ביותר בחיל האוויר שהייתה בין היתר מעורבת בתקיפת הכור הגרעיני בסוריה ב-2007, הודיעו כי לא יגיעו השבוע לטיסות אימונים בשל המהפכה המשפטית אלא אם כן יזומנו לפעילות מבצעית. הם ציינו גם כי במקום ימי המילואים האלה הם יתייצבו להפגין מול משרדי הממשלה.

על רקע ההתפתחויות הועלו טענות בצמרת הצבא, שהמרכזית ביניהן נוגעת למצב הרגיש שאליו נקלע חיל האוויר, וכתוצאה נשאלת השאלה לגבי כשירות המבצעית של החיל. גורמים בחיל האוויר אמרו כי פגיעה בהיקף האימונים של צוותי האוויר היא פגיעה ישירה בטווח בזמן המיידי מוכנות של החיל בפעילות המבצעית ובטווח הארוך במוכנות למלחמה ולכן לא מדובר בחשש אלא בפגיעה חמורה שמחייבת את הרמטכ"ל הרצי הלוי ואת מפקד חיל האוויר תומר בר, שפיקד בעברו על טייסת 69, לנקוט עמדה ולהבהיר את את ההשלכות המבצעיות מול הממשלה.

בסיס חיל האוויר "חצרים" בזמן ביקור הרמטכ"ל אביב כוכבי. דצמבר 2022. ראובן קסטרו
"מודאגים מהמצב". אילוסטרציה/ראובן קסטרו

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר שמגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully