וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר מזהיר: המחאה של טייסי המילואים מובילה לקרע עם כוחות היבשה - זה אסון

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 13:36

גורמים בכירים בצה"ל מודאגים ממחאת משרתי המילואים בחיל האוויר על רקע המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה. "הפעילות המשותפת של הכוחות מבוססת על אמון", מסביר קצין בצה"ל. "אם המשבר ימשיך - זה יהיה כל כך מסוכן. אסור שזה יקרה"

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

גדל החשש שהמחאה של טייסי המילואים בחיל האוויר תוביל למשבר אמון עם כוחות היבשה - כך הודו היום (שני) גורמים צבאיים בכירים. "המשבר בין הכוחות עשוי אף להחמיר ולהפוך לקרע של ממש", אמר קצין בכיר. "הפעילות המשותפת של הכוחות מבוססת על אמון, שכל צד יעשה את הדרוש לצד השני. אם הסדק הקטן הזה בין הצדדים יתרחב - זה עלול להיות אסון. אסור שזה יקרה - זה כל כך מסוכן".

לדברי גורמים בכירים בצה"ל, היום ימשכו שיחות מפקדי האוגדות עם מפקדי החטיבות על רקע המחאות של משרתי המילואים - בנוגע להפיכה המשפטית שמובילה הממשלה. הרמטכ"ל הרצי הלוי ממשיך אף הוא לדון עם אלופים במטה הכללי על רקע ההתקוממות. "אין מקום להתלבטויות בנושא שירות מילואים - האג'נדות צריכות להישאר מחוץ לצבא", אמר קצין בכיר. "המבחן שלנו הוא מבחן מנהיגות. כמו בהתנתקות - צריך להיות שם ולדבר על זה. כל עוד אתה לובש מדים יש לך אחריות כלפי הפקודים שלך וכלפי המשימה. אנחנו צריכים להיות מלוכדים".

הרמטכ"ל הרצי הלוי. דובר צה"ל
נמשכות השיחות מאחורי הקלעים. הרצי הלוי/דובר צה"ל

עוד הוסיף הגורם והבהיר כי כל העת מתנהלים מגעים מאחורי הקלעים בין המפקדים הבכירים ללוחמים ומתקיים שיח בנושא. "יש עשייה שיטתית עניינית מנהיגותית - והיא לא דרך תקשורת", אמר. "הרמטכ"ל מדבר עם אלופים, אלופים מדברים עם מפקדי אוגדות. זה צבא העם. יש ריבוי דעות אבל אחדות משימה. משמעת בביצוע. אין מקום לסרבנות. לא כזו ולא אחרת. חיל האוויר זה חיל מצוין ואין לי דילמה לגבי המחויבות והנכונות של הטייסים. יש אמירה שמטרתה לאותת ש'קשה לנו'. אני לא מתעלם מהזעקות. אבל דורש אחריות לאומית'".

במקביל, לפי מקור צבאי שלבי גיוס וקליטת גדודי המילואים לתעסוקה מבצעית באוגדת יהודה ושומרון התנהלו ללא חריגים עד כה. גם אימונים בזרוע היבשה בקרב כוחות המילואים מתנהלים בשגרה. בד בבד מכתבים של צוותים ביחידות מיוחדות נשלחו ובהם הובהר כי הלוחמים מוכנים להתייצב בכל עת לפעילות מבצעית ולאימונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully